waco Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Mange mennesker er livredde for å bli drept av en fremmed. Særlig menn er de redde for. Ser de en mann på den andre siden av gata så blir de engstelige. Den ubegrunnede frykten for å bli drept er ikke farlig, men den kan være plagsomt. Særlige uskyldige menn som bare ønsker menneskeheten godt blir forfulgte og må stå til ansvar for den ubegrunnede frykten for å bli drept av en fremmed. Jeg har forsøkt å snakke med kvinner om dette, - fortalt dem at det ikke hjelper å være så redde og engstelige og at det mest sannsynlig bare går utover dem selv. Faktisk var det i en annen tråd noen kvinner som ble sint på meg fordi jeg synes det var litt godt at det ikke var så folksomt med mennesker om natta. Det er litt deilig å ha litt fred for seg selv. Da ble jeg fortalt at jeg burde blitt voldtatt,- for det at jeg blir voldtatt er det eneste som kunne endre holdningen min (altså at det er deilig at det ikke er så folksomt om natta). Det er jo en meningsløs sammenlignelse. Men nå spør jeg dere som er dødsredde for bli drept av en fremmed, - hvor mye styrer den frykten hverdagen deres og går dere i terapi for frykten, -eller lar dere masse menn bare være ansvarlige for at dere er redde? Og hvorfor er en redd for å bli drept av en fremmed egentlig? - La oss analysere tallene over drepte i vårt samfunn. 593 mennesker tok selvmord i 2017. 247 mennesker ble drept av overdoser i 2017. 109 mennesker ble drept i trafikken i 2017. 92 mennesker druknet i 2017. 27 mennesker ble drept i 2018, 13 menn, 10 kvinner og 5 barn. 8 av de 10 kvinnene ble drept av en partner eller tidligere partner. Bare en kvinne ble drept av en fremmed, - og hun ble drept av en 15 år gammel jente. Kan ikke dere som er livredde for å bli drept av en fremmed mann fortelle litt om hvorfor dere har den frykten og hvorfor dere lar redselen deres for fremmede gå utover andre mennesker enn dere selv? For eksempel hvorfor er dere mer redde for å bli slått ned av en fremmed enn for eksempel oppleve drukningsulykke?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Fortell det til alle migrantene som kommer og har kommet til Europa. Selv i Syria på det verste var det statistisk forsvinnende liten sjans for å bli drept. Likevel lar de sin ubegrunnede og irrasjonelle frykt avgjøre, og legger ut på reise til Europa. Skal Europa lykkes med å få bukt med masseimmegrasjonen må vi klare å overbevise folk i andre verdensdeler at det er ekstremt liten sjans for at de blir drept og derfor ikke trenger å reise noe sted. Selv sjøveien over Middelhavet er sjansen for å drukne under 1%. Sjansen er altså 99% for at det går bra. Likevel omtales denne ruten som "farlig". Tro det eller ei. Anonymkode: d0b69...4a8
waco Skrevet 7. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell det til alle migrantene som kommer og har kommet til Europa. Selv i Syria på det verste var det statistisk forsvinnende liten sjans for å bli drept. Likevel lar de sin ubegrunnede og irrasjonelle frykt avgjøre, og legger ut på reise til Europa. Skal Europa lykkes med å få bukt med masseimmegrasjonen må vi klare å overbevise folk i andre verdensdeler at det er ekstremt liten sjans for at de blir drept og derfor ikke trenger å reise noe sted. Selv sjøveien over Middelhavet er sjansen for å drukne under 1%. Sjansen er altså 99% for at det går bra. Likevel omtales denne ruten som "farlig". Tro det eller ei. Anonymkode: d0b69...4a8 Tja, et interessant innspill. Dersom vi ikke ville ha migranter fra syria så burde vi støttet Bashar Assad i hans kamp mot IS? Kanskje ikke som vi gjorde, - det vil si vi brøt diplomatiske forbindelser med Damaskus i 2013, - og norge anerkjenner ikke president Assad, men istedet norge støtter den opprørske den frie syriske arme som ikke eksisterer! Forresten var bombingen av Libya en medvirkende årsak til masse-immigrasjonen over middelhavet. Men dette her vet vi jo?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #4 Skrevet 7. april 2019 En mann har mye større sjanse til å bli drept av en fremmed en kvinner. De fleste som overfalles og blir drept er menn ikke kvinner. Anonymkode: cee71...d6c
waco Skrevet 7. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En mann har mye større sjanse til å bli drept av en fremmed en kvinner. De fleste som overfalles og blir drept er menn ikke kvinner. Anonymkode: cee71...d6c Et viktig poeng. Menn har selvfølgelig mye større sannsynlighet for å bli drept av en fremmed, - drept i trafikken, - drept av overdose, drept i selvmord, - og drept i drukningsulykke. Hvorfor er da kvinner mer redd for å bli drept enn menn? Er kvinner mer irrasjonelle? Mer narsissist? Mer engstelig av natur? Noen må vel kunne forklare denne årsaken?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Er jo ikke så fryktelig bekymra for å drukne når jeg går på gata i grunn nei. Sjansen er større for å bli drept. Men jeg er nå uansett ikke redd for å bli drept på gata, da kunne jeg jo ikke hatt et liv. Men jeg må si jeg er ganske bekymret for Samboern når han skal gå hjem fra jobb sent på kvelden på Grønland. For der har det vært mye knivstikkinger og sabler den siste tiden. Anonymkode: 11479...0cb
waco Skrevet 7. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke så fryktelig bekymra for å drukne når jeg går på gata i grunn nei. Sjansen er større for å bli drept. Men jeg er nå uansett ikke redd for å bli drept på gata, da kunne jeg jo ikke hatt et liv. Men jeg må si jeg er ganske bekymret for Samboern når han skal gå hjem fra jobb sent på kvelden på Grønland. For der har det vært mye knivstikkinger og sabler den siste tiden. Anonymkode: 11479...0cb Et godt poeng. Noen ganger er man mer bekymret for andre enn seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 Nå finnes ikke jeg bekymret for dette. Og jeg har ingen venninner som er redd for å bli drept. Men er det noen av mine venninner, som er litt engstelige for å gå alene ute på natta, så er det vel heller frykten for å bli voldtatt. Anonymkode: 3e80a...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå