Gå til innhold

Over 25 og leier fortsatt bolig?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen grunnleggende tanker om slike typer mennesker?

Jeg tenker... greit hvis du er student og har dårlig økonomi og alt det der osv. at du må leie en hybel utenfor Ring 3 i Oslo, f.eks.

Men... når du har vært i flere år ute i arbeidslivet og fortsatt ikke greid å spart opp til å kjøpe egen bolig... hva tenker man egentlig om slike folk? Dårlig økonomisk styring mtp. langsiktighet? Dårlige prioriteringer mtp. å måtte bo i sentrum på 17 kvm. fremfor å få et 5 etasjers hus i Alta?

Personlig ville jeg blitt litt flau over meg selv hvis jeg økonomisk IKKE HADDE NOE ANNET VALG enn å leie bolig, når jeg har passert 25.

Anonymkode: d7896...e93

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke uvanlig. Er det?

Anonymkode: 3414a...b01

• Liker 30
Skrevet

Det er da mange som velger å leie fremfor å eie selv! Hva er det å være flau over? Jeg skjønner godt de som ikke vil bruke to mill + for et rom på 17kvm! Det er ikke nødvendigvis sånn at de ikke har nok til å kjøpe, det kan være at de ikke får høyt nok lån for å kunne kjøpe, spesielt da i Oslo! Eller at de ikke vil binde seg til lån for mangfoldige år fremover!

• Liker 20
Skrevet

Lol. Må vere tull dette her. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Lol.

Anonymkode: adca3...d66

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å gjøre regnestykket selv: hvor mange år tar det å spare opp nok egenkapital etter å ha f.eks. tatt en mastergrad (slik mange i dag gjør) på normert tid? Om man har foreldre som kan bidra med penger eller ved å kausjonere er det en annen sak, men noen av oss må spare opp hver eneste krone selv. Så kan du også plotte inn i regnestykket at man er singel, og derfor ikke har noen å kjøpe med.

Anonymkode: 5d35c...c32

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Flauere at det finnes så trangsynte mennesker som deg egentlig... 

Anonymkode: 41dd0...478

• Liker 34
Skrevet (endret)

Folk over 25 som ikke har egen bolig = Avskum som burde samles opp og ført konsentrasjonsleir. Tror de virkelig at de kan gjøre som de vil? Makan til frekkhet. Det finnes ikke mer onde og provoserende mennesker enn folk 25+ som ikke har kjøpt bolig, jeg har tenkt mye på dette i det siste. Faktisk så skjelver jeg av sinne når jeg tenker på disse menneskene. Takk til TS for å ta opp dette alvorlige problemet.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

25 og leier er jo ikke rart i det hele tatt. 25 er så ungt. har du tatt en mastergrad, har du knapt rukket å få fast jobb og begynt å spare til egenkapital.

Anonymkode: e865f...7c6

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen grunnleggende tanker om slike typer mennesker?

Jeg tenker... greit hvis du er student og har dårlig økonomi og alt det der osv. at du må leie en hybel utenfor Ring 3 i Oslo, f.eks.

Men... når du har vært i flere år ute i arbeidslivet og fortsatt ikke greid å spart opp til å kjøpe egen bolig... hva tenker man egentlig om slike folk? Dårlig økonomisk styring mtp. langsiktighet? Dårlige prioriteringer mtp. å måtte bo i sentrum på 17 kvm. fremfor å få et 5 etasjers hus i Alta?

Personlig ville jeg blitt litt flau over meg selv hvis jeg økonomisk IKKE HADDE NOE ANNET VALG enn å leie bolig, når jeg har passert 25.

Herregud jeg hadde heller vært død på en hybel innenfor Ring 3, enn i live i et hus i Alta.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg eg 42 år og leier bolig. 

Anonymkode: 0d400...fb0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du må være passe dum hvis du ikke skjønner at EK ikke er alt. Man må ha inntekten (da helst to) til å betjene et lån også. Det hjelper ikke å ha 500k i EK om du har det samme i årslønn og tilsvarende studiegjeld, du får ikke kjøpt stort i Oslo for det. Da må en vente til en har en medlåntaker.

Anonymkode: dbfdf...682

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at slike mennesker er mindre verdt, de er trossalt født inn i et kapitalistisk samfunn og burde vite bedre, de burde ha jobbet hardere siden de gikk ut av skolesystemet. Nå står de der ganske jævla gamle med ei husleie å betale hver måned, altså hvordan går det an? I et land som Norge? Hvor minstepris for bolig er 1 million... skjønner faen ikke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte egen leilighet da jeg var 20. Solgte da jeg var 23. Fikk ikke så mye igjen for salget, men en god EK var det. Leide til jeg var 34. Fant drømmemannen og sammen kjøpte vi et enormt hus med god og romslig plass. Deg om det og dine tanker. Tror nok jeg hadde ledd av deg og din fordom om du hadde sagt den høyt. 

Anonymkode: a0de8...bcb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer flau over enkelte som dømmer andre.....

Anonymkode: 9ab6e...84f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 25, og leier fordi jeg ikke er interessert i å bo meg ihjel. 

Jeg har prioritert andre ting enn bolig, så har hatt mye moro opp gjennom årene. Det er ikke noe problem å kjøpe bolig nå, men da må jeg gi avkall på andre ting, og det er jeg ikke interessert i. 

Gleder meg til boligboblen sprekker. Det har skjedd før, og skjer det igjen er jeg nok litt mer klar for å handle. 

Anonymkode: ffd61...f60

• Liker 8
Skrevet

Kjøpte samme år som jeg fyllte 30 jeg.. :roll:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er over 25, og leier fordi jeg ikke er interessert i å bo meg ihjel. 

Jeg har prioritert andre ting enn bolig, så har hatt mye moro opp gjennom årene. Det er ikke noe problem å kjøpe bolig nå, men da må jeg gi avkall på andre ting, og det er jeg ikke interessert i. 

Gleder meg til boligboblen sprekker. Det har skjedd før, og skjer det igjen er jeg nok litt mer klar for å handle. 

Anonymkode: ffd61...f60

Åja, nei, er ikke det. Jeg lever også et liv med mye moro, men eier. Handler ikke om prioriteringer, handler om å ha råd. Selvfølgelig får jo alle hjelp av foreldre?

Gjest MizBiz
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åja, nei, er ikke det. Jeg lever også et liv med mye moro, men eier. Handler ikke om prioriteringer, handler om å ha råd. Selvfølgelig får jo alle hjelp av foreldre?

Troll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...