Gå til innhold

hva er årsaken til at du sliter/slet med å få barn, og hvordan fant du ut av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

overskriften taler for seg selv ☺️ skriv gjerne om «symptomer» du opplevde/ opplever. og kanskje viktigst, ble det baby til slutt, prøver dere enda eller har dere gitt opp? 

Unner forresten ingen å være i den situasjonen 💛 

Anonymkode: ca2f0...45a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gått på prevensjon på 6 år. Har sammenvoksninger på livmoren som mest sannsynlig er grunnen. Alt annet + partner er ok. Gyn sier at det ikke er noen grunn til at det ikke skal gå. Prøvd aktivt i 10 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke funnet ut av det, og har fått diagnosen uforklarlig infertilitet. De prøvene vi har tatt har vært fine, og jeg har regelmessig syklus, eggløsning og åpne eggledere. Vi prøvde i rundt tre år til sammen, og fikk barn med IVF. Det eneste jeg har lurt på selv, er om jeg har "uvennlig" miljø for sperm. Jeg har aldri hatt den eggehvite-lignende utfloden damer skal ha før eggløsningen. 

Anonymkode: 7253d...27c

AnonymBruker
Skrevet

ustabil syklus, tok tester, fikk påvist pco

Anonymkode: d12d9...283

AnonymBruker
Skrevet

Samboer er steril...

Anonymkode: 178fe...61b

Skrevet

Samboer er steril, i utgangspunktet ikke noe galt med meg så vidt meg bekjent.

Skrevet

Ble aldri gravid og har jeg har aldri brukt noen form for prevensjon med mine faste partnere. Så ble jeg plutselig gravid i en alder av 32 år, uten noen form for hjelpemidler og uten at vi prøvde aktivt.

Nå er jeg i 6. mnd med en liten sprellende gutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pcos og fikk derfor først hormoner. Når dette ikke virket så ble det IVF. Da fant vi ut at eggene mine ikke lar seg befrukte, hinnen var for hard. Så da ble det ICSI, da gikk det. 

Anonymkode: ddc48...c59

AnonymBruker
Skrevet

Uforklarlig barnløshet. Unge, friske, sunne, slanke. Men syv prøverørsforsøk (ICSI) ga null resultat, og da orket vi ikke mer. 

Anonymkode: 0ef7b...e4f

AnonymBruker
Skrevet

For kort lutealfase. Nede på 7-8 dager. Fant det ut ved EL-testing og temping. Tror jeg har endometriose uten å være gjennom formell utredning. 

Har vært heldig likevel og venter nå barn nr 2, så "alt annet" fungerer nok ganske fint. 

Anonymkode: fa86b...9cb

Skrevet

Samboer har tette sædledere. Dette fant vi ut etter å ha blitt henvist til utredning fordi vi hadde prøvd lenge uten resultater (1 1/2 år+). De har ikke funnet noe annet galt med oss. 

Er i gang med IVF/TESA nå, og håper vi kommer i mål til slutt.🤞

AnonymBruker
Skrevet

Endometriose (tror jeg er grunnen iallefall). Kan selvsagt være ting vi ikke vet også. 

Anonymkode: ff364...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 6 SA, så startet utredning etter 3. Fant ikke noe galt med meg, men han viste seg og være omtrent steril. Så legen kunne ikke fatte og forstå at vi hadde blitt gravide på egenhånd. Men legen mente at hans elendige sperm, ikke var grunnen til at vi opplevde SA. Vi endte faktisk opp med 2 barn, laget på egenhånd. Men begge barna har fått diagnoser. Så jeg vet ikke om jeg og han var en litt dårlig mach, og derfor mistet vi flere.

Vi er ikke sammen i dag, og han har giftet seg på nytt, og de har vært uten prevensjon i 6 år, uten å bli gravid. Begge har barn fra før, så derfor orker de ikke å sette i gang med prøverør. Men hadde håpet og få til en på egenhånd. Siden han lett klarte det med meg. 

Anonymkode: c0f89...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...