Gå til innhold

Har du barn med ADHD? Nå får du 690kr støtte i måneden!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: b6c10...ff6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får automatisk?

Anonymkode: b4863...256

Skrevet

Du må søke, men slipper å dokumentere utover legeattest. Voksne mad adhd får også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Den reelle utgiften du har har ingenting å si. Alle barn med Adhd tygger visstnok i stykker klær og mister gymposen sin for 690kr hver måned/8000 i året.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den reelle utgiften du har har ingenting å si. Alle barn med Adhd tygger visstnok i stykker klær og mister gymposen sin for 690kr hver måned/8000 i året.

WOW!! 690 KR I MÅNEDEN!!! DE BLIR JO RIK!!

..

🙄

Anonymkode: 88634...61f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart. 

Virker nesten som man ønsker å presse frem diagnoser, og da spesielt hos de som har minst eller de har barn på skoler med mange ressurskrevende barn. 

Tror nok resultatet kan bli enda større tendens til opphopning av ADHD på enkelte skoler, spesielt i Oslo og at man også vil forsterke segresjonen. 

Håper det fungerer bedre enn jeg frykter det vil gjøre. 

Anonymkode: a1c38...2f6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Synes det er et godt tiltak jeg da. Har selv et barn med diagnose og har behov for ekstra hjelp til det.

husker alle gangene jeg måtte spare kviteringer på klær og sko minimum 6 mnd.. pyton! Skulle jo helst være reine kviteringer med bare det barnets klær/ utstyr på. Fint limt/ tapet på papir i riktig rekkefølge.. 

for meg som har flere barn og gjerne må være effektiv i handlingen var dette et mareritt. Orket til sist ikke mer og lot være søke.

barnet har fremdeles et høyt forbruk av klær og sko, langt over normalen for alderen ..

Endret av Lykkeligskilt
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Anonymkode: 36e28...242

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart. 

Virker nesten som man ønsker å presse frem diagnoser, og da spesielt hos de som har minst eller de har barn på skoler med mange ressurskrevende barn. 

Tror nok resultatet kan bli enda større tendens til opphopning av ADHD på enkelte skoler, spesielt i Oslo og at man også vil forsterke segresjonen. 

Hæ? 

Det var da veldig konspiratorisk 😂

det reelle er at barn og voksne med adhd sliter på utstyr og klær. Det er flott at staten anerkjenner merutgiften til familier med adhd. Mannen min har adhd, og jeg har mange ganger vært irritert for at den støtten før stoppet når barna var 18 år. Det er ikke sånn at folk med adhd blir ryddige med en gang de blir voksne. Sko tråkkes ned, alle klær er arbeidsklær, telefoner knuses over en lav sko. Ting blir glemt og surra bort. 

Anonymkode: 14e8c...f02

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart. 

Merkelig hvordan du konkluderer. ADHD diagnose settes etter lang utredning i BUP. Idag er dette veldig strengt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Det var da veldig konspiratorisk 😂

det reelle er at barn og voksne med adhd sliter på utstyr og klær. Det er flott at staten anerkjenner merutgiften til familier med adhd. Mannen min har adhd, og jeg har mange ganger vært irritert for at den støtten før stoppet når barna var 18 år. Det er ikke sånn at folk med adhd blir ryddige med en gang de blir voksne. Sko tråkkes ned, alle klær er arbeidsklær, telefoner knuses over en lav sko. Ting blir glemt og surra bort. 

Så den mannen din med adhd kan du forklare hvordan han klarer å ødelegge klær og sengetøy for 690kr MER enn oss andre pr måned?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så den mannen din med adhd kan du forklare hvordan han klarer å ødelegge klær og sengetøy for 690kr MER enn oss andre pr måned?

Du burde ikke trenge mer forklaring enn det hun ga. Personer med ADHD er ofte vimsete/klumsete (hastverk er lastverk, og folk m ADHD har ofte hastverk)...

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har skjedd opp til flere ganger hjemme hos oss; mann kjøper ny bukse, proklamerer høyt og tydelig at _ denne_ buksa skal han passe bedre på. Senere på kvelden skal han bare lime noe på hobbyrommet. Ups, lim på buksa. Eller byggskum, eller fugemasse.... alt du kan komme på å kline på deg egentlig. Og så gjør du det samme med genseren, t-skjorta og legger fra deg jakka fordi du var varm på tur, og vips, der var den borte. 

Telefonen du kjøpte på fredag blir knust på jobb mandag. Du kjøper ny telefon som skal tåle «alt», men den falt ut av lomma da du skulle ta av deg jakka på vei hjem fra jobb. Og plutselig må du kjøpe tre telefoner på en mnd. 

Altså... han surrer og tuller mye med klær og ting, men jeg liker han lell. Er veldig glad for det bidraget fra staten da, det vil komme godt med her 😅 hvis du ikke skjønner hvordan folk kan surre så mye, er du heldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn, to uten ADHD og ett med. Klær, sengetøy osv slites ikke mer av barnet med ADHD, ikke er hun mer vimsete enn de andre heller. Klossete, ja, men hun sliter ikke mer bukser enn de andre.

mannen min har også ADHD, og jeg tenker ikke at han sliter mer klær eller annet enn meg. Han roter bort kulepenner på jobb, men det er ikke vår lommebok sitt problem.

men ja takk! Jeg tar gjerne de ekstra pengene som kompensasjon for mitt barn med diabetes som jeg IKKE får særtilskudd for. For det er der pengene går!

Anonymkode: ac842...d4b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...