Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Bare nysgjerrig. Er vi som befolkning blitt så lite fruktbare at alt dette er nødvendig ? Eller hadde vi dette også på 40-50-60-70 tallet. Da det var litt flere barn som ble født.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 10 minutter siden, Trøndere1 skrev: Bare nysgjerrig. Er vi som befolkning blitt så lite fruktbare at alt dette er nødvendig ? Eller hadde vi dette også på 40-50-60-70 tallet. Da det var litt flere barn som ble født. Veldig mange forble barnløse også. Men de som fikk barn fikk gjerne flere. Anonymkode: 8e5d1...caf
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 For de aller fleste er det poengløst å ta eggløsningstester. Såfremt man ikke har ekstremt ustabil syklus så er det relativt lett å beregne den fruktbare perioden, pluss minus noen dager. Så lenge man ikke har grunn til å tro at EL uteblir eller sliter med å ha sex ofte, så er det helt unødvendig. Vi brukte EL-tester på nr. 2 fordi mannen var ukespendler i tillegg til at han ofte måtte jobbe overtid i helger. Da hendte det at jeg kom til pendlerboligen hans fordi jeg så at testene var i ferd med å bli positive. viste seg likevel at det var helt unødvendig da vi ble gravide den måneden vi glemte å teste etter EL 😅 Anonymkode: 19362...7ec 2
Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2019 Jeg skjønner ikke dette så derfor jeg spør. Alle jeg kjenner bare hadde litt ekstra med sex så ble da dama gravid. For ikke å snakke om noen som fylte en ons en gang med følger. Så det virker så vanskelig for mange. Venter vi til for høy alder ?
Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange forble barnløse også. Men de som fikk barn fikk gjerne flere. Anonymkode: 8e5d1...caf Ble veldig mange barnløse ? Finnes det statistikk på dette ? Jeg kjenner ikke ei dame på min mors eller bestemors alder som ikke har fått barn.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Det kan være praktisk hvis man ikke har sex så ofte, har uregelmessig syklus eller ikke vet når man har eggløsning. Men stort sett er det ikke nødvendig. Jeg kan tenke meg at de som kjøper det ofte har prøvd ei stund uten hell, syns det er spennende og/eller liker å kartlegge og ha oversikt. Det er vel litt flere som sliter i dag. Samtidig så hører man mer om det på forum enn ellers, og internettforumer fantes ikke før. Jeg kjenner flere i generasjonen til både besteforeldrene og foreldrene mine som ikke har barn. Anonymkode: e9321...33c
Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være praktisk hvis man ikke har sex så ofte, har uregelmessig syklus eller ikke vet når man har eggløsning. Men stort sett er det ikke nødvendig. Jeg kan tenke meg at de som kjøper det ofte har prøvd ei stund uten hell, syns det er spennende og/eller liker å kartlegge og ha oversikt. Det er vel litt flere som sliter i dag. Samtidig så hører man mer om det på forum enn ellers, og internettforumer fantes ikke før. Jeg kjenner flere i generasjonen til både besteforeldrene og foreldrene mine som ikke har barn. Anonymkode: e9321...33c Ligger det ikke litt i kortene at hvis dama skal bli gravid då må man kjøre på med litt ekstra sex ? Jeg lette etter statistikk på kvinner og barnefødsler gjennom etterkrigstiden og frem til i dag men fant ikke gode fremstillinger av det. Interessant at du har annen erfaring av barn og besteforeldregenerasjon/foreldregenerasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå