AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Hei hei, Jeg og sambo skal til min far’s hytte i påsken. Pappa og hans samboer skal også være der. Slekten vår har hytter i alle retninger rundt vår hytte, ergo mye familie. Man stikker innom hverandres hytter, tar et glass her og der. Det er ikke flatfylla det er snakk om her, men vin og øl til maten, og der blir alltids et par kvelder med noe drikking hver påske. Det er kjempehyggelig og jeg storkoser meg alltid! Vi har også utejacuzzi som vi bruker MYE når vi er på hytta! Så: Jeg og sambo prøver endelig å bli gravide og har prøvedager akkurat nå. Det betyr at vi i påskeferien akkurat er i de dagene hvor vi venter på å teste. Altså se om vi fikk det til eller ikke. Reiser hjem siste dagen i påsken og forventet menstruasjon er dagen etter vi kommer hjem (som vi håper ikke kommer). Utfordringen: Med andre ord må jeg holde meg unna BÅDE alkohol og utejacuzzi 😕 Jeg elsker utejacuzzi og jeg er alltid med på noen glass her og der, og da litt mer den ene kvelden vi samler familie og drikker. Jeg sitter alltid ute i jacuzzi med pappa og snakker om livet og hvordan ting er, så jeg vet at han gleder seg til det! Vi bor på hver vår kant av landet så dette er virkelig den ene gangen i året vi får denne gode tiden sammen. Jeg har selvsagt 0 problemer med å avstå begge deler, men hvordan i all verden skal jeg unnskylde at jeg ikke kan i år? Vi ønsker ikke å dele at vi prøver, så det utgår dessverre å være ærlig. Lurtr på om noen har noen gode råd her, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si. Kan heller ikke droppe turen da flybilletter og alt er bestilt. Noen tanker? Anonymkode: 6bbf0...3c9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Hadde sagt jeg gikk på antibiotika når det gjelder alkohol, men når det kommer til utejacuzzi så hadde jeg vært ærlig med far om hvorfor. Men det er meg. Anonymkode: 96c19...429 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 Kan man ikke sitte i jacuzzi når man prøver å bli gravid? 🤔 Anonymkode: dac67...cc8 32
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #4 Skrevet 7. april 2019 Jeg ville levd som normalt frem til positiv test.. hva om denne prøvingen strekker seg til et år? Anonymkode: adcad...0b0 26
Mammamiaa Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 Prøvetiden kan ta lang tid. Jeg hadde droppet alkohol, men jacuzzi ser jeg ikke vitsen med å kutte ut når du kanskje ikke er gravid engang. 14
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Jeg ville både drikket og brukt jaccuzi. Anonymkode: c3321...1a8 11
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #7 Skrevet 7. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei hei, Jeg og sambo skal til min far’s hytte i påsken. Pappa og hans samboer skal også være der. Slekten vår har hytter i alle retninger rundt vår hytte, ergo mye familie. Man stikker innom hverandres hytter, tar et glass her og der. Det er ikke flatfylla det er snakk om her, men vin og øl til maten, og der blir alltids et par kvelder med noe drikking hver påske. Det er kjempehyggelig og jeg storkoser meg alltid! Vi har også utejacuzzi som vi bruker MYE når vi er på hytta! Så: Jeg og sambo prøver endelig å bli gravide og har prøvedager akkurat nå. Det betyr at vi i påskeferien akkurat er i de dagene hvor vi venter på å teste. Altså se om vi fikk det til eller ikke. Reiser hjem siste dagen i påsken og forventet menstruasjon er dagen etter vi kommer hjem (som vi håper ikke kommer). Utfordringen: Med andre ord må jeg holde meg unna BÅDE alkohol og utejacuzzi 😕 Jeg elsker utejacuzzi og jeg er alltid med på noen glass her og der, og da litt mer den ene kvelden vi samler familie og drikker. Jeg sitter alltid ute i jacuzzi med pappa og snakker om livet og hvordan ting er, så jeg vet at han gleder seg til det! Vi bor på hver vår kant av landet så dette er virkelig den ene gangen i året vi får denne gode tiden sammen. Jeg har selvsagt 0 problemer med å avstå begge deler, men hvordan i all verden skal jeg unnskylde at jeg ikke kan i år? Vi ønsker ikke å dele at vi prøver, så det utgår dessverre å være ærlig. Lurtr på om noen har noen gode råd her, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si. Kan heller ikke droppe turen da flybilletter og alt er bestilt. Noen tanker? Anonymkode: 6bbf0...3c9 Ufattelig at noen er så opptatt og opphengt i alkohol. Skal drikkekulturen fortsette neste påske når dere har baby, eller påsken etter neste påske når ammingen er over? Små barn som vokser opp der alkohol over hele påsken er en del av dagliglivet merker forskjellene og kan ta skade v alkoholpåvirkede foreldre og besteforeldre. Det er ikke snakk om mengde for at alkoholbruk skal påvirke. Fortsett gjerne med dine glass her og der, men sett ikke barnntil verkden i en slikt alkoholopptatthet. Påsken handler ikke om å gå fra glass til glass.... Anonymkode: 2f678...a24 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ufattelig at noen er så opptatt og opphengt i alkohol. Skal drikkekulturen fortsette neste påske når dere har baby, eller påsken etter neste påske når ammingen er over? Små barn som vokser opp der alkohol over hele påsken er en del av dagliglivet merker forskjellene og kan ta skade v alkoholpåvirkede foreldre og besteforeldre. Det er ikke snakk om mengde for at alkoholbruk skal påvirke. Fortsett gjerne med dine glass her og der, men sett ikke barnntil verkden i en slikt alkoholopptatthet. Påsken handler ikke om å gå fra glass til glass.... Anonymkode: 2f678...a24 Hvordan våger du egentlig? Å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Jeg har to barn. De er 9 og 13år, de har aldri sett meg drikke! A L D R I! Nulltoleranse. De skal til Spania med sin bestemor i påsken, det er bare voksne på hytta. Hvor i innlegget henter du informasjon om at det er barn til stede? Vis meg. Ikke fortell meg at jeg ikke skal sette barn til verden - jeg gjør en fantastisk jobb som mor! Pleier sjeldent å ta til sinne her inne - men det ignorante, stygge innlegget der gjorde meg jaggu sint! Spesielt siden jeg aldri blir hverken dritings og jeg drikker sjeldent! Nei vettuhva, ikke spy fra deg ting du ikke aner noen ting om! Et glass her og et der, betyr ikke at de er fylt med vodka eller 96. Tenk deg om og ta deg sammen før du spyr ut møkk til fremmede mennesker! Anonymkode: 6bbf0...3c9 27
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan våger du egentlig? Å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Jeg har to barn. De er 9 og 13år, de har aldri sett meg drikke! A L D R I! Nulltoleranse. De skal til Spania med sin bestemor i påsken, det er bare voksne på hytta. Hvor i innlegget henter du informasjon om at det er barn til stede? Vis meg. Ikke fortell meg at jeg ikke skal sette barn til verden - jeg gjør en fantastisk jobb som mor! Pleier sjeldent å ta til sinne her inne - men det ignorante, stygge innlegget der gjorde meg jaggu sint! Spesielt siden jeg aldri blir hverken dritings og jeg drikker sjeldent! Nei vettuhva, ikke spy fra deg ting du ikke aner noen ting om! Et glass her og et der, betyr ikke at de er fylt med vodka eller 96. Tenk deg om og ta deg sammen før du spyr ut møkk til fremmede mennesker! Anonymkode: 6bbf0...3c9 Man må for all del ikke få barn dersom det skjer at man drikker 1-2 glass vin i helgen Ikke ta deg nær av det der. Noen er bare så sykt selvgode og finner glede i å belære oss som ikke vet bedre enn å drikke sprit i selskap med spedbarn. Anonymkode: dac67...cc8 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Lyv på deg urinveisinfeksjon og påfølgende antibiotikakur Anonymkode: 4e10c...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan våger du egentlig? Å uttale deg om ting du ikke har peiling på? Jeg har to barn. De er 9 og 13år, de har aldri sett meg drikke! A L D R I! Nulltoleranse. De skal til Spania med sin bestemor i påsken, det er bare voksne på hytta. Hvor i innlegget henter du informasjon om at det er barn til stede? Vis meg. Ikke fortell meg at jeg ikke skal sette barn til verden - jeg gjør en fantastisk jobb som mor! Pleier sjeldent å ta til sinne her inne - men det ignorante, stygge innlegget der gjorde meg jaggu sint! Spesielt siden jeg aldri blir hverken dritings og jeg drikker sjeldent! Nei vettuhva, ikke spy fra deg ting du ikke aner noen ting om! Et glass her og et der, betyr ikke at de er fylt med vodka eller 96. Tenk deg om og ta deg sammen før du spyr ut møkk til fremmede mennesker! Anonymkode: 6bbf0...3c9 Noen her inne er så forbanna prektige. Ignorer det. De drikker jo aaaaldri alkohol, for hvis man liker å ta seg en øl til maten så må man jo ha et problem 🙄 Anonymkode: 06aa8...023 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #12 Skrevet 7. april 2019 Medisiner mot kviser/Acne bør du vel unngå å drikke på. Evt beroligende etc. "Vanlig" antibiotika kan man jo ta et glass på. Hva angår jacuzzi.. si du har mensen og av en eller annen grunn ikke kan bruke tampong for tiden? Anonymkode: 1e633...8c1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #13 Skrevet 7. april 2019 Antibiotika er gjennomsiktig og roper ut at man er gravid eller lignende. Fordi det er en myte og mange mindre alvorlige antibiotikakurer er unnagjort på 3-5 dager uansett, så det skal noe til at man går på antibiotika hele påsken om man ikke har vært innlagt for alvorlig infeksjon rett i forkant. Jacuzzi, varme bad og sauna bør din mann unngå fordi varme kan fucke opp sperm i opp til 70 dager. Ikke nødvendigvis, men høy temp og spem er ikke god match. Men du kan, til du er halveis i svangerskapet. Jeg hadde tatt jacuzzi og takket ja til vin til maten men takket nei til påfyll og kanskje takket ja til vin til spillkveld i sofaen men hatt glasset lenge og heller drukket vann ved siden av og helt ut restene til slutt. De færreste følger med og et glass vin på et døgn vil ikke ødelegge for deg eller et evt barn. Men det er hvordan jeg ville gjort det. Om du ikke vil drikke noe eller bade, så unngå det. Anonymkode: 6f112...05e 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #14 Skrevet 7. april 2019 Blir så glad når jeg ser at folk forstår at vi ikke er en alkoholisert familie som kun drikker. Pleier aldri å la slik trolling få det beste av meg, men når noen insinuerer at jeg er noe jeg på ingen måte er, og legger opp til at jeg er en dårlig mor kjente jeg at jeg ble sint og lei meg! Jeg føler selv at jeg er en utrolig flink, kjærlig og ansvarsfull mor! Så den stakk! Jeg er nøktern med alkohol, men kan under de riktige omstendighetene nyte det også! Beklager at jeg ble sint, men folk lirer fra seg så utrolig mye rart og unødvendig her inne, så ja - denne gangen sprakk jeg! Hadde jeg vært en så dårlig mor, hadde jeg aldri opprettet tråden. Bare drukket og stått på i påsken, men nei - jeg spør da jeg faktisk er ansvarlig og bryr meg! Takk til alle som forstår og kommer med konstruktive tilbakemeldinger😊❤️ Konstruktive tilbakemeldinger er helt i orden, selv om man er uenig, men det som ble lagt frem der synes jeg bare var stygt. Anonymkode: 6bbf0...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #15 Skrevet 7. april 2019 Lever ikke de fleste som vanlig frem til positiv test? Siden dette er noe som skjer kun én gang i året og det er en hyggelig tradisjon, så ville jeg faktisk utsatt prøvingen en måned. Det er tross alt bare en måned Anonymkode: 61944...c67 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #16 Skrevet 7. april 2019 Det er de som skal klage over andres alkoholforbruk, og at man aaaaldri må drikke foran barn - som har det største alkoholproblemet 🙄 Ikke ta deg nær av slike tåpelige kommentarer ts. Anonymkode: 04ada...1bf 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #17 Skrevet 7. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei hei, Jeg og sambo skal til min far’s hytte i påsken. Pappa og hans samboer skal også være der. Slekten vår har hytter i alle retninger rundt vår hytte, ergo mye familie. Man stikker innom hverandres hytter, tar et glass her og der. Det er ikke flatfylla det er snakk om her, men vin og øl til maten, og der blir alltids et par kvelder med noe drikking hver påske. Det er kjempehyggelig og jeg storkoser meg alltid! Vi har også utejacuzzi som vi bruker MYE når vi er på hytta! Så: Jeg og sambo prøver endelig å bli gravide og har prøvedager akkurat nå. Det betyr at vi i påskeferien akkurat er i de dagene hvor vi venter på å teste. Altså se om vi fikk det til eller ikke. Reiser hjem siste dagen i påsken og forventet menstruasjon er dagen etter vi kommer hjem (som vi håper ikke kommer). Utfordringen: Med andre ord må jeg holde meg unna BÅDE alkohol og utejacuzzi 😕 Jeg elsker utejacuzzi og jeg er alltid med på noen glass her og der, og da litt mer den ene kvelden vi samler familie og drikker. Jeg sitter alltid ute i jacuzzi med pappa og snakker om livet og hvordan ting er, så jeg vet at han gleder seg til det! Vi bor på hver vår kant av landet så dette er virkelig den ene gangen i året vi får denne gode tiden sammen. Jeg har selvsagt 0 problemer med å avstå begge deler, men hvordan i all verden skal jeg unnskylde at jeg ikke kan i år? Vi ønsker ikke å dele at vi prøver, så det utgår dessverre å være ærlig. Lurtr på om noen har noen gode råd her, for jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si. Kan heller ikke droppe turen da flybilletter og alt er bestilt. Noen tanker? Anonymkode: 6bbf0...3c9 Hva ER problemet til folk med dette? Skaper en haug med idiotsituasjoner for seg selv, når det bare er å si det som det er? ALLTID skal folk lage så mye styr ut av dette....Ghhhhaaahhhh. Anonymkode: 0d2c5...fb7 12
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #18 Skrevet 7. april 2019 Trodde de fleste levde som vanlig til positiv test? Kan jo gå alt fra at det sitter på første forsøk til år før det blir resultater. Ville levd som om jeg ikke var gravid, kanskje drøyd vinglasset veldig. Eventuelt sagt jeg var på en heidundrandes fest helga før så alkohol fortsatt byr meg imot. Anonymkode: 84a56...22b 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #19 Skrevet 7. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde de fleste levde som vanlig til positiv test? Kan jo gå alt fra at det sitter på første forsøk til år før det blir resultater. Ville levd som om jeg ikke var gravid, kanskje drøyd vinglasset veldig. Eventuelt sagt jeg var på en heidundrandes fest helga før så alkohol fortsatt byr meg imot. Anonymkode: 84a56...22b Takk for tips😊 kommer masse gode tips her! Mensen er jo suverent for å ikke bade! Anonymkode: 6bbf0...3c9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #20 Skrevet 7. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva ER problemet til folk med dette? Skaper en haug med idiotsituasjoner for seg selv, når det bare er å si det som det er? ALLTID skal folk lage så mye styr ut av dette....Ghhhhaaahhhh. Anonymkode: 0d2c5...fb7 Mange grunner til at man ikke vil si noe, da blir det masse spørsmål osv. Orker bare ikke🙈 Anonymkode: 6bbf0...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå