Jegerikkeminskyld Skrevet 7. april 2019 #41 Skrevet 7. april 2019 Jeg gir gjerne komplimenter til pene jenter/damer, kjenner flere som er langt penere enn meg inkludert noen som har vært (og innimellom fortsatt har oppdrag som) modeller. Et vakkert utseende menneske er på linje med et vakkert landskap. Det hender at jeg ønsker jeg også var like pen, særlig på en dårlig dag, men jeg vet ikke om det er å misunne dem. Jeg fant ut for lenge siden at et vakkert ytre alltid vil skaffe deg oppmerksomhet men aldri er avgjørende for om du beholder den. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #42 Skrevet 7. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfører du deg rundt mennesker av samme kjønn som er penere enn deg? Hvordan får det deg til å føle deg? Merker du noen forskjellsbehandling på dere? Hvordan påvirker det deg? Anonymkode: 52681...369 Siden de aller fleste mennesker er penere enn meg, er jeg altså vant til det. Jeg går ikke rundt og føler så mye på det. Merker selvfølgelig at pene mennesker har det enklere, og det oppleves selvsagt som urettferdig. Jeg får dog ikke gjort så mye med det, og velger å legge fokus på andre ting. Det er ikke verdt å bruke energi og tid på det. Anonymkode: 67587...970 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #43 Skrevet 7. april 2019 Bryr meg sjelden. Men, for et par år siden var jeg på et arrangement der det var besøk av en veldig kjent modell. På slutten skulle det tas et gruppebilde sammen med modellgjesten. Selvsagt ble jeg plassert ved siden av henne på bildet. Husker at jeg der og da følte jeg meg omtrent like pen som en liten, feit hoggorm 😂 Anonymkode: d003a...b70 3
SPOCA Skrevet 7. april 2019 #44 Skrevet 7. april 2019 Jeg er vant til at de fleste er penere enn meg, så jeg tenker veldig lite over det.
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. april 2019 #45 Skrevet 7. april 2019 Ingen mennesker på denne jord er penere enn meg Nå venter vi og ser om noen er så tilbakestående at de tar det jeg skrev der alvorlig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #46 Skrevet 8. april 2019 6 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Ingen mennesker på denne jord er penere enn meg Nå venter vi og ser om noen er så tilbakestående at de tar det jeg skrev der alvorlig. Dette er jo KG..så Det dukker nok opp noen. Anonymkode: 4c51e...a39 2
Gjest NotYou Skrevet 8. april 2019 #47 Skrevet 8. april 2019 Jeg syns begge kjønn er fine, og syns det er fint å se på ei nydelig dame
Skiftenøkkel Skrevet 8. april 2019 #48 Skrevet 8. april 2019 tenkte mer over sånt før, godt inn i tyveåra. nå vet jeg at et bra utseende ikke er alt, de bør også ha andre kvaliteter å slå i bordet med. setter meg gjerne ved siden av vakre mennesker på bussen. hvis den er tilnærmet full da, ellers blir det rart uansett.
Gjest Kjevla Skrevet 8. april 2019 #49 Skrevet 8. april 2019 (endret) Noen er heldigere med utseendet enn andre. Jeg er heldigere enn noen, og mindre heldig enn noen andre. Sånn vil det alltid være. I stedet for å bruke tid på sånt, fortsetter jeg med mitt. Hadde vært trist å ikke ha viktigere ting å tenke på enn sånt. Endret 8. april 2019 av Kjevla
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #50 Skrevet 9. april 2019 Det kommer helt an på settingen: jeg kan bli alt fra sjalu til nysgjerrig og fascinert. Det har med omstendighetene å gjøre. F.eks. hvis det er i jobb sammenheng og blant venner, så blir jeg nok mest nysgjerrig og fascinert. Dersom jeg har en dårlig dag og er sammen med en jeg er forelsket i/sammen med, så har jeg nok følt stikk av sjalusi, at jeg er styggere, mindreverd, blir selvkritisk oppi hodet. Heldigvis tror jeg at jeg klarer å skjule det og oppfører meg pent. Holder kanskje litt avstand til den vakre - unngår å snakke med/komme i kontakt for å prøve å riste den følelsen av meg. Det er kanskje noe i det som sies om at man bør ha en venninne som er litt styggere enn deg selv...da opprettholdes den gode selvfølelsen ift utseende. Heldigvis er jeg mer rasjonell og oppegående utad og skjuler de teiteste tankene...☺️🙈 har opplevd å kanskje være "hun søte" blant andre og kan kjenne på ulike reaksjoner. Mest opplagt er det om jeg kjenner at en jente trekker seg unna meg, spesielt hvis det er en kjæreste/ande menn der..? Anonymkode: 1c34d...2b2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #51 Skrevet 9. april 2019 Først blir jeg sjalu inni meg. Tenker i mitt stille sinn at hun der er sikkert kjempearrogant og fæl, hun som er så pen og perfekt. OGSÅ slår fornuften inn, og jeg minner meg selv på at noen av de greieste folka jeg kjenner er helt nydelige, og at alle må få en sjanse. Så legger jeg sjalusien til side, og er et hyggelig og imøtekommende menneske. Det krever litt trening å legge konkurranseinstinktet og sjalusien til side på ordentlig, men det løsnet når jeg forsto at JEG var en av disse folkene som enkelt eandre tenkte var "så vellykkede". At noen følte seg truet av meg, liksom. Det var en så sprø tanke for meg, at jeg skjønte at selv om jeg synes noen er veldig pene/smarte/vellykkede, så betyr ikke det at de ser på seg selv på samme måte. Alle har sine usikkerheter og problemer. Anonymkode: d3e2f...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #52 Skrevet 9. april 2019 Jeg sammenligner meg med alle de pene menneskene jeg møter. Hele tiden. Det gjør meg vondt og det er slitsom fordi jeg bruker så mye energi på å ønske at jeg var slik som de andre. Tror det er en kombinasjon av både sjalusi og usikkerhet ifht meg selv. Vanskelig er det iallefall... Anonymkode: c3d64...e29 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #53 Skrevet 10. april 2019 Hvorfor ligger denne på religion? Anonymkode: bde0d...a73
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #54 Skrevet 16. april 2019 Dette er noe jeg aldri har tenkt over. Anonymkode: 9ae3d...def
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #55 Skrevet 16. april 2019 Jeg kan med hånda på hjertet ikke si at jeg har tenkt så mye over det. Det finnes så mange som er penere enn meg, og en god del som er mindre pene enn meg. Men jeg er meg uansett, så det hjelper meg ikke akkurat om jeg skal føle meg mindreverdig overfor de som er penere. Anonymkode: c64dc...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #56 Skrevet 16. april 2019 Tja... Jeg føler meg ganske pen selv og er trygg på mitt utseende. Selv om jeg er langt fra perfekt nei. Jeg er også trygg på at utseende er ikke alt. Et menneske kan oppleves som veldig pen og attraktiv om de har veldig utstråling. Men føler meg ikke truet av andre pene mennesker og de som er penere enn meg. På samme måte føler jeg meg heller ikke som et bedre menneske over de jeg vet jeg er penere enn. Veldig diplomatisk svar kanskje, men sånn føler jeg det. Anonymkode: 4ef8e...620
DavinaWin Skrevet 19. april 2019 #57 Skrevet 19. april 2019 Jeg skal være dønn ærlig; jeg blir misunnelig. Rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #58 Skrevet 19. april 2019 hva med oss som er penere i virkeligheten? men ikke føler vi ser ut på bilder? Så har vi den venninna som er knallpen på bilder, men ganske kjedelig i virkeligheten.... Anonymkode: ae18e...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #59 Skrevet 24. april 2019 På 7.4.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfører du deg rundt mennesker av samme kjønn som er penere enn deg? Hvordan får det deg til å føle deg? Merker du noen forskjellsbehandling på dere? Hvordan påvirker det deg? Ikke kom med svadaen om at du ikke greier å se at noen er penere enn deg selv, eller at du ikke bryr deg om sånt. Forskning viser at vi måler hverandre hele tiden, og at skjønnhet er en mye mer objektiv standard enn hva vi liker å late som. Det er også bevist at vi helst ikke setter oss ved siden av veldig vakre mennesker på bussen, og at man tilskriver vakre mennesker flere positive egenskaper. Anonymkode: 52681...369 Jeg hadde en venninne som var kjempepen. Det var en veldig fordel for henne. Hun kom seg lettere unna situasjoner der andre hadde fått tyn, sjarmerte seg til flere goder osv. Jeg kunne kjenne stikk av sjalusi men det forsvant ettersom jeg ble eldre og mer trygg på meg selv. Det er bevist at pene mennesker får flere fordeler og det er ikke så mye å gjøre med. Men det kan være vanskelig å være veldig pen også. Sjefen ansatte en knallpen jente på jobb. Hun fikk veldig mye oppmerksomhet fra mannlige kolleger. Merket jeg ble sjalu først. Og både jeg og andre kvinnelige ansatte undervurderte henne pga utseendet og klesstilen som var veldig jålete. Hørte nedlatende kommentarer om henne b.la. Men så ble vi bedre kjent med henne og hun var veldig intelligent og en superhyggelig jente. Og da endret alle holdning til henne. Hun beviste at hun var mer enn utseende. Så for noen blir det jo sånn at man må bevise at mer enn et flott utseende. Litt trist. Anonymkode: 455f7...ec3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #60 Skrevet 29. april 2019 Er du stygg, så er du stygg. Dette er ikke noe særlig å få gjort noe med. Men tomsnakk om "Indre skjønnhet" er jo selvfølgelig bare pisspreik. Det er vel ingen som faktisk går rundt med røntgen-bilder i lommen... Anonymkode: c3377...d08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå