Gå til innhold

Man er ikke sammen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke se på folk som sammen. "I et forhold" er egentlig bare tull, i mine øyne. Folk misforstår dette som at to sjeler blir 1. Men egentlig er de fremdeles 2 forskjellige personer, som egentlig gjør som de vil.
Jeg skulle egentlig ønske jeg ikke følte det slik. At jeg kunne føle litt tilhørighet til noen, jeg også ønsker en kjæreste..en som er for MEG, og jeg er for HAN. Men dette eksisterer liksom ikke. En man kan dele ting med. Men jeg mister det mer og mer..... det praktiske står gjerne i veien for et forhold, og jeg synes denne romantiseringen, romantiske filmer og hele greia har lurt oss, til å tro at den rette bare dukker opp. 
Det kan dukke opp nye som passer bedre sammen, men disse får du ikke nødvendigvis den rette følelsen for. 

Og folk skiller seg. I Norge blir man ikke drept eller straffet ved utroskap , eller "utroskap" . Disse reglene er laget av mennesker.."for et svik" sier folk om kjæresten var utro, men spør naturen og den vil svare at man ikke eier den andre personen. Han/hun var ikke med deg da hn var utro, hvorfor ikke bare ta noe som fristet der og da? 
I visse andre land ville det selvfølgelig straffet seg. 

Og dette med "sammen" , altså "hun/han er har fått seg kjæreste" skrives på kg, og folk svarer "da var ikke hn den riktige for deg, gå videre, ligg unna nå som hn har kjæreste" .. men så går det 4 mnd og det er slutt. Det var ikke mye til kjærlighet! 
Så "sammen" kan like gjerne bety "midertidig sammen". Det er ingenting som egentlig heter "sammen" .. for man er enkelt og greit to forskjellige, og den andre bestemmer ikke over den andre. 

Anonymkode: cb5da...2ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å være sammen er ved bare et annet uttrykk for at man er kjærester. Man kan aldri vite sikkert at man er riktig for hverandre selv om man vil og selv om det føles riktig i starten. For ja, man er to individer, og har ikke en felles sjel. Går folk rundt og tror at man er så like, egentlig?

Jeg sier jeg er sammen med min kjæreste og samboer på fjortende året. Hadde en plan B de første årene, da jeg ikke turte å tro fullt og helt at det skulle bli oss, men lot samtidig ikke det holde meg tilbake. 

Anonymkode: 132a1...599

AnonymBruker
Skrevet

Ehh... what? 

Anonymkode: 67d35...85e

• Liker 3
Skrevet

Man velger å være sammen, men man er jo selvfølgelig to individer. Selv eneggede tvillinger er to personer med hver sin frie vilje. Vi har ingen garanti for noe her i livet, heller ikke for at et forhold skal vare, men vi kan heldigvis øke sjansen for at det gjør det ved å være et lyspunkt i livet til den vi er glad i.

Skrevet

Den dagen en forelsker seg og det er gjensidig så blir man jo sammen. Å være sammen betyr jo å oppleve ting, være gjennom ting og å være lojale mot hverandre. Så man velger jo den ene hvor en føler at en hører sammen. Som par så er man selvfølgelig to individer, og man bestemmer ikke over hverandre nei. Men noe deler man som par, og det er forbeholdt forholdet. Blant annet for mange å ikke ha sex med andre. Det er vel greit. Jeg ser mye bra ved fine forhold, selv om jeg er singel selv. Jeg syns det er fint når to bestemmer seg for å satse på hverandre. En opplever og gjør mye som par, sammen. 

Vet ikke helt hvor du ville, men husk også at det er forhold som ikke bare er "midlertidig" også. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som tror at "å være sammen" betyr at to sjeler blir til en...? 

• Liker 2
Skrevet

Helt enig TS, alle andre her snakker tull, de har ikke forsått :P Jo to sjeler SKAL bli en ifølge filmene, ifølge alt sammen, men hva skjer? jo du ender opp i sofaen til slutt og stirrer uten noe behov for et stikk av kjærlig intimitet og alt er bare trist og bittert og så jævlig reelt liksom, så livet. 

Livet leves sammen. Med venner. Eller med en tøs/bondetamp (jeg "rater" tøs og bondetamp som det samme altså, det er ikke noe forskjell, bare syns orda passa inn her liksom)

Skrevet

Hvem lever livet sitt etter film og bøker? Skulle gjerne ønske verden var som i Fifth Element eller Ringenes herre, men jeg vet da at det kun er film.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Neidr skrev:

Hvem lever livet sitt etter film og bøker? Skulle gjerne ønske verden var som i Fifth Element eller Ringenes herre, men jeg vet da at det kun er film.

Takk gud for at det ikke eksisterer slike edderkopper som i Ringenes Herre!!!

AnonymBruker
Skrevet

For noe tull.... Ta av deg brillene og se livet for hva det faktisk er, ikke hva du tror. 

Anonymkode: 21f66...f68

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull.... Ta av deg brillene og se livet for hva det faktisk er, ikke hva du tror. 

??

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet jeg at det ikke er du som bør ta av deg brillene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...