Gå til innhold

Barn med blåmerker etter huske/reile

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble plutselig i stuss, ser barnet mitt på seks år har to striper nedover lårene av blåmerker, akkurat der huske/reisen går. Nå er hun veldig glad i det og gjøre det mye - og får nok blåmerker generelt, men gjør deres barn også det? 

Her ble jeg plutselig helt blank på om legesjekk er fornuftig eller om dette er heeelt vanlig.

Anonymkode: d0f78...494

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

akkurat der huske/reisen går

Hva er huske/reisen?

Anonymkode: 78234...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si hva «akkurat der husken går» betyr 

Anonymkode: 1a99f...aed

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si hva «akkurat der husken går» betyr 

Anonymkode: 1a99f...aed

Mener du på humpedisse? Og at lårene slås mot det trestykket som er over lårene?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du på humpedisse? Og at lårene slås mot det trestykket som er over lårene?

96718063_b493f6e8ab_b.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Noen barn får blåmerker lettere enn andre. Men jeg ville tatt det opp med legen.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble plutselig i stuss, ser barnet mitt på seks år har to striper nedover lårene av blåmerker, akkurat der huske/reisen går. Nå er hun veldig glad i det og gjøre det mye - og får nok blåmerker generelt, men gjør deres barn også det? 

Her ble jeg plutselig helt blank på om legesjekk er fornuftig eller om dette er heeelt vanlig.

Alle barn får og har blåmerker. Når blåmerkene er store, og kommer raskt etter skade, oppsøker man lege eller når barnet har slått seg så mye at det tydelig har vondt. Når et blåmerke er synlig er som hovedregel skaden en del timer gammel. 

Det som derimot er viktig er barnet spontane svar på hva som har skjedd når man spør om blåmerker. Små barn og fulle folk sier nemlig sannheten. Har barnet blitt skadet av voksne, eller andre barn vil måten svaret kommer på kunne være avgjørende for hva man skal gjøre videre med blåmerker på en barnekropp.

Anonymkode: 8885b...373

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror hun snakker om sånn planke man sitter på som er festet i ei stolpe over denne med to tau/kjettinger. I Nord-Norge sier vi desse. Her sørpå sier de huske. 

Jeg ville spurt legen. Er de mørke og store kan det hende det er noe som ikke stemmer (type anemi, skjeldent når hun er så ung, men man vet jo aldri). Kan også hende det har skjedd noe. At hun har falt eller at noen har vært slemme med henne. 

Anonymkode: a7d0e...9f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, kjært barn har mange navn. Jeg mener sånt dekk man sitter på som svinger frem og tilbake. Der jeg kommer fra heter det huske, der jeg bor heter det reile... :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Et av mine barn har mer blåmerker, enn søsken på to år eldre. Vil allikeve ikke si hun lettere får blåmerker, at det lettere blir blått, hun er derimot mye mer aktiv. Full av ideer og påfunn, høyt og lavt. 

Om det derimot er slik at jenta di får blåmerker uten at hun gjør noe særlig, at hun får blåmerker av ingenting? Da kan du jo gå til legen. 

Anonymkode: 4a8d3...73e

Skrevet

Har du spurt henne da? Hva sier hun? Svarer hun på en naturlig måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...