AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 kan vegetarianere ha hvilket som helst vanlig proteinpulver? Jeg vet at veganere må ha for veganere, men nå snakker jeg om vegetarianere. Anonymkode: d8171...d76
Inwe Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Du kan drikke det aller meste, finnes biffproteinpulver og slikt du bør holde deg unna. De aller fleste pulver er laget på melkeprotein.
Loruffa Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Etter det jeg vet finnes det lite garantert vegetarisk proteinpulver som ikke er vegansk avhengig av hvordan du definerer det selv. Whey er basert på melkeprotein, men på lik linje med en del oster brukes det et enzym fra døde kalver. Eventuelt må du spørre forhandler om de bruker det enzymet eller ikke
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Om du vil gjøre det veldig enkelt kan du kjøpe rent risproteinpulver, erteproteinpulver eller soyaproteinpulver. Finnes også hemp, men det har betydelig lavere proteininnhold og er bedre for å legge til smak og næringsstoffer. Du kan velge drikke en liten "shot" og se på det som næring, eller du kan forsøke lage noe som smaker godt. Jeg drikker proteinpulver av helsemessige grunner og drikker det i så lite væske som mulig slik at jeg får det overstått. Mye proteinpulver med smak har søtningsstoff i seg, det blir jeg alltid dårlig i magen av og unngår Anonymkode: ed1e0...c6f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 (Men om du drikker pulveret i lite væske er det lurt drikke et glass vann etterpå) Anonymkode: ed1e0...c6f
retrej Skrevet 19. oktober 2019 #7 Skrevet 19. oktober 2019 Det kommer an på hvor du setter "grensa". De fleste proteinpulver er basert på myse - som altså er et biprodukt etter osteproduksjon. Det er jo altså uegnet for veganere, men det finnes proteinpulver som er spesielt tilpasset veganere. Et kjapt google-søk gir mange resultater, og de fleste testene har også med proteinpulver som passer for veganere. https://www.getfitness.no/test-av-beste-proteinpulver/ https://www.proteinpulvetest.no/best-proteinpulver-i-norge-2019-best-i-test/
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg er ikke vegetarianer eller veganer, men jeg har brukt erteprotein fra helsekosten (melkeallergi) Det er vegansk, og kan brukes av alle. Men hvis du er lakto-vegetar, kan du bruke alle typer "whey-protein", og behøver ikke gå for rent plantebasert. Anonymkode: 32380...d87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå