AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Det søkes helt ekstremt mange ped.ledere og barnehagelærere her jeg bor. Ligger søknader på hver eneste barnehage med jevne mellomrom. Det er veldig få søkere 2-3 stk. Hva gjør de med disse stillingene når de ikke får tak i barnehagelærere eller ped.ledere? Kan de ta innen andre med helseutdannelse? Sykepleier, vernepleier? Anonymkode: c9d80...0d8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Det er alltid mange stillinger på denne tiden av året, siden nå er 3. Års studentene klare til å søke jobb. En sykepleier eller vernepleier kan ikke ta denne jobben, da de mangler pedagogikk. Dersom det er virkelig stor mangel, kan det hende noen uten barnehagelærerutdannelse får en jobb, men da ikke fast, og vil miste den når en kandidat med riktig utdanning er tilgjengelig. Men, for min del (som bhglærer selv), vil jeg heller si at en barne- og ungdomsarbeider er mer skikket til å tre inn som en pedagog v/mangel enn en syke/vernepleier. Anonymkode: ac257...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 I Oslo f.els. så er det stor mangel på barnehagelærere, da kan andre få stillingen som engasjement med disposisjon fra kommunen. Anonymkode: 86ae8...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #4 Skrevet 7. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Oslo f.els. så er det stor mangel på barnehagelærere, da kan andre få stillingen som engasjement med disposisjon fra kommunen. Anonymkode: 86ae8...4fb *dispensasjon Men ja, ellers riktig. Anonymkode: 791e5...aad
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: *dispensasjon Men ja, ellers riktig. Anonymkode: 791e5...aad Ja, det stemmer, men som sagt blir det ikke varig. Det er den nye pedagognormen veldig tydelig på. I påvente av pedagognormen ble det mange flere skoleplasser, samt ablu, så nå til våren er det ikke stor mangel på barnehagelærere mer. I følge barnehage.no er det nå for mange barnehagelærere. Anonymkode: ac257...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå