Gå til innhold

Tregt boligmarked

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en leilighet for salg i en måneds tid, og responsen er ganske liten. 1 - 2, eller ingen på visning. Leilighet er stor, lys, solrik, god bodplass og har jevnt over gode kvaliteter som jeg trodde ville appellere til kjøpere. Prisen er heller ikke for høy. Prisantydning er satt til litt under det de siste leilighetene er gått for. Det jeg lurer på om er "negativt" , er at det er planer om rehabilitering av fasaden til blokken. Samtidig kan ikke det helt stemme, for leiligheter som ligger mer sentralt i forhold til handlesenter og buss, men der det også er planer om rehabilitering, går ganske greit unna. Det er heller ikke sånn at kjøper må legge ned uendelig mye penger i å oppgrader - nytt gulv og nye garderobeskap er det som er mest "nødvendig".

Tidligere, for bare ett år siden, gikk leilighetene i borettslaget etter stort sett 1 - 2 visninger. Området er populært blant barnefamilier pga nærhet til både skole og barnehage, og det er et fredelig område uten gjennomgangstrafikk. 

Så hvordan er det for dere andre som er på selgersiden i boligmarkedet akkurat nå ? Føler dere at dere sitter på boliger som egentlig burde være av interesse, men der det går veldig tregt ? 

Anonymkode: 80c82...123

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk avventer kanskje renta og slikt. Dessuten er det såvidt blitt vår. En måned er absolutt ikke lenge! Du får nok solgt ganske kjapt.

Anonymkode: 0ff1a...85d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk avventer kanskje renta og slikt. Dessuten er det såvidt blitt vår. En måned er absolutt ikke lenge! Du får nok solgt ganske kjapt.

Anonymkode: 0ff1a...85d

Men det er nettopp dette jeg syns er så rart. Mye av det jeg syns går ganske fort, ligger i noenlunde samme prissjikt som min, men fellesgjelden er gjerne på over 1/2 million. Om folk er usikker på renten fremover, burde de jo egentlig vært mer ute etter en bolig med lav fellesgjeld. Fordi om det er planlagt rehabilitering i borettslaget, så vil jo de som eiere kunne påvirke hvor mye penger som skal brukes på dette. 

Ja, jeg håper jeg får solgt snart nå som det våres. Er så slitsomt å lage i stand, ha forventninger og så bli skuffet. Dessuten koster jo visninger penger.

Om jeg noengang skal selge igjen, har jeg bestemt meg for to ting : selge før jeg kjøper, og benytte meg av ett av meglerforetakene som er rimeligere og der man tar visningene selv.

Anonymkode: 80c82...123

AnonymBruker
Skrevet

Fasaderehabilitering innebærer å få et stillas utenfor vinduene i månedsvis, gjerne med plasttildekking av stillaset. Har vært gjennom det der. Det er ikke det du ønsker når du skal flytte til noe nytt.

Anonymkode: 9c9a7...fe2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...