Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Jeg er i en slik situasjon at jeg og min-føre-dette-kjæreste har slått opp for n-te gang, men så søker vi tilbake til hverandre og har det så hyggelig sammen... Jeg blir sånn i tvil om hva som er det riktige å gjøre... Skal man prøve enda en gang, eller skal man la være og gå videre hver for seg? Jeg merker selv at jeg er i en overgangsfase nå. Jeg er bare 23 år og har vært sammen med ham i 3,5 år. Han har vært vitne til hele min forvandling fra tenåring til ung kvinne, og han har måttet tåle mye vondt jeg har gjort mot ham fordi jeg er så følelsesstyrt og impulsiv. Det er så mye av vår historie jeg vil legge bak meg og ikke fortsette å bære på og føle meg mindreverdig pga resten av mitt liv... Derfor er jeg ikke sikker på om det er riktig å fortsette sammen. Jeg føler jeg trenger en ny start for mitt nye meg. Dette gjør at jeg ikke lenger har så mye tro på oss i lengden, selv om jeg vet at personlighetene passer godt sammen og at vi utfyller hverandre. Er det noen som har noen kommentarer om dette? Bør man gå fra hverandre når jeg føler det slik eller er det fortsatt håp?
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #2 Skrevet 19. april 2005 det er nok en grunn for at det blir slutt... kan det være: ikke klar for seriøst forhold? passer ikke sammen? eller kan det være dere ender opp sammen for dere er rett for hverandre, men er redd for å bli såret? det vet bare du...
Kristin S Skrevet 19. april 2005 #3 Skrevet 19. april 2005 Du skriver jo selv at du føler du trenger en ny start for ditt nye jeg. Og at personlighetene deres passer godt sammen og at dere utfyller hverandre. Men elsker dere hverandre da? Selvom dere passer godt sammen, så skal det jo litt mer til enn bare det. Om det er noe å satse på eller ikke kan jeg ikke svare på, men på meg virker det ikke som om du egentlig vil mer!
Gjest Madam Felle Skrevet 19. april 2005 #4 Skrevet 19. april 2005 Å prøve igjen en gang er greit, flere ganger blir bare dumt. Det er en grunn for at det ble slutt, og så lenge det har blitt slutt flere ganger, forstår jeg ikke vitsen med å prøve på nytt. Gå videre, for dere har allerede prøvd mange ganger, og det fungerte ikke. Eller har dere forandret dere så mye, at dere klarer det denne gangen? Høres ikke ut som du er villig til å satse, og da er det like greit å avslutte det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 Ganske enig med madam felle, jeg. Dessuten, du er ung og lysten på livet. Hvorfor binde seg til noe som du egentlig har lyst til å legge bak deg. Se på tiden dere hadde sammen som en lærerik og fin periode, men kom deg videre i livet. Ikke noe poeng i å dvele ved noe som virker dødt.
glaciera Skrevet 19. april 2005 #6 Skrevet 19. april 2005 Du gir jo svaret selv: Du vil videre uten ham. Prøv å skilles ad som venner og vel forlikte. Om dere møtes noen år ned i gata så er kanskje tiden inne for å finne ut om dere utfyller hverandre.
FANNY Skrevet 19. april 2005 #7 Skrevet 19. april 2005 Gå videre i ditt unge liv. Ikke kast bort mange år på et så ustødig forhold! :-)
smidja Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Å prøve igjen en gang er greit, flere ganger blir bare dumt. Det er en grunn for at det ble slutt, og så lenge det har blitt slutt flere ganger, forstår jeg ikke vitsen med å prøve på nytt. Gå videre, for dere har allerede prøvd mange ganger, og det fungerte ikke. Eller har dere forandret dere så mye, at dere klarer det denne gangen? Høres ikke ut som du er villig til å satse, og da er det like greit å avslutte det. :enig_animasjon:
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Jeg syns ikke du skal høre på noen andre her enn deg selv. Gjør hva DU syns er riktig ikke en og annen avatar som mener å forstå deg.
Martine Skrevet 21. april 2005 #10 Skrevet 21. april 2005 Jeg tror det er en grunn til at dere finner tilbake til hverandre. Dere er usikker og finner trygghet i hverandre. Det som har hendt mellom dere er ikke det viktigste for om dere skal gå fra hverandre. Det er kjærligheten. Er kjærligheten der så kan du bli et rikere menneske ved å bearbeide din fortid som en del av deg selv og ikke noe du skal "rømme" fra. livet har mye å by på av oppover og nedoverbakke, og da er det godt å være med en mann du elsker og er trygg på og ha blitt et menneske med større integitet/ stabilitet ved at du kan se fortiden i øynene. Jeg tror du elsker denne mannen, men at du må jobbe for åbli enda tryggere på deg selv. Du kan ikke kjenne at du elsker ham fordi du må begynne med å elske deg selv. Med sterke og svake sider. Også fra fortida. Jeg ønsker deg alt godt. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men her syntes jeg det var mye å lese mellom linjene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå