Gå til innhold

Hår som lukter søvn/tamt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om min datter bruker sjampo og balsam, og sover i nyvasket sengetøy, kan håret dagen etter lukte flatt/ekkelt og uvasket. Noen som vet hva dette skyldes? Opplever ikke at noen av søsknene sitt hår er sånn... virker litt uhygienisk 

Anonymkode: 20a8b...256

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, er dette seriøst?

Det er nok hodebunnen som gjør dette. Altså, svette.

Anonymkode: 5e6cb...7d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger hun seg med vått eller fuktig hår?

Anonymkode: 3ea14...dba

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger hun seg med vått eller fuktig hår?

Ja, som oftest... blir bedre om det tørkes, kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA. Og bytt ut hodeputa, da det kan ha blitt mugg/råte-vekst i puta grunnet fukt.

Anonymkode: 14cd3...7e3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA. Og bytt ut hodeputa, da det kan ha blitt mugg/råte-vekst i puta grunnet fukt.

Tøysekopp.

Anonymkode: 4974f...194

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tøysekopp.

NEI jeg tøyser ikke. Leste nylig om mugg/råtedannelse i madrasser som kom av at man brukte vanntett laken slik at det samlet seg kondens (fukt) mellom madrassen og det vanntette lakenet. Klart det samler seg fukt i puta og at det blir mugg/råte/sopp der, når hun legger seg med vått hår jevnlig. Puta blir jo da aldri tørr og jevnlig tilført ny fukt... *Grøss*!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI jeg tøyser ikke. Leste nylig om mugg/råtedannelse i madrasser som kom av at man brukte vanntett laken slik at det samlet seg kondens (fukt) mellom madrassen og det vanntette lakenet. Klart det samler seg fukt i puta og at det blir mugg/råte/sopp der, når hun legger seg med vått hår jevnlig. Puta blir jo da aldri tørr og jevnlig tilført ny fukt... *Grøss*!

Så det ene barnet til ts sover på en madrass/pute som er muggsopp- eller råtebefengt, mens de andre søsknene gjør det ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det ene barnet til ts sover på en madrass/pute som er muggsopp- eller råtebefengt, mens de andre søsknene gjør det ikke? 

Ja, det kan være forklaringen. Søskenene legger seg kanskje ikke med vått hår?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje forklaringen er at dekommende barn har noe mer talgproduksjon i hodebunnen, slik at det ikke nødvendigvis lukter «friskt» etter et par timers søvn?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du liker å gripe til noe du nettopp har lest, for så å koble det til hvordan et barns hår lukter? Dreide dette du leste seg om lukt på barns hår/hodebunn? 

Det du beskriver, er på et mikroskopisk nivå. Jeg hadde akseptert at det var forklaringen på lukt dersom vedkommende barn i tillegg lå i en fuktig kjeller hver natt.

AnonymBruker
Skrevet

Du liker å gripe til noe du nettopp har lest, for så å koble det til hvordan et barns hår lukter? Dreide dette du leste seg om lukt på barns hår/hodebunn? 

Det du beskriver, er på et mikroskopisk nivå. Jeg hadde akseptert at det var forklaringen på lukt dersom vedkommende barn i tillegg lå i en fuktig kjeller hver natt.

Liker? Det bør tas på alvor! Hvor ofte blir denne puten hengt opp til tørk etter å ha bitt ligget på med vått hår ts?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En annen eventuell årsak til den lukten fra barnets hår, kan være at barnet har fått sopp i hodebunnen av å legge seg ofte med vått hår. Det skal ikke, uten grunn, lukte ekkelt av nyvasket hår etter noen timers søvn. Få sjekket opp i dette ts! Det kan gå utover barnets sosiale liv!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere kjæledyr som oppholder seg i sengene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hår, hodebunn og pute surner lett når en legger seg med fuktig eller vått hår. Blir fort soppdannelse i både det ene og det andre også. Kjøp ny pute og sørg for at håret er tørt når hun legger seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en ny pute som jeg kan prøve med, med tørt hår. Takk for tips! Er dunpute som brukes nå. Den blir aldri tørket, men hun legger seg heller ikke med klissvått hår, så har i grunn aldri tenkt på det som et behov. Det hender en av kattene sover i fotenden på senga, ja.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv om min datter bruker sjampo og balsam, og sover i nyvasket sengetøy, kan håret dagen etter lukte flatt/ekkelt og uvasket. Noen som vet hva dette skyldes? Opplever ikke at noen av søsknene sitt hår er sånn... virker litt uhygienisk 

Sover hun med vått/fuktig hår på hodeputen? Da bør du begynne medmå lukte på den fuktige puten...

Balsam skal man helle rikke bruke. Balsam i håret suger til seg alt av luftforurensinger og annet smuss. Det kom frem i forbindelse med en reportasje om hvordan vi skal håndtere en uventet krisesituasjon....med luftforurensinger.

Anonymkode: ed8ba...947

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en ny pute som jeg kan prøve med, med tørt hår. Takk for tips! Er dunpute som brukes nå. Den blir aldri tørket, men hun legger seg heller ikke med klissvått hår, så har i grunn aldri tenkt på det som et behov. Det hender en av kattene sover i fotenden på senga, ja.

Uff! Råtten dun.... BRA at du bytter ut puten! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvordan råtten/muggen dun lukter, etter å ha vasket en dunkåpe som jeg ikke fikk helt tørr i tørketrommelen :spy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...