AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Jeg har begynt å studere igjen i 30-års alderen. Derfor har jeg en butikkjobb ved siden av studiene. Det har kommet innom folk jeg kjente da jeg var tenåring. De har alle sagt lignende ting som "Åh er det bare her du jobber?". En del av meg føler trang til å fortelle om alt jeg har oppnådd karrieremessig i 20-årene og at jeg nå bygger på med utvidet kunnskap og ferdigheter for å ta mine mål et steg videre. Men så tenker jeg at jeg ikke bør gå i forsvarsposisjon. Forslag til hva jeg kan svare? Anonymkode: 49bfe...b6f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Hvorfor gidde å bry seg. Anonymkode: 6800f...6b0 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 Jeg hadde nok svart: Ja, er det ikke fint nok for deg ?
Gjest NotYou Skrevet 7. april 2019 #4 Skrevet 7. april 2019 Kan du ikke bare svare det du sier her da? ‘Ja, jeg studerer igjen for å bygge på ... (utdannelse du har), og tar en deltidsjobb ved siden av’.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 Jeg er temmelig sikker på at du tolker dette negativt selv om det ikke er intensjonen deres å gjøre det. Jeg synes at du går i en forsvarsposisjon selv om du ikke røper det til dem. Anonymkode: 3bc52...ad1
IchLiebeDichOder? Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Hei Er en ung bussjåfør og hører folk si "DU BUSSJÅFØR! HVA SKJER ; HVA FAEN!" Folk blir overraska rett og slett fordi det ikke er et yrke som forbindes med unge mennesker. Så sier jeg "Jeg bringer noe nytt til gamet" Noe sånt, ikke sant TS? Få dem til å lure, men samtidig humre. Alle har det slik som deg. Ingen som egentlig vet hva faen som skjer eller hvorfor i helvete de er hvor de er i livet. Det bare er sånn, akkurat nå. Finn et svar som gjør at du blir fornøyd og den du snakker med blir fornøyd og nysgjerrig/ i godt humør.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #7 Skrevet 7. april 2019 Har fått høre lignende selv når jeg som hvit etnisk norsk hadde en vaskejobb. Jobber du her?! Du er jo norsk! Jeg bare 🤦♀️ Ja, jeg trengte en jobb, og dette er en jobb. Er ikke det bra det da, å ikke gå på nav? Anonymkode: 90054...b40 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 «Ja, jeg ble lei av jobben min, så jeg har begynt å studere igjen. Dette er min deltidsstilling ved siden av. Skulle jeg heller gått på nav?» Anonymkode: cb317...97b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 «Kjekt med litt ekstra penger ved siden av studiene» Anonymkode: 536a6...392 3
Gjest Juks Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å studere igjen i 30-års alderen. Derfor har jeg en butikkjobb ved siden av studiene. Det har kommet innom folk jeg kjente da jeg var tenåring. De har alle sagt lignende ting som "Åh er det bare her du jobber?". En del av meg føler trang til å fortelle om alt jeg har oppnådd karrieremessig i 20-årene og at jeg nå bygger på med utvidet kunnskap og ferdigheter for å ta mine mål et steg videre. Men så tenker jeg at jeg ikke bør gå i forsvarsposisjon. Forslag til hva jeg kan svare? Anonymkode: 49bfe...b6f Ah, det er så typisk folk. Blir så forbannet. Skjønner at det er vanskelig å overse det. Jeg har opplevd noe lignende. Du kan svare med: "Ja, og dette er en fin arbeidsplass" "Ja er student nå, så da er dette en passende jobb nå" eller kanskje litt spørrende "hva mener du?"
Alice123 Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 Spør "hva mener du med det" og få dem til å forklare seg. 3
Knirke Skrevet 7. april 2019 #12 Skrevet 7. april 2019 (endret) Si du har vunnet 200 mill i Eurolotto og trenger noe å bedrive all fritiden med. Endret 7. april 2019 av Knirke 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå