Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen praktiske grunner til å skulle få barn. Ikke annet enn at det føles som et veldig sterkt instinktivt behov for å fordele kjærligheten vi har for hverandre med noe annet. 

Vi har store barn fra før. Hvert vårt. Mitt barn ønsket seg søsken. Det er faktisk høyest på ønskelisten over alt på denne jord.

Hans barn som er eldre ville virkelig ikke ha flere å forholde seg til. Hun var redd hun ikke skulle få den oppmerksomheten hun ville ha (ærlig sak)

Nå så ytret hun ønske om at hun ønsket noe som knyttet oss enda sterkere sammen som familie, at om noe skulle skje faren hennes og jeg så ville vi alltid ha et bånd. At nå så følte hun seg så sett og hørt at hun gjerne ville hatt flere søsken.

Men jeg er helt ærlig redd. Redd for om jeg får det til på nytt, være tålmodig nok, kjærlig nok, raus nok.. 

bosituasjon er ikke ideelt. Økonomisk går det greit. Vi har prøvd å tenke på om vi vil ha denne runda igjen ettersom nå er barna så store og selvgående. 

Men den intenst sterke følelsen av å dele all den kjærligheten vi har for hverandre alle fire. Den dukker mer og mer opp.. 

Å dele slike tanker på KG er ikke mer enn å dele tanker anonymt og litt mer utdypende. Har delt tankene med venninner og familie og alle syns det høres ut som en god ide. Men det å kunne få upartiske tanker. Det kjenner jeg at jeg trenger.

Anonymkode: a468c...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser store fordeler med å knytte familien sammen med et nytt tilskudd, men det er klart at dere som foreldre må ha tid og lyst til det. Det blir nok bedre (enklere) å integrere baby inn i livet denne gangen kontra forrige gang du fikk barn, for nå lever dere allerede familielivet. Jeg ville kjørt på.

Anonymkode: 1ad94...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye hjelp i store storesøsken, altså. Hvis storesøsknene selv er motiverte og ønsker et nytt søsken, og dere selv ønsker det og har de ytre rammene sånn ca på plass, vil jeg tro det kan bli veldig bra. 

Vi har tre store og to små, og de små er hele familiens kjæledegger. Til gjengjeld er de jo nesegruse beundrere av sine storesøsken, så for oss har det vært en flott opplevelse!

Anonymkode: 58f69...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...