Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal på butikken så skal vedkommende på butikken. Hvis jeg skal på badetur så skal vedkommende på badetur også videre også videre. Vaker jeg klær skal vedkommende vaske klær. En skikkelig klegg med andre ord. Så hvordan får man personen til å slutte med dette uten å være uhøfflig for vedkommende er jo ganske snill. 

Anonymkode: 6e681...b37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slitsomt med sånne. Hva med å slutte å fortelle hva du skal kanskje? 

Anonymkode: 88612...3cf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slitsomt med sånne. Hva med å slutte å fortelle hva du skal kanskje? 

Anonymkode: 88612...3cf

Ja men det går ikke for når jeg er på vei ut så tar vedkommende meg igjen når jeg har kommet noen meter ned i bakken. Ikke hver dag men veldig ofte. :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Det mest effektive er å skaffe seg en kjæreste, eller få noen til å late som om de er det.

Jeg forutsetter da at det er seksuell interesse som ligger bak innpåslitet.

Anonymkode: d3cc1...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Det mest effektive er å skaffe seg en kjæreste, eller få noen til å late som om de er det.

Jeg forutsetter da at det er seksuell interesse som ligger bak innpåslitet.

Vet ikke om det er tilfellet eller om personen bare lite smart og trenger noen å henge med. Jeg prøver å la være å svare og alt men det går ikke inn. Syns det har vart så lenge at jeg vurderer å flytte. Folk har et liv liksom... Men vedkommende er så sleip er at når jeg har besøk så holder personen seg unna. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det og personen tar ikke et hint da heller. Da skal han bli venner med broren min, kameraten min og sånn. Flere andre syns også personene er innpåslitne. Vedkommende skremmer jo vekk folk. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke si i fra hvor du går eller hva du gjør, kutt ut personen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Ikke si i fra hvor du går eller hva du gjør, kutt ut personen.

Gjør ikke det. Personen ser folk i bakken og setter i gang med å følge etter de. Blir vel jeg som må flytte til slutt. Har prøvd å si jeg skal steder (motsatt av der jeg skal) men det fungerer ikke. Akkurat som at personen har egne antenner ute. Syns hele situasjonen er ekkel. 

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med flere om stalkingen. Ikke bare jeg som opplever personen sånn. Det er MANGE som har opplevd denne stalkeren nært på kroppen. Jeg så han stalket ei og han evnet ikke å la denne dama gå i fred. Ingen har gitt han noen signaler om å bli venn med personen eller noe. Tvert i mot i såfall. Når vedkommende prater så svarer jeg ikke en gang.  

AnonymBruker
Skrevet

Allier deg med noen som skremmer ham med at om han ikke slutter med å plage deg, skal de gi ham juling.

Anonymkode: 89afb...ac2

AnonymBruker
Skrevet

Allier deg med noen som skremmer ham med at om han ikke slutter med å plage deg, skal de gi ham juling.

Anonymkode: 89afb...ac2

Ja den ideen er litt god. Er ikke for vold men en sånn trenger kanskje å få seg en på tygga. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe gøy og ikke kunne gå utenfor døren uten at noen henger på skulderen min. Samtidig henger personen rundt der jeg bor også. Nesten så jeg lurer på om personen er psykisk utviklingshemmet. 

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende burde jo få direkte en beskjed av deg om at du ikke ønsker hans selskap før du får andre til å true ham med vold..

Anonymkode: bff01...de4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt politiet og bedd om råd og tips, evt anmeld om de anbefaler det. Stalking i den grad er straffbart.

«§ 266 a. Alvorlig personforfølgelse

Den som gjentatte ganger truer, følger etter, iakttar, kontakter eller gjennom andre sammenlignbare handlinger forfølger en annen på en måte som er egnet til å fremkalle frykt eller engstelse, straffes med fengsel inntil 4 år.»

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#§266

Anonymkode: a4499...e2f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere ts? Vet du om vedkommende er veldig mye alene? 

Det høres unektelig rart ut om vedkommende står klar døgnet rundt til å følge med deg og andre slik, bor dere i et bofellesskap eller noe lignende? 

Om dette er en person du ikke ønsker å bruke tid sammen med så får du si noe ala "Beklager jeg vil gå dit alene" / "Jeg vil være alene." Forsøk å unngå å få det til å handle om den andre.

Anonymkode: 94c24...214

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si du vil være alene for deg selv?? Ikke farlig liksom...

Anonymkode: 7a6a6...da8

Skrevet

Min erfaring er at det som fungerer best er å si fra veldig tydelig.. det skal ikke være tvil om at dette ikke er noe du setter pris på. 

Den andre personen vil nok ta det hardt, men det kan hende det åpner opp for refleksjon over egen væremåte. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Den der er faktisk ikke lett. Enkelte personer gjør ikke noe direkte galt, er snille og det finnes ikke konkrete ting å peke på. Bortsett da fra at selskapet oppleves som uønsket og kvelende. 

Det er vanskelig å si fra til sånne. Det hadde vært bedre om de direkte hadde vært ufine så man kunne sette fingeren på noe.  Jeg har sagt til en nå nylig at jeg ikke ønsker selskap fordi jeg er direkte usosial og liker å være alene. Tok det altså på egen kappe. Det er jo ubehagelig å fortelle noen at de er så slitsomme at man bare ikke orker å være med dem. 

Skrevet

Det går fint an å si med et smil at man vil gå/gå dit/være alene. Har du sit det, Ts?

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om det er tilfellet eller om personen bare lite smart og trenger noen å henge med. Jeg prøver å la være å svare og alt men det går ikke inn. Syns det har vart så lenge at jeg vurderer å flytte. Folk har et liv liksom... Men vedkommende er så sleip er at når jeg har besøk så holder personen seg unna. 

At vedkommende holder seg unna når du har besøk er da en vanlig og normal ting? Slik anser jeg som ren høflighet og ikke noe som har med det å være sleip å gjøre. Og ghosting er ufint. Svar heller skikkelig for deg.

Anonymkode: 94c24...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...