Gå til innhold

Samboer inviterer dyr hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har både hunder og katt selv. Tar aldri hundene med på besøk hos andre, og ser ikke helt behovet. Vil heller ikke ha andres dyr inn hit, bortsett fra hunden til mine svigerforeldre når vi passer den. 

Anonymkode: f00aa...84a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, førstedamen skrev:

Hva med å si ifra allerede når de kommer inn ytterdøra? 

Har skiftet på sengen og støvsuget sofa, så hadde vært fint om hunden holder seg på gulvet.

Enkelt og greit...

Dette. Om dyreeieren er vant til at dyret får lov til å sitte i sofaen deres er det jo ikke rart at de tar det som en selvfølge.

Her Spør alle før de lar hunden få gå i møblene. Jeg ønsker ikke hunder i sofaen min og sier ifra, det blir respektert.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Dette. Om dyreeieren er vant til at dyret får lov til å sitte i sofaen deres er det jo ikke rart at de tar det som en selvfølge.

Her Spør alle før de lar hunden få gå i møblene. Jeg ønsker ikke hunder i sofaen min og sier ifra, det blir respektert.

Ja, og da er selvsagt det normen med alle andre og.

Anonymkode: da528...18a

Skrevet

Folk har jo helt forskjellige "regler" på dette, så hvorfor ikke bare si ifra når hunden prøve hoppe opp, at det ikke er greit? Gjerne før også, med en gang dere setter dere. For meg er det helt naturlig å ha dyr i sofaen og seng, så ville nok ikke tenkt over det hvis jeg ikke fikk beskjed (det gjelder også andres hunder på besøk hos meg). 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og da er selvsagt det normen med alle andre og.

Jeg forklarer hvordan ting er hos meg og blant mine venner og bekjente. Har aldri påstått at det er en norm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Clefable skrev:

Folk har jo helt forskjellige "regler" på dette, så hvorfor ikke bare si ifra når hunden prøve hoppe opp, at det ikke er greit? Gjerne før også, med en gang dere setter dere. For meg er det helt naturlig å ha dyr i sofaen og seng, så ville nok ikke tenkt over det hvis jeg ikke fikk beskjed (det gjelder også andres hunder på besøk hos meg). 

Hun vil ikke ha besøk av hunder i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sirah skrev:

Jeg forklarer hvordan ting er hos meg og blant mine venner og bekjente. Har aldri påstått at det er en norm.

ehey..

Skrevet

Hun vil ikke ha besøk av hunder i det hele tatt.

Beklager, leste bare HI. Det synes jeg er litt særere, med mindre hundene er helt ukontrollerte og løper rundt inne og ødelegger ting. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hadde ikke likt å ha folks katter på besøk, da jeg ikke har noen kattedo å tilby inne. Og katter som er vant til å gå på do inne i kasse, ville kanskje valgt å drite på et teppe eller en benk eller noe i mangel av do?

En hund kunne jeg tillatt at gjesten hadde med, forutsatt at jeg kjente hunden fra før og visste at den gikk overens med min. Orker ikke timesvis med to hunder som kan fyke i synet på hverandre når som helst...! Husker da jeg var gift, og eksmannen min inviterte en kompis med kone på middag/besøk. Uten å si fra (ikke til meg i hvert fall) så tok de med seg bikkja si. På den tiden hadde jeg to hunder, en hann og en hunn, og hannhunden min gikk ikke overens med gjestens grinete gamle hannhund. Så dermed måtte man sitte hele kvelden og passe på at de ikke kom i nærheten av hverandre, sperre eller blokkere for dem. Utrolig slitsomt å gå på tåhev og vente på at det skulle brake løs når som helst! 

Og det verste var at de tok med hunden neste gang også!

Men hvis du ts, mener at gjestene deres drar med seg andre dyr også, som undulater og marsvin, så hadde jeg begynt å lure....!? Eller mener du kun hunder? Og evt katter?

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Clefable skrev:

Beklager, leste bare HI. Det synes jeg er litt særere, med mindre hundene er helt ukontrollerte og løper rundt inne og ødelegger ting. 

Noen liker ikke hunder, andre liker ikke katter, og noen liker ikke barn, er ikke noe sært med.

Det må man bare respektere, spesielt når det er i andres hjem.

Vi liker ikke at svigers blir boende mer en i helg hos oss, 4 ganger i året, siden leiligheten 52 kvadratmeter, og kun stue og et soverom, burde ikke det respekteres?

Det ble mye bråk, men vi satt beina ned, vårt hjem, vi bestemmer hvem som kan komme på besøk, når de kan komme på besøk og hvor lenge de kan være på besøk, ikke gjestene.- Når vi reiser til de flere ganger i året bor vi flere dager enn det, fordi det er noen de ønsker og fordi de bor i stort hus med flere soverom og stuer.

Folk er forskjellige, og det må man bare respektere.

AnonymBruker
Skrevet

Noen liker ikke hunder, andre liker ikke katter, og noen liker ikke barn, er ikke noe sært med DET.

Det må man bare respektere, spesielt når det er i andres hjem.

Vi liker ikke at svigers blir boende mer en i helg hos oss, 4 ganger i året, siden leiligheten 52 kvadratmeter, og kun stue og et soverom, burde ikke det respekteres?

Det ble mye bråk, men vi satt beina ned, vårt hjem, vi bestemmer hvem som kan komme på besøk, når de kan komme på besøk og hvor lenge de kan være på besøk, ikke gjestene.- Når vi reiser til de flere ganger i året bor vi flere dager enn det, fordi det er noen de ønsker og fordi de bor i stort hus med flere soverom og stuer.

Folk er forskjellige, og det må man bare respektere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rart at du og samboeren ikke har hatt kommunikasjon rundt dette eller kjenner hverandre tilstrekkelig godt til å vite om den andre synes det er greit med andres dyr eller ei. Tenker at dere bør starte med å snakke sammen.

Til temaet, vi har ikke dyr selv, men har flere venner med hund, og hundene er velkomne hos oss. Vi passer også dyrene av og til. Men fra dag 1 har vi hatt regel om at hundene ikke får lov å være i sofa/seng hos oss, og det skjønner hundene (og eierne 😉).

Tror nøkkelen er at man må si i fra om «sine» regler umiddelbart, så går dette greit. 

Anonymkode: edc38...17d

• Liker 2
Skrevet

Hos oss er alle dyr velkomne, og vi har med oss Ladie og Tussa (hundene) til andre og. :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Regn skrev:

Hos oss er alle dyr velkomne, og vi har med oss Ladie og Tussa (hundene) til andre og. :)

Til folk som ikke ønsker det Å?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nøkkelen er at man må si i fra om «sine» regler umiddelbart, så går dette greit. 

Anonymkode: edc38...17d

Enig.

Mitt hjem mine regler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til folk som ikke ønsker det Å?

Nei, det heter i den setningen "og". Ikke "å". Å setter man foran et verb.

Anonymkode: 69ad6...567

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det heter i den setningen "og". Ikke "å". Å setter man foran et verb.

Anonymkode: 69ad6...567

Okay...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Million skrev:

Hadde ikke likt å ha folks katter på besøk, da jeg ikke har noen kattedo å tilby inne. Og katter som er vant til å gå på do inne i kasse, ville kanskje valgt å drite på et teppe eller en benk eller noe i mangel av do?

Jeg har med kattene mine på besøk om vertskapet tillater det, har med do (boks med tett lokk som tas av når vi kommer frem)

Anonymkode: 32f77...bee

• Liker 1
Skrevet

Jeg har med kattene mine på besøk om vertskapet tillater det, har med do (boks med tett lokk som tas av når vi kommer frem)

Anonymkode: 32f77...bee

Det at du har med do gjør det jo enklere :- )

AnonymBruker
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn at noen skulle drasse med katten sin på besøk. Det måtte vært hvis det var overnattingsbesøk og de ikke hadde noen annen plass å ha den, og selv da ville jeg vært motvillig. 

Jeg ønsker ingen dyr på besøk pga allergi, det skulle vært svær spesielle anledninger hvor det hadde vært greit. 

Anonymkode: edabc...c7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...