Gå til innhold

øke forbrenningen (med mat)?

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpå
Skrevet

Noen som vet hva man skal ha i seg for å øke forbrenningen?

Jeg har veldig treg forbrenning og går gjennomsnittlig på do annenhver dag.

Er bananer bra, eller nettopp IKKE bra? Hva med kornprodukter, havregryn?

Vil spise normalt (ikke piller eller pulver eller slikt), og nå er jeg redd for at det er kostholdet mitt som er skyld i den dårlige forbrenningen...

spiser normalt tror jeg, er normalt aktiv med normal kroppsvekt!

Gjest Sesselja
Skrevet

Det eneste jeg husker å ha hørt av matvarer som øker forbrenningen er chili. Men det begrenser seg jo hvor mye man klarer å kjøre i seg av det.

Skrevet

Men spiser du ofte?

Små måltider, flere ganger om dagen, er bra for forbrenningen.

Gjest gjest1
Skrevet
Men spiser du ofte?

Små måltider, flere ganger om dagen, er bra for forbrenningen.

Jeg lurer på det samme. Mange som tror de har dårlig forbrenning spiser for sjeldent og/eller for lite...

Gjest GreenSky
Skrevet

Fiber setter i alle fall fart på systemet.

Gjest trådstarteren
Skrevet

Spiser ganske ofte, ja, og små måltider.

Tror jeg gjør alt riktig... så hvorfor er det slik da??? Kanskje det er arvelig...

Merker at kaffe ofte setter magen i gang hvis jeg drikker den svart, og i stor mengde, og røyker i tillegg, på tom mage.

Men da er det slik at jeg nesten blir vant til det slik at forbrenningen stopper helt opp hvis den ikke får kaffen og røyken sin tidlig om morgenen. Og jeg er ikke så glad i å røyke heller...

Men fiber, ja... kan kjøpe sånn frokostblanding som smaker grusomt men er effektiv (all-bran?) :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Min forbrenning har i allefall økt noe voldsomt etter at jeg begynte med skikkelig rug brød og masse vann!

Pam

Gjest trådstarteren
Skrevet
Min forbrenning har i allefall økt noe voldsomt etter at jeg begynte med skikkelig rug brød og masse vann!

Pam

takk for tips! Heller i meg vann akkurat nå, for harde livet, så får vi se...

Gjest gjest 0
Skrevet

takk for tips! Heller i meg vann akkurat nå, for harde livet, så får vi se...

Ikke drikk for mye vann da, jeg drikker ca 2 liter om dagen. Men jeg tror nok det er rugbrødet som er den største årsaken til at jeg stadig flyr på do!

Pam

Gjest GreenSky
Skrevet

Men fiber, ja... kan kjøpe sånn frokostblanding som smaker grusomt men er effektiv (all-bran?) :)

:ler: Jeg synes den er god jeg. Og en dag jeg ikke haddde noe annet i huset, spiste jeg bare det en hel dag. Den neste dagen satt jeg omtrent fastlimt på do! :ler:

Gjest trådstarteren
Skrevet

:ler: Jeg synes den er god jeg. Og en dag jeg ikke haddde noe annet i huset, spiste jeg bare det en hel dag. Den neste dagen satt jeg omtrent fastlimt på do! :ler:

Jess!!! :)

Dette lover bra!

Skrevet

Hvor ofte du går på do, har ingenting med hvor høy forbrenning du har. Alt fra hver dag til hver tredje, er normalt når det gjelder å gå på do.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

For meg høres det ut som om du har treg fordøyelse, ikke treg forbrenning. Stikkord er fiber og nok vann, så all bran eller skikkelig grovt brød/knekkebrød og grønnsaker bør kunne hjelpe deg.

Skrevet

prøv ryvita rug knekkebrød, det gjør seg om du har treg mage iallefall :tunge1:

Skrevet

Mye fiber fører ofte til litt magesjau, det anbefales å innta i moderate mengder.

Når det gjelder bananer, så inneholder de en del mer kalorier og sukker enn vanlig frukt, så ville jeg heller valgt en annen frukt (eks. eple).

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og resten av familien (mann, 3 barn i alderen 1 1/2 til 7 år) har alle høy forbrenning. Vi spiser 4 - 5 måltider hver dag. Til frokost har vi full oppdekking med grovt brød, og sunne påleggssorter (skinke, ost osv) samt frukt (eple). Drikker juice og litt melk. Neste måltid er nesten likt (gjerne en youghurt i tillegg). Middag med poteter eller ris/pasta.

Kvelds vanlig brødmåltid - grovt brød.

Ekstra kvelds for oss voksne: grovt brød med stekt egg og f.eks skinke...

Drikker vann til middag, ellers blir det lite vanndrikking.

Småspiser sjokolade mellom måltidene hele tiden... :sjarmor:

Vi blir sett på som tynne 172/60 - 187/78 og trives med den vekten vi har.

Alle spiser MYE mat, så jeg må handle hele tiden.. det går i overkant av 2 grove brød til dagen...

Sviskeyoughurt og appelsinjuice setter i hvertfall gang på magen...om enn ikke forbrenningen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Det høres ut som om du blander begreper; fordøyelse og forbrenning er to ulike ting. Man kan ha høy forbrenning og allikevel dårlig fordøyelse, fordi man kan få i seg for lite kostfiber og vann.

Vann er kjempeviktig! Ellers kan en fiberrik diett føre til TREGERE mage enn før.

Skrevet
Det høres ut som om du blander begreper; fordøyelse og forbrenning er to ulike ting. Man kan ha høy forbrenning og allikevel dårlig fordøyelse, fordi man kan få i seg for lite kostfiber og vann.

Vann er kjempeviktig! Ellers kan en fiberrik diett føre til TREGERE mage enn før.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...