Gå til innhold

Gardiner til vinduer i sokkelleilighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva slags gardiner kan man ha til vinduer som er som dette?:P Jeg blir å få slike i min nye leilighet og jeg eier ikke gardiner fra før. Mine vinduer vil være på stuen. Veggene er forsåvidt det samme som på bildet. Mørk grå sofa, hvitt bord og hvitt ildsted om det er til hjelp.

PS. Snakk til meg som om jeg er en mann:P

vindu.png

Anonymkode: ffd3e...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her passer det gjerne med kortere gardiner enn "standard". Kanskje du må sy selv eller få noen til å sy for deg? 

Hvite, svarte eller grå gardiner, kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Thyra said:

Her passer det gjerne med kortere gardiner enn "standard". Kanskje du må sy selv eller få noen til å sy for deg? 

Hvite, svarte eller grå gardiner, kanskje? 

Jeg har ikke symaskin(og ikke kan jeg sy!) og jeg kjenner ikke noen som kan sy for meg:\ Jeg så litt på nettet og så at noen hadde helt lange gardiner til slike vinduer som så litt kult ut, men det må jo bli dyrt mpt. at det er mange slike vinduer:P

Kan legge til at det er oppheng installert alt, er klyper av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Perle her, men se om de har hvite heisegardiner. Passer veldig fint på den type farge vegg, syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du kun har slike vinduer, bør du la dem slippe inn så mye lys som mulig. Ikke dekk dem til med gardiner. Personlig synes jeg ikke gardiner er særlig pent i det hele tatt, og særlig ikke på slike vinduer. Men det er jo en smakssak. Vi har plisségardiner fra KID, og er strålene fornøyd med det. Du kan få dem både helt lystette eller slik at de skjermer for sol og innsyn, men likevel slipper inn lys. Og så forsvinner de nesten helt når du dytter dem helt opp. 

Anonymkode: 5b901...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips! Jeg kom på at det er persienner på vinduene på stua så blir jo ikke noe innsyn om jeg tar dem ned, men tenkte det ville vært fint med litt gardiner. Dog er jeg usikker på om det var på soverommet, og det er jo der jeg er mest bekymret for innsyn:P Og lystette gardiner der vil jo være godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Persinner er tingen. Da kan du vri de sånn at du får lys inn, men samtidig slipper innsyn!

Anonymkode: 6db67...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du leier så er det smart å sjekke med kommunen om den sokkelleiligheten er godkjent.

Det ville jeg gjort før jeg kjøpte så mye som en tanke om gardiner.

Anonymkode: ceaf9...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige gardiner på slike vinduer ser skikkelig bestemoraktig ut. Liftgardin, rullegardin eller plisse! Eventuelt persienner. På soverommet ville jeg hatt en lystett rullegardin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du leier så er det smart å sjekke med kommunen om den sokkelleiligheten er godkjent.

Det ville jeg gjort før jeg kjøpte så mye som en tanke om gardiner.

Anonymkode: ceaf9...c70

Den er godkjent ja:)

Takk for alle tips, det er persienner på stua, så i første omgang kan jeg konsentrere meg om soverommet og få en lystett rulle eller liftgardin nå som det våres:) Og det er faktisk litt ok om det ser litt bestemor ut, for jeg har nettopp fått mange gamle duker som min bestemor har heklet/sydd/brodert, og det akter jeg å sette frem enten det er sånn eller sånn :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...