Gå til innhold

Samboer inviterer dyr hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Samboeren min inviterer alltid besøkets dyr hjem på besøk. Altså besøket kommer og får tamed seg sitt kjæledyr. Jeg synes ikke dette er riktig, og jeg liker ikke å ha andres dyr i sofaen og deres pels liggende i alle hjørner i flere dager etterpå. 

Er det vanlig å gjøre slikt? Jeg er vant til at man lar dyra være hjemme med mindre man er borte i mange timer.

Anonymkode: e319b...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Samboeren min inviterer alltid besøkets dyr hjem på besøk. Altså besøket kommer og får tamed seg sitt kjæledyr. Jeg synes ikke dette er riktig, og jeg liker ikke å ha andres dyr i sofaen og deres pels liggende i alle hjørner i flere dager etterpå. 

Er det vanlig å gjøre slikt? Jeg er vant til at man lar dyra være hjemme med mindre man er borte i mange timer.

Jeg tar gjerne med hunden min på besøk, og folk må gjerne ta med sine hit:) kanskje samboeren din er glad i dyr og syns det er kos at de blir med? Hvis det virkelig plager deg synes jeg du skal fortelle han det, ikke oss 

• Liker 20
Skrevet

Nå er det vel som oftest hunder folk tar med. Hadde ikke hatt problemer med det. Heller det enn at folk holder seg unna.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ser ikke helt problemet, er jo bare å si til eieren av hunden at den ikke får være oppi sofaen. 

Skrevet

Alle hunder er hjertelig velkommne her. Mine hunder er også hjertelig velkommen de fleste plasser jeg drar på besøk. Faktisk så blir de som regel invitert på lik linje som meg :P 

Om du ikke liker det må du jo bare gi beskjed om at dyret ikke er velkomment.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her må folk gjerne ta med dyr. Men nå har vi katt, så folk får ikke ta med dyr som skremmer katten som hører hjemme her. 

Anonymkode: e9d0d...7ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er også dyr velkomne! Ser ikke problemer med det. 

Anonymkode: 1e50c...79f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Alle hunder er hjertelig velkommne her. Mine hunder er også hjertelig velkommen de fleste plasser jeg drar på besøk. Faktisk så blir de som regel invitert på lik linje som meg :P 

Om du ikke liker det må du jo bare gi beskjed om at dyret ikke er velkomment.

problemmet er at endel eiere tar det gor gittat at dyrene kan ligge i sofaen i senga osv, ogjo det er vanlig. 

Anonymkode: da528...18a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

problemmet er at endel eiere tar det gor gittat at dyrene kan ligge i sofaen i senga osv, ogjo det er vanlig. 

Da må du jo si ifra at du ikke ønsker de i sofaen hjemme hos deg.

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så si ifra? Er vel ikke verre enn det?

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må folk få ta med seg hundene sine på besøk. Jeg kan ikke forstå denne antipatien mot dyr, de er da stort sett mye hyggeligere enn mennesker.

Anonymkode: f8859...40a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo hvor skitten hunden er, den har sittet på asfalten i skitt. Løpt rundt, ligget her og der. De er jo svært få som vasker bikkja hver dag. Pelsen er utrolig skitten.

Hvor mange tørker potene hver gang de kommer hjem?

Anonymkode: b17e8...fd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sirah skrev:

Men da har de jo allerede vært opp i sengen eller i sofaen, og da er det for sent.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, førstedamen skrev:

Men da har de jo allerede vært opp i sengen eller i sofaen, og da er det for sent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sirah skrev:

5 minutter siden, førstedamen skrev:

Problemet er jo hvor skitten hunden er, den har sittet på asfalten i skitt. Løpt rundt, ligget her og der. De er jo svært få som vasker bikkja hver dag. Pelsen er utrolig skitten.

Hvor mange tørker potene hver gang de kommer hjem?

Anonymkode: b17e8...fd5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

God mann 👍🏻

Anonymkode: b9529...f84

• Liker 4
Gjest førstedamen
Skrevet

Hva med å si ifra allerede når de kommer inn ytterdøra? 

Har skiftet på sengen og støvsuget sofa, så hadde vært fint om hunden holder seg på gulvet.

Enkelt og greit...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Har skiftet på sengen og støvsuget sofa, så hadde vært fint om hunden holder seg på gulvet.

Enkelt og greit...

Ja, det er selvsagt opptil verten og opplære dyreeiere til å ha vanlig høflighet.

• Liker 5
Skrevet

Hunder er velkomne, men de skal ikke opp i møblene nei. Eierne må ha oppdragelse på dyra, og det gjør ikke noe om de blir børstet før de kommer med dem heller. Men er ikke så nøye. Liker hunder da.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

Enkelt og greit...

Og helt ærlig dette er dyreeier burde å vite når de er på besøk hos noen.

Når man er gjest hos noen.

Herregud slik dere svarer er det ikke rart at vi dyreiere for et dårlig rykte på oss.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...