Gå til innhold

Kan du se samme filmen flere ganger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ja kan du? er det unromalt og man må ha en diagnose for det? noen filmer er bare så bra at jeg må se de om igjen og om igjen.

Anonymkode: 22126...daf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diagnose for å se en film flere ganger? Øh. Nei 🙂

har sett noen filmer flere ganger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I de fleste tilfeller NEI, men når det er gode disney filmer eller komedie eller sånn så er det ikke problem :)
F.eks.
"13 snart 30"
"Freaky Friday"
"charlie og sjokoladefaprikken"
"matilde"
"heksene"
"knocked up"
"se han snakker"

Anonymkode: 84f8a...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Ringenes Herre, veldig mange av Disneyfilmene, og Pirates of the Caribbean har jeg sett mange ganger. Gladiator, Blood Diamond, The Good, the Bad and the Ugly, Léon, og The Dark Knight har jeg sett en del ganger også. Jeg husker at jeg så POTC 1 og 3, Frozen og Rapunzel 2-3 ganger på en måned. Men ellers tar det oftest noen år før jeg gidder å se en film på nytt.

Jeg er derimot gladere i å se serier flere ganger, blant annet Dexter, Breaking Bad, The Walking Dead, Spartacus, og Fargo.

Anonymkode: a74e9...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er normalt. Jeg har en liten hang-up på mamma Mia 2 om dagen :fnise: synes den er så koselig å ha på i bakgrunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fint se samme filmen flere ganger, men ser den ikke flere gang etter hverandre, går gjerne noen år imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et samfunn som vårt som er så frenetisk opptatt av å sette diagnoser på alt som avviker fra normalen - samtidig som man ironisk nok snakker om hvor viktig individualisme er - ville det ikke forundre meg om det også snart kom en diagnose for både dette, og den forbrytelsen det er å høre samme sang mer enn én gang ... ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Bix skrev:

I et samfunn som vårt som er så frenetisk opptatt av å sette diagnoser på alt som avviker fra normalen - samtidig som man ironisk nok snakker om hvor viktig individualisme er - ville det ikke forundre meg om det også snart kom en diagnose for både dette, og den forbrytelsen det er å høre samme sang mer enn én gang ... ;)

Men dette avviker da ikke fra normalen. De fleste ser vel filmer om igjen. Det er mange som også ser serier om igjen. 

Anonymkode: 5ddc4...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det avviker ikke fra normalen. Vet om mange som liker det.

Selv så gjør jeg ikke det eller det vil si at det er noen filmer jeg ser igjen, men da går det endel tid mellom. Jeg klarer ikke å se samme filmen omigjen på kort tid. Synes at det ødelegger og gjør at jeg får en negativ opplevelse av en film jeg liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Bix skrev:

Asperger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jeg. Har sett mange filmer og serier flere ganger. 

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har sett filmer flere ganger ja. 😊 Er nok ingen diagnose man har. Er nok helt normalt vil jeg tro. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kan jeg. Jeg ser ikke så mye på film, men serier. Jeg har noen serier som jeg ser på flere ganger. Kan også noen ganger  finne spesielle episoder som jeg liker ekstra godt og ser bare på dem. 

Jeg liker også å vite hva som skjer på slutten av en film, serie eller bok. Jeg føler jeg klarer å følge bedre med da. Men jeg har forstått at jeg er ganske alene om det. Folk får jo helt hysterisk anfall av spoilere. Men jeg elsker det. Jeg har såpass antenner at jeg ikke spoiler for folk altså. 

Anonymkode: 2f83e...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle filmene jeg liker godt ser jeg som regel flere ganger. Mange serier også. Eventuelt enkeltepisoder fra serier jeg liker spesielt godt. Det er koselig, synes jeg. Som å sette på en CD du har hørt flere ganger før. Man vet jo hva som skjer, men legger merke til andre ting, ser det for kosens og stemningens skyld, osv.

Anonymkode: 587c5...6a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.4.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Asperger.. 

Hva faen?!

Anonymkode: ee9b7...0c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.4.2019 den 20.42, AnonymBruker skrev:

ja kan du? er det unromalt og man må ha en diagnose for det? noen filmer er bare så bra at jeg må se de om igjen og om igjen.

Hva prøver du med denne tråden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.4.2019 den 20.42, AnonymBruker skrev:

På 8.4.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Asperger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...