Gå til innhold

Parkdress til ettåring, hvordan velge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når været plutselig slo om til vår, så sitter vi her uten parkdress til småen på 13mnd. Han har arvet én i str 86, men den er fortsatt altfor stor. Hva skal man se etter når man kjøper slikt? Noen merker som skiller seg ut? Vi bor i Bergen, så han har skikkelig regntøy til de fleste andre dager. Hva bør vannsøylen på parkdressen da være? Hvilke materialer puster godt? Jeg klarte ikke finne noen tester, kun av vinterdresser. Han har såvidt startet å gå, og er ganske ustø enda, så det bør være noe som er lett å bevege seg i for en liten tass. 

Anonymkode: 47d71...508

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns softshell er bra på tidlig vår og høst.

Men det kan bli etterhvert bli for varmt og er ikke de beste på pusteevne. Som vanlig parkdress foretrekker jeg da Reflex eller Reima. De har god passform til de minste. Vannsøyle er ikke så viktig til en ettåring, de er jo ikke så mye ute i vått vær og har da som oftest regntøy på. Men ville uansett hatt minst 8000 mm, da kan de sette seg på fuktig underlag uten å bli våt rett gjennom.

Anonymkode: 07021...316

• Liker 1
Skrevet

Eg har vore nøgd med reimatec dressar, einaste er at dei er litt store i mansjettane, men det fiksar ein fort med ei par sting. Greitt med dress som har stramming i midja for betre tilpassing. Eg ville ikkje valt ein softshelldress til ein så liten ein. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gått ut fra de merkene som kommer best ut i denne testen https://www.klikk.no/foreldre/barn/tester-og-barneutstyr/de-beste-skalljakkene-3754265  . Det er jo selvsagt en viss forskjell å jakke og parkdress, men man bør jo kunne gå ut fra at en parkdress og jakke fra samme merke har de samme kvalitetene.  Slike tester kommer for øvrig hvert år. ;) 

Anonymkode: b1722...095

AnonymBruker
Skrevet

Refleks fra barnas hus har veldig bra dresser. Og høy vannsøyle til de små er veldig lurt. Da de har mer bakkekontakt enn større barn.  

Anonymkode: 5bef9...d88

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste når man velger parkdress til barn i den alderen er at det klarer å bevege seg ordentlig og i tillegg til det så er det viktig at parkdressen tåler en del vann. Jeg ville kjøpt en reimatec vårdress.

Anonymkode: 3bd34...8b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt en brukt dress på Finn. Reima, PoP, eller reflex. Han hun kommer fort til å vokse ut av str. 80, og det er ikke vits å kjøpe helt ny dyr dress i denne størrelsen, er min erfaring. 

Anonymkode: bba1e...093

• Liker 4
Gjest NotYou
Skrevet

Alltid brukt nameit sine softshelldresser til mine barn. Elsker de dressene. De puster godt, og har vannsøyle på 8000mm. 

Skrevet
34 minutter siden, NotYou skrev:

Alltid brukt nameit sine softshelldresser til mine barn. Elsker de dressene. De puster godt, og har vannsøyle på 8000mm. 

Enig, prøvde oss på mini a ture til eldste mann i fjor, fordi han ønsket seg gul dress. Var slett ikke fornøyd. Havnet tilbake på nameit sine softshell dresser

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kjøpt en brukt dress på Finn. Reima, PoP, eller reflex. Han hun kommer fort til å vokse ut av str. 80, og det er ikke vits å kjøpe helt ny dyr dress i denne størrelsen, er min erfaring. 

Anonymkode: bba1e...093

Jeg fant ingen i nærområdet akkurat nå, og det haster litt🙈. Men venter tvillinggutter om to måneder, så godt brukt etter storebror skal det nok bli uansett😉

Takk for svar folkens. Skal se hva jeg finner i butikk i morgen. Så på nameit sin softshelldress her om dagen, og den virket igrunn fin til dette været, men var usikker på om vannsøyle på 8000 er nok sånn generelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe fornøyd med wheat!

Anonymkode: b5094...d65

AnonymBruker
Skrevet

Molo er bra :) Men hvis du ikke finner en på salg så er det vel lite vits i å legge så mye penger i en dress som kommer til å være for liten om kort tid. 

Anonymkode: 16ee5...5f9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, NotYou skrev:

Blir det for varmt utover, eller går det greit på senvåren/sommeren også?

Anonymkode: 27915...4a7

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Når været plutselig slo om til vår, så sitter vi her uten parkdress til småen på 13mnd. Han har arvet én i str 86, men den er fortsatt altfor stor. Hva skal man se etter når man kjøper slikt? Noen merker som skiller seg ut? Vi bor i Bergen, så han har skikkelig regntøy til de fleste andre dager. Hva bør vannsøylen på parkdressen da være? Hvilke materialer puster godt? Jeg klarte ikke finne noen tester, kun av vinterdresser. Han har såvidt startet å gå, og er ganske ustø enda, så det bør være noe som er lett å bevege seg i for en liten tass. 

Ville ikke kjøpt softshell - de puster dårligere. Dra i butikk og prøv og kjøp en som passer bra. Sikker på at den i 86 er for stor? Husk at den ikke må bli for kort i ryggen når de sitter på huk.

Anonymkode: d24c3...6aa

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville ikke kjøpt softshell - de puster dårligere. Dra i butikk og prøv og kjøp en som passer bra. Sikker på at den i 86 er for stor? Husk at den ikke må bli for kort i ryggen når de sitter på huk.

Puster dårligere enn hva? Hva er alternativet liksom? Alt yttertøy er jo polyester eller andre plastvarianter virker det som. Den i 86 er altfor stor, prøvde senest i dag. Han klarer ikke bevege seg i den hvis jeg bretter opp heller. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er forskjell på reimadresser. Vannsøyle og pusteevne til alle skallklærne finner du på nettsiden deres. Vi hadde f.eks en Reima Wilder og den var knall - hadde ikke behov for regntøy i det hele tatt, og god pusteevne.  I tillegg hadde vi en skallbukse til de dagene dressen ble litt for varm. Den fant vi brukt.

Gjest NotYou
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det for varmt utover, eller går det greit på senvåren/sommeren også?

Anonymkode: 27915...4a7

Bruker den fra tidlig vår til sen høst. Ikke på varmeste sommeren, men da igjen bruker jeg heller ingen annen dress. På de varmeste dagene har barna ofte bare t-shorte under dressen, og jeg har aldri opplevd at de ble svette :) 

AnonymBruker
Skrevet

Reima sin dress som heter «fudge» har en vannsøyle på 12000, og er veldig lett. 

Wheat sine dresser ligger på 10000 i vannsøyle. 

Ville ikke brukt softshell på små 

Anonymkode: 5bef9...d88

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, NotYou skrev:

Her har vi det i str 80 og angrer, så små unger er såpass mye på bakken at de blir våte veldig raskt med softshell. 

Anonymkode: 6b676...133

Gjest NotYou
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi det i str 80 og angrer, så små unger er såpass mye på bakken at de blir våte veldig raskt med softshell. 

Anonymkode: 6b676...133

Alle våre har gått da de var 10 mnd, så vi har hatt god nytte av dressene fra rundt året. Men softshell er ikke regntøy, så sitter de mye på våt bakke bør man ha noe tettere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...