Gå til innhold

Vals i bryllupet

Snuppis

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har forslag til en fin vals man kan bruke? Jeg har ikke helt peiling på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke tenkt å ha vals vi, skal ha en balade istedenfor.

Så vals er ikke jeg så flink på heller! har ingen aning om hverken sangen eller dansen!

Men en ting har jeg fått med meg; Det er noe som heter sønnavinds-valsen som pleier å bli brukt i bryllup!

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt ærlig synes jeg absolutt ikke sønnavindsvalsen passer i bryllup, denne har da ingenting med bryllups å gjøre? For meg er dette en barnesang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjem heilt an på kven de er, og korleis de har planlagt bryllupet. Er i den heldige situasjonen å ha tre folkemusikarar tilgjengeleg, og dermed løyser "valseproblemet" seg av seg sjølv. Skal de ha levande musikk i bryllupet, eller satsar de på innspelt brudevals? Ta utgangspunkt i musikk de likar sjølve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgommen og jeg hadde tenkt å lære oss engelsk vals til bryllupet (det samme som firkantvals). Hva slags musikk passer til denne dansen (den går nemlig veldig sakte i forhold til wienervals). Kronprinsparet danset engelsk vals og hadde "The World Around in 80 days" som melodi, men vet dere flere melodier til engelsk vals???

Takknemlig for svar icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker også å få forslag til valsemusikk... Synes liksom at det er vals som gjelder i bryllupet. Vanlig "roligdans" etter ballader blir litt ungdomsklubb-aktig synes jeg da. Men hvis sangen betyr noe helt spesielt for dere kan jeg jo skjønne det! Jeg har tenkt å synge sangen vår til brudgommen jeg da - og ha vals som bryllupsdans!

Silje:o12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Silje: bildet i signaturen din virker ikke. Bare til informasjon så du kan endre på det! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnavindsvalsen er vel en like bra brudevals som noen annen vals? Ikke er det nødvendigvis barnesang heller, veldig romantisk synes jeg. Det er Alf Prøysen som har laget den. Jeg synest den passer veldig bra, den handler jo om ei jente som vil være fin for kjæresten sin icon_smile.gif Og det vil vi jo alle på bryllupsdagen, være fine for kjæresten vår. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på brudevals-kurs i dag, og jeg opplevde at det er veldig viktig hva slags musikk man velger. Går det for fort kan det bli heseblesende og vanskelig for amatører (som f.eks. wienervals.) Man bør øve med den musikken man velger å danse selv brudevalsen etter, slik at man er trygg på den.

Kunne også godt tenke meg gode råd til sakte valser!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei,

Drømmen om Elin. Jeg har spelt 14år rund i hele norge. Denne valsen er mer etterspurt i alle kanter.

lykke til

Roar Valseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...