Chiyo Skrevet 8. april 2019 #61 Skrevet 8. april 2019 (endret) Jeg har ingen tro på at de får det igjennom. Jeg er helt enig at det høres uintelligent ut. Jeg lener mer mot demokratene, men her mener jeg har de er desperate etter «the black vote». Det er det det handler om, stemmer. Hvem skal få reparations? Kan alle som har hatt en slave i familien få det? Hva om man selv er hvit, men har en forfader som var slave? Og hvorfor skal mennesker som lever i dag få noe for det andre opplevde for mange år siden? Hadde det fantes mennesker i dag som var direkte offer for slaveri, så hadde jeg støtter dem! Uten tvil! Men dette kommer de ingen vei med. Kanskje det er derfor disse politikerne er så villige, fordi de vet at det aldri kommer til å skje. Endret 8. april 2019 av Chiyo 1
herzeleid Skrevet 9. april 2019 #62 Skrevet 9. april 2019 Blir vell som ved forrige valg: Enkelte på den ene siden pusher den ene dårlige ideen etter den andre og snakker ned hvite, menn osv. for så å klø seg i hodet og være sjokkert over at gruppene de snakket dritt om gikk til den andre siden 2
Uredd Skrevet 9. april 2019 #63 Skrevet 9. april 2019 Hvis målet er å reversere konsekvensene av slaveriet i USA, hvorfor da ikke ta steget fullt ut og sende alle etterkommerne av slavene tilbake til Afrika? 1
TrekStar Skrevet 13. april 2019 #64 Skrevet 13. april 2019 (endret) Hvis et slikt forslag blir satt til livs, og det blir gjort til en lov, da håper jeg det blir opprør blant de hvite i USA. Dagens generasjoner med svarte har ikke opplevd det slaveriet som opphørte for lang tid siden. Dagens generasjoner med hvite har heller ingenting med datidens slaveri å gjøre. Jeg vil også kalle dette forslaget rasistisk, og hvor det også er med å skape et fiendebilde av hvite. Jeg tror dette forslaget blir lagt ut, også for å vinne svarte stemmer, og for å tilfredstille de svartes rasistiske holdninger mot hvite. Ikke vet jeg hvem nøyaktig som har kommet med dette forslaget, men jeg vil ikke bli overrasket hvis dette forslaget er lagt ut av svarte eller påvirket av svarte, og at det kan linkes til Antifa eller BLM, og videre til dem som finansierer disse gruppene. Det er hårreisende at venstresiden atter en gang, kommer med slike sinnsyke påfunn. Det er galskap, og USA kommer til å nærmer seg å ligne et apartheidregime i seg selv, hvor ting har blitt snudd på hodet, hvis for mye demokratisk galskap får komme i styr og stell. At dem i det hele tatt har frekkhet nok, og tør å foreslå noe sånt. Venstresiden\demokratene er en skam for USA. Tror heller ikke Martin Luther King hadde ville vært særlig stolt av dette forslaget. Hele tiden prøves det å forstå at Trump er farlig for USA, men jeg tror det heller er andre veien det burde pekes mot. Jeg vil tro en slik lov, vil skape mer rasisme og fordommer mot nettopp svarte, og når slike forslag legges ut, så er det demokratene\venstresiden som skaper hatet og "rasismen" mot svarte, og det virker som at den demokratiske eliten og enkelte organisasjoner, ønsker å provosere og skape borgerkrig. INGEN hadde fått konfiskere noe av meg, for noe jeg ikke hadde noe ansvar for, hvis jeg hadde vært amerikansk statsborger. Nå venter jeg bare på at et parti som SV, kommer med et lignende forslag i Norge, eller at EU's parlamentarikere kommer med lignende forslag. Ta fra de etniske hvite, og gi til de innvandrede svarte. Med tiden så VIL det bli borgerkrig i USA, en gang til. Spørsmålet er bare NÅR. Demokratene ser nærmest ut til begynne dra landet inn i noen som ligner på bolshevik-perioden i det tidligere Sovjet, og familien Trump kan nesten sammenlignes med Tsar familien. Vi vet da alle hva som skjedde med dem. Å ville konfiskere eiendommer fra hvite, og sikkert også økonomier, gir et gufs fra den bolshevik-tiden. Neste er vel tanker om etnisk rensing av hvite. Endret 13. april 2019 av TrekStar 1
jabx Skrevet 27. april 2019 #65 Skrevet 27. april 2019 På 6.4.2019 den 22.46, kat-e skrev: Det er knapt til å tro, men i USA er det en del på venstre siden som ønsker å gi billioner av dollar som erstattning til sorte for slaveri perioden i USA, som sluttet for litt over 150 år siden. De som var slaver døde for flere generasjoner siden. For å finansiere dette ekstremt dyre tiltaket er det forslag om å beslaglegge hvites eiendom. Dette gjennom bla at de mister retten til arv. Har du en bedre kilde (en skriftlig kilde) enn Faux Spews? Forøvrig er det man ser i USA etterdønninger etter slaveriet. Hvite bygget seg opp massive formuer, mens svarte slaver forble på bunnen av samfunnet. De fikk aldri muligheten til å bygge seg opp på samme måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå