Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy kan man ha hekken mot veien? (Hekken er vel plassert ca 50-100cm fra grensa) og veien er en liten blindvei, men jeg tror den er offentlig den blir ihvertfall brøytet om vinteren. 

Noen som vet?

Anonymkode: 68c44...f29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel at hekken ikke skal gjøre kryss uoversiktlige. Tror det er opp til kommunale myndigheter å eventuelt komme med pålegg om å redusere høyden, og det vil avhenge av flere faktorer enn bare selve hekkhøyden.

Anonymkode: 265e6...568

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kommer an på om den hindrer sikt for biltrafikk eller ikke. Det er regler for høyde på gjerde, men hekk vet jeg ikke. 

Anonymkode: d90b4...845

Skrevet

Så høy at man angrer livet som var... på landet :P 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Mener å ha hørt 1,5 m.

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun dersom tomta har et kryss at det er regler for hvor høy den kan være?

Viss man kun har den mot vei så kan man vel ha den så høy man vil (så lenge den ikke er typ 10meter og hindrer solforholdene til naboen 50meter bortenfor på andre siden av veien)?

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde hekk mot bilvei, faktisk i en sving også, og lot den gro helt vilt i høyden. Tror den var oppe i 3 meter ofte. Eksen ville hele tiden klippe den, han hadde helt dilla på hekksaksen. Men jeg ville at den skulle gro, fordi det skjermet mot innsyn fra bussen etc som kjørte forbi. Veldig mange biler også,men der sitter jo folk lavere.

Det ble til at jeg fikk viljen min og hekken stod 3 meter høy i årevis. Ingen som noensinne sa noe til oss, og hørte ikke noe fra verken trafikanter eller kommunen.

Anonymkode: 64f33...406

AnonymBruker
Skrevet

Bredden skal du være obs på, hilsen fører av stort kjøretøy. 

Anonymkode: 5f7e3...7be

AnonymBruker
Skrevet

Som AB over sier, bredden er mer vesentlig enn høyden med tanke på trafikksikkerhet. I utkjørselen fra der jeg bor, er det en enebolig på hjørnet med en hekk som vokser veldig i bredden. Det er noen ganger nesten helt umulig å se om det kommer biler, gående eller syklende fra den retningen. En gang i året er de ute og klipper den , og det er en stor jobb som de bruker flere dager på. 

Anonymkode: eaa71...446

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Bredden skal du være obs på, hilsen fører av stort kjøretøy. 

Anonymkode: 5f7e3...7be

Ja jeg skal selfølgelig holde hekken innenfor min tomt.

Men så lenge jeg holder den innenfor min tomt og det er langt til naboer (de bor på andre siden av veien) så kan jeg godt ha den 3m høy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...