AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Hva tenker dere om dette? Anonymkode: f669a...c46 1
herzeleid Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Jeg tenker vi har skaffet oss et kjempeproblem vi ikke egentlig vet helt hva vi skal gjøre med. Link til saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo8qbl/-Tre-av-ti-jenter-med-pakistansk-bakgrunn-far-ikke-vare-sammen-med-gutter--uten-anstand 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 På 7.4.2019 den 23.20, herzeleid skrev: Jeg tenker vi har skaffet oss et kjempeproblem vi ikke egentlig vet helt hva vi skal gjøre med. Link til saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo8qbl/-Tre-av-ti-jenter-med-pakistansk-bakgrunn-far-ikke-vare-sammen-med-gutter--uten-anstand Det er åpenbart hva vi skal gjøre med det. Men du som mann bryr deg ikke nok om kvinner til å engasjere deg i løsningen. Nemlig feminisme som jobber mot æreskultur. Det er æreskulturen som har skyld i dette problemet, og du som mann har et ansvar selvom det ikke rammer deg personlig. Anonymkode: 53f6d...128 9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Syntes det er litt rart at foreldrene klarer å ha full kontroll på sine døtre men null kontroll på brødrene. De har tydeligvis evne å vilje til å holde Aisha I ørene men Muhammed kan henge med gjenger i Sentrum hver natt. Anonymkode: 46ae7...9c4 24
herzeleid Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er åpenbart hva vi skal gjøre med det. Men du som mann bryr deg ikke nok om kvinner til å engasjere deg i løsningen. Nemlig feminisme som jobber mot æreskultur. Det er æreskulturen som har skyld i dette problemet, og du som mann har et ansvar selvom det ikke rammer deg personlig. Anonymkode: 53f6d...128 Du demonstrerer veldig hodt hvordan dette ikke løses 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 21 minutter siden, herzeleid skrev: Du demonstrerer veldig hodt hvordan dette ikke løses Du viser veldig godt at du ikke har peil for du klarer ikke komme med en sammenhengende kommentar eller arugment engang Anonymkode: 53f6d...128 3
herzeleid Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du viser veldig godt at du ikke har peil for du klarer ikke komme med en sammenhengende kommentar eller arugment engang Anonymkode: 53f6d...128 Når du kun fokuserer på mitt kjønn har du allerede spilt deg selv ut på sidelinjen. 8
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, herzeleid skrev: Når du kun fokuserer på mitt kjønn har du allerede spilt deg selv ut på sidelinjen. Du spilte deg ut på sidelinjen når du sa du ikke visste hva man kunne gjøre med problemet, når millioner av mennesker jobber mot dette problemet hver eneste dag med god effekt. Du har altså løsningen foran ansiktet ditt, men en mannsjåvinist vil aldri anerkjenne feministiske løsninger og derfor blir kjønnet ditt relevant, fordi du ikke engang bryr deg nok om disse kvinnene til at du støtter eller engasjerer det i feministisk arbeid eller engang visste at det fungerer effektivt som løsningen. Anonymkode: 53f6d...128 7
Snowbrigade Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 "– Samtidig ser vi at det skjer store endringer. Jo lenger familiene har bodd i Norge, desto mindre strenge blir foreldrene, sier Fafo-forskeren og viser til at i pakistanske familier som har bodd lenge i Norge, er det blitt langt færre arrangerte ekteskap og henteekteskap." 8
herzeleid Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spilte deg ut på sidelinjen når du sa du ikke visste hva man kunne gjøre med problemet, når millioner av mennesker jobber mot dette problemet hver eneste dag med god effekt. Du har altså løsningen foran ansiktet ditt, men en mannsjåvinist vil aldri anerkjenne feministiske løsninger og derfor blir kjønnet ditt relevant, fordi du ikke engang bryr deg nok om disse kvinnene til at du støtter eller engasjerer det i feministisk arbeid eller engang visste at det fungerer effektivt som løsningen. Anonymkode: 53f6d...128 Se om du klare videre diskusjon uten flere personangrep. Du missforstår nok. Jeg er klar over at noen mener en må bruke "feministisk arbeid" på samme måte som andre snakker om "integrering" osv. Det de har til felles er at det er lite konkret og i seg selv ikke nødvendigvis løser noe. Vi har ikke erfaring med å importere slike kulturer til landet, og det vil således være et eksperiment vi ikke har noen fasit på. 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, herzeleid skrev: Se om du klare videre diskusjon uten flere personangrep. Du missforstår nok. Jeg er klar over at noen mener en må bruke "feministisk arbeid" på samme måte som andre snakker om "integrering" osv. Det de har til felles er at det er lite konkret og i seg selv ikke nødvendigvis løser noe. Vi har ikke erfaring med å importere slike kulturer til landet, og det vil således være et eksperiment vi ikke har noen fasit på. 1. Det er du som ikke klarer å diskutere. 2. Det er bevist at feministisk arbeid , og integrering også forsåvidt, skaper bedring av æreskultur. Følg med! Åh nei, det gidder du jo ikke, for du bryr deg jo egentlig ikke om disse kvinnene siden alt du gjør er å sitte med henda i lomma å si at ikke noe løsning fungerer eller finnes, og heller ikke bidrar til å prøve å løse det. *slow clap* "LLLLLLLLLL" Anonymkode: 53f6d...128 5
herzeleid Skrevet 12. april 2019 #12 Skrevet 12. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1. Det er du som ikke klarer å diskutere. 2. Det er bevist at feministisk arbeid , og integrering også forsåvidt, skaper bedring av æreskultur. Følg med! Åh nei, det gidder du jo ikke, for du bryr deg jo egentlig ikke om disse kvinnene siden alt du gjør er å sitte med henda i lomma å si at ikke noe løsning fungerer eller finnes, og heller ikke bidrar til å prøve å løse det. *slow clap* "LLLLLLLLLL" Anonymkode: 53f6d...128 Det er vanskelig å se at det du svarer meg har særlig med det jeg skriver å gjøre, og sammen med personangrepene done gjør det diskusjob litt vanskelig. Kan ikke du heller prøve å peke på hva ved det jeg skriver du er uenig i? 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #13 Skrevet 12. april 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Du spilte deg ut på sidelinjen når du sa du ikke visste hva man kunne gjøre med problemet, når millioner av mennesker jobber mot dette problemet hver eneste dag med god effekt. Du har altså løsningen foran ansiktet ditt, men en mannsjåvinist vil aldri anerkjenne feministiske løsninger og derfor blir kjønnet ditt relevant, fordi du ikke engang bryr deg nok om disse kvinnene til at du støtter eller engasjerer det i feministisk arbeid eller engang visste at det fungerer effektivt som løsningen. Anonymkode: 53f6d...128 God effekt? For hvem? Anonymkode: 17492...223 4
HalldirV2 Skrevet 12. april 2019 #14 Skrevet 12. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er åpenbart hva vi skal gjøre med det. Men du som mann bryr deg ikke nok om kvinner til å engasjere deg i løsningen. Nemlig feminisme som jobber mot æreskultur. Det er æreskulturen som har skyld i dette problemet, og du som mann har et ansvar selvom det ikke rammer deg personlig. Anonymkode: 53f6d...128 For noe svammel. Når fikk feminismen monopol på bekjempelse av æreskultur? 7
abc123456 Skrevet 13. april 2019 #15 Skrevet 13. april 2019 På 7.4.2019 den 23.20, herzeleid skrev: Jeg tenker vi har skaffet oss et kjempeproblem vi ikke egentlig vet helt hva vi skal gjøre med. Link til saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo8qbl/-Tre-av-ti-jenter-med-pakistansk-bakgrunn-far-ikke-vare-sammen-med-gutter--uten-anstand Hvordan er dette et problem?
abc123456 Skrevet 13. april 2019 #16 Skrevet 13. april 2019 På 12.4.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev: Det er åpenbart hva vi skal gjøre med det. Men du som mann bryr deg ikke nok om kvinner til å engasjere deg i løsningen. Nemlig feminisme som jobber mot æreskultur. Det er æreskulturen som har skyld i dette problemet, og du som mann har et ansvar selvom det ikke rammer deg personlig. Anonymkode: 53f6d...128 Dette er ikke et problem. Dette er bra og gode nyheter.
Djungelvrål Skrevet 14. april 2019 #17 Skrevet 14. april 2019 Jeg har visst at det har vært slik i over 20 år, har ikke alle det?? 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #18 Skrevet 14. april 2019 Jeg tenker at her har barnevernstjenesten en jobb å gjøre. Alle tegn til usunn kjønns diskriminering og forskjellsbehandling disse barna lever med fra de er svært unge MÅ samfunnet ta fatt i straks. Var en familie i svømmehallen, av barna gikk guttene i vanlig badebukse/shorts og datteren var i burkini, dekket fra topp til tå. Aldersmessig var hun i grunnskole alder. Ingen barn bør forskjellsbehandles i sitt eget hjem, blandt sine søsken. Tenk på alle de små og store ting som blir gjort i hjemmet. Her må barnevernstjenesten inn med full tyngde. Om et barn ikke går lov å leke i gaten sammen med andre barn må barnevernstjenesten inn før normal utviklingen til barnet blir ødelagt. Anonymkode: 17492...223 6
Mr X Skrevet 14. april 2019 #19 Skrevet 14. april 2019 Samtidig synes jeg det er gledelig at syv av ti jenter med pakistansk bakgrunn faktisk slipper "anstand"! 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #20 Skrevet 14. april 2019 På 12.04.2019 den 14.55, Snowbrigade skrev: "– Samtidig ser vi at det skjer store endringer. Jo lenger familiene har bodd i Norge, desto mindre strenge blir foreldrene, sier Fafo-forskeren og viser til at i pakistanske familier som har bodd lenge i Norge, er det blitt langt færre arrangerte ekteskap og henteekteskap." Dette tror jeg og. Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Jeg er nå 42 år, så er en del år siden. Og var da venn med flere pakistanske jenter. Flertallet av de har tatt gode utdannelser, 2 av de giftet seg med nordmenn, flertallet av de får gifte seg med hvem de vil, bare han er pakistansk. En av de brøt med familien sin, da de ønsket tvangs ekteskap for henne. Anonymkode: 6846f...089 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå