Gå til innhold

Risikerer å miste arv fra hittil ugift bror, rimelig å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette gjelder ikke meg, men kona til broren til samboeren min. De har tre barn, og kona til min «svoger» har en storebror (ingen andre søsken) i slutten av 40-årene, med høy inntekt og svært mye penger, men ingen familie selv. Snill og grei, ikke ille å se til  eller noe men nokså, sær en typisk ungkarstype som «norske kvinner ikke vil ha» :)

Han har alltid vært gavmild og gitt store pengergaver til dåp osv. til onkelbarna sine, og så vidt jeg vet har han en formue på rundt 10 millioner.

Men nå har det seg slik at han har hentet seg en dame i 20-årene fra Thailand.. og etter hva jeg har fått med meg har dette blitt ekstremt dårlig mottatt av søsteren. Jeg har overhørt både det ene og det andre, og det er ikke tvil om hva kjernen i saken er, nemlig at hun frykter at det skal bli barn av dette forholdet og at brorens formue dermed vil «gå tapt» for henne og hennes tre barn. Det er også et familiested involvert som broren eier.

Er det rimelig å tenke slik hun gjør? Jeg skjønner henne jo, men samtidig så tenker jeg at man ikke bare kan forskuttere arv på den måten, og jeg har observert de to nye «turtelduene» og det ser nå ut til å være noe positivt for begge to, han er jo ikke en kontrollerende type som mange som henter slike damer gjerne er. Burde hun ikke heller glede seg på brorens vegne? :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det burde hun. Og kan hun ikke det, burde det iallfall ikke være pga arven hun ikke får. Han kan uansett skrive testamente og gi penger og eiendom til Redd Barna eller hvem det nå skulle være. Hadde jeg hatt en så grisk søster hadde jeg lett gjort det.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er menneskelig å være grisk, men ikke så korrekt. 

Anonymkode: b8059...2c5

• Liker 7
Skrevet

Det er menneskelig å være empatisk og glede seg på andres vegne også. Søsteren velger å fokusere på griskhet, hadde det vært min søster hadde hun ikke arvet en krone. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg spurt henne rett ut hva som får henne til å føle noe slags rett på de pengene hans?! Det er jo helt absurd.

Anonymkode: baa50...122

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev:

Det er menneskelig å være empatisk og glede seg på andres vegne også. Søsteren velger å fokusere på griskhet, hadde det vært min søster hadde hun ikke arvet en krone. 

Jada jeg er enig i at man burde vært empatisk og glede seg på andres vegne, men det er tydeligvis ikke tilfellet her. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen norske kvinner vil ha han. Men en thailandsk dame tar en for laget. Om arven da havner i Thailad er det vel fortjent.

Anonymkode: 4de11...e29

• Liker 14
Skrevet

Formuen, og livet hans, er hans. Hun har ingen krav på noe som helst. At broren er å finner seg lykken og prøver å stifte en egen familie er jo fantastisk. Selvfølgelig burde hun være glad på hans vegne. Formuen hans har aldri vært hennes. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen norske kvinner vil ha han. Men en thailandsk dame tar en for laget. Om arven da havner i Thailad er det vel fortjent.

Anonymkode: 4de11...e29

Kan jo hende mange norske damer vil ha ham, men at han ikke er interessert for alt vi vet 😊 uansett bra at han finner seg et godt liv sammen med noen han er glad i! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ugift bror midt i 40-årene. Han er ikke så sær, og holder seg godt. Han er barnekjær og gavmild og sitter godt i det. Han jobber mye og har hobbyer han trives med og er opptatt av. 

Han har et passe stort hus, egentlig for stort for meg om jeg hadde vært alene, men holder hage og hus pent i orden og sitter i lokale styrer og foreninger. Så, oppegående mann. 

Ingenting hadde gjort meg mer glad enn om han hadde funnet noen. Selv om situasjonen pr i dag hadde gjort meg lottorik om noe skjedde med ham så vil jeg heller a) ha broren min frisk i live til jeg selv er dement og halvdød og b) heller ha ham glad i et forhold eller gift på godt voksne dager enn at mine barn skal arve ham. 

Trodde når jeg leste overskriften at dette handlet om en gammel, ugift mann på 75+ som ble lurt av noen... Eller en døende og syk yngre mann som stod i fare for å bli manipulert av en gold digger. 

Men én thaidame for en frisk mann i 40-åra? Han lever jo sitt liv for seg, ikke som statist i sin søsters liv. Dette fatter jeg ikke. 

Anonymkode: 2cf65...236

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren har jo selvfølgelig ikke krav på en krone!           

Fremstår som litt av en gjerrigknark, synes jeg...    

Anonymkode: 5761b...dee

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren har jo selvfølgelig ikke krav på en krone!           

Fremstår som litt av en gjerrigknark, synes jeg...    

Hva får deg til å tro at søsteren er gjerrig?

Anonymkode: 38072...4dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS, er du sikker på at du tolker dette riktig? Hvordan vet du at denne svigerinnen tenker på arv?

Anonymkode: 8f20e...422

• Liker 3
Skrevet

Jøsses. Hun har da uansett ikke krav på en krone i arv før broren er død uansett. Litt tidlig å tenke på det så tidlig. Ufint av søsteren. 

• Liker 8
Skrevet

Det er jo bare rykter da, og ikke sikkert det er noe i det. Kanskje visse andre tenker sånn og så overfører de det på søsteren som om det er hennes tanker.

Så grisk og egoistisk har jeg vondt for å tro at så mange er. Jez  Men enkelte tilfeller. Noen er ikke bedre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Burde hun ikke heller glede seg på brorens vegne? :)

Ja! Si meg, har hun gått og håpet på at broren aldri skulle gifte seg og få barn, slik at hun kunne arve broren sin? Dette er i så fall stygt av henne.

Anonymkode: 61561...6b7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro at søsteren er gjerrig?

Anonymkode: 38072...4dc

Kanskje GRISK er en litt bedre beskrivelse? :P                     

Slik som Tråd-starter her beskriver denne situasjonen, så virker det som den søsteren bare er ute etter pengene hans... 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner på en måte at hun syns det er kjedelig at pengene hun har regnet med å få går til ei dame (eller et barn) som i hennes øyne er i forholdet for å få pengene. For det er jo alltid det som er fordommene mot damer fra Thailand og andre asiatiske land. Men du kan jo ikke regne med å arve av broren din. Han har ifølge HI vært svært sjenerøs med gaver osv, og han skylder ikke søstera si et øre. Det er hans penger og han bestemmer selv hvordan han vil bruke dem.

Anonymkode: 9d90e...4fa

• Liker 3
Skrevet

Denne søsteren er bare GRISK ! Hadde hun vært glad i broren sin så hadde hun unnet han gleden ved en egen familie.  Spiller ingen rolle arvemessig om han finner en dame fra Thailand eller fra Dombås. Det som betyr noe er hvordan han velger å disponere sine penger både før og etter inngåelse av ekteskap.  Det har søsteren ingenting med.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er enig med søstera, denne thaidama vet nok allerede om pengene og har planen klar. Tihi.

Endret av O.G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...