Gå til innhold

Ekstremt rennende øyne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er 18 år og har et problem. I rundt januar begynte jeg å få ekstremt rennende øyne, spessielt høyre øye, men til tider også venstre. Jeg er ikke rød i øynene og har ikke vondt, men ettersom at jeg hele tiden må tørske meg i ytterst i øyet, blir keg veldig så og får små rifter som svir veldig. Det er vedlig ubehagelig å alltid måtte tørke meg i øynene.

Jeg lurte på om noen av dere har erfaring med dette, og om dere har eventuelt funnet ut om det var noe gale og hva som gjorde det bedre.

Anonymkode: eaa2f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om det ikke er allergi, er det ikke noe å gjøre med det.

Anonymkode: 8a60b...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg er 18 år og har et problem. I rundt januar begynte jeg å få ekstremt rennende øyne, spessielt høyre øye, men til tider også venstre. Jeg er ikke rød i øynene og har ikke vondt, men ettersom at jeg hele tiden må tørske meg i ytterst i øyet, blir keg veldig så og får små rifter som svir veldig. Det er vedlig ubehagelig å alltid måtte tørke meg i øynene.

Jeg lurte på om noen av dere har erfaring med dette, og om dere har eventuelt funnet ut om det var noe gale og hva som gjorde det bedre.

Tette tårekanaler, dårlig tårefilm-kvalitet, allergi eller tørre øyne... Gå til en optiker og forklar situasjonen. Optikeren hjelper deg med å "skylle" øynene, gi deg kunstig tårevæske eller det som måtte passe. 

https://www.plusstid.no/helse-og-velvaere/helse/dette-kan-du-gjore-med-rennende-oyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rennende øyne er et typisk tegn på tørre øyne, sp merkelig det enn kan høres ut. Spør på apoteket så får du dråper og/eller salve. Ikke bruk kontaktlinser dersom du bruker det. vurdér å kutte ut maskara, eller bytte til et annet merke. Forsøk å ta minst mulig på/ved øynene, og ha alltid nyvaskede hender. Ta pauser når du bruker skjerm. Langvarig skjermbruk er en typisk årsak til tørre øyne. 

Anonymkode: dbe1a...cc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tippe tørre øyne, det gir ofte rennende øyne. 

Jeg får også rennende øyne når jeg sitter bruker mye skjerm uten lesebrillene. Og jeg har ikke høy styrke. 

Anonymkode: cafb6...07c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allergi,tipper jeg detmikke er dersommdet er likemille ute som inne? I januar er det neppe mye allergener utendørs i frosten der du bor..

Tørre øyne er derimot langt mer sannsynlig og gjenkjennelig. Kjøp deg en øyegel på apoteket og drypp deg minstmtre ganger for dagen. Blir det bedre etter en ukes tid,,så har du forklaringen. Men merk deg at tørre øyne kanmvære et symptom på både stoffskiftesykdom, sjøgrens syndrome og flere andre sykdommer. Derfor bør du bestille deg en time hos fastlegen din.

Anonymkode: dac77...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...