AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Hva er isåfall grunnen for d? hvor mye betaler du i leie? 2 eller 3- roms? Her i hus blir nemlig 2 til 3 og jeg jobber 60 prosent og min mann er ufør så jeg lurer da på om jeg har kansje rett til kommunal bolig. Anonymkode: bf7dc...56d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Hvis dere bor i min kommune kan dere bare glemme det. I de kommunale boligene her er det kun innvandrere fra ikke-vestlige land, psykisk utviklingshemmede og rusmisbrukere. Anonymkode: 72744...308
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Fikk det da jeg kom flyttende til ny kommune, de har kommunale boliger satt til side for folk som kommer flyttende etter å ha fått jobber som har blitt utlyst innad i kommunen. 2roms til 5000. Anonymkode: b187f...da5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Tror ikke kommuner har hus lengre. Etter 2000 tallet har de vel solgt alt, for kjapp profitt. Så da må du ta til takke med små rekkehus eller leiligheter i boligkomplekser. Disse leilighetene inneholder ofte narkomane osv. Har jobbet en del med rus og har sett barnefamilie over gangen til heroinist som bruker natten på å rane butikker. Anonymkode: 21422...e96 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Jeg forstår meg ikke på folk som får barn, når du vet at du har så dårlig råd! Også snakker man om familiene som ikke har råd til å ta med barna på ferie. -Stakkars alenemoren med 3 barn. Altså, man vet vel hvor godt man er rustet økonomisk før 2 blir til 3, eller 3 blir til 4? Man vet i de fleste tilfeller hvilken trygghet og livskvalitet man kan tilby. Da burde man være over stadiet, sosialstønader. Anonymkode: c1b47...2e6 16
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er isåfall grunnen for d? hvor mye betaler du i leie? 2 eller 3- roms? Her i hus blir nemlig 2 til 3 og jeg jobber 60 prosent og min mann er ufør så jeg lurer da på om jeg har kansje rett til kommunal bolig. Anonymkode: bf7dc...56d Kjenner jeg blir irritert av å lese det her. Hvorfor få barn, når du har så dårlig råd? Det er ikke statens oppgave å forsørge din familie. Hvis du får barn, bør du ha økonomi til å forsørge barnet også. Det høres ikke ut som du har det, når du lurer på om du har rett til kommunal bolig. Det er ikke slik at staten må forsørge folk, fordi de blir gravide. Ikke få barn når du ikke kan ta ansvar for det. Det er sånn barnefattigdom oppstår. Anonymkode: c1b47...2e6 14
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 Bor ikke, men har bodd i. Ventelista er lang. Kommunal er ofte dyrere enn privat. Man betaler etterskuddsvis, og det betales ikke depositum. Så om man flytter, får man to leier første mnd. kommunal bolig får du bare som vanskeligstilt, hvis du har vært registrert i kommunen sammenhengende de siste 2 årene. Det med innvandrere og rusmisbrukere i innlegget over er ikke riktig. nav har plikt til å gi dere husrom, om dere ikke kan sørge for dette selv i mellomtida. Dette er en dyr og slitsom prosess, og det betales døgnpris. Ofte tilbys man hospits. Slapp heldigvis dette selv. hadde forvaltning på den tida, og fikk det som var normen den gangen, mens jeg venta på bolig. Kosta nav 21 000 i mnd med det leilighetshotellet. Men de ville ikke finne noe billigere, og heller gi meg mer å leve av, selv om det hadde vært billigere. Bodde der noen mnd før jeg fikk kommunal bolig. 8000 + strøm hadde jeg der. Dette var 2 roms, ikke veldig sentral, og var i 2014/15. Anonymkode: 2175c...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 Må legge til at det var umøblert, men at jeg fikk en startpakke til div hvitevarer og det mest nødvendige. Ca 26 000 tror jeg. Anonymkode: 2175c...a2b
Gjest MizBiz Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 Vanskelig å svare på uten å vite hvilken kommune du bor i. Ring NAV sosial og spør.
kriztine Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 (endret) hmmm Endret 6. april 2019 av kriztine
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 400 000 er mye å spare. Kanskje gjøre det, før du får barn? Ikke så lett å spare etter at barnet er kommet. Anonymkode: c1b47...2e6
Thyra Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 3 minutter siden, kriztine skrev: Nå forhåndsdømmer du. Jeg har fast jobb og kan i tillegg jobbe 100 prosent og jeg har en mann som har fast inntekt, men er lavlønnet. Vi leier vanlig bolig nå og målet er å kjøpe bolig, men må spare 400 000 i egenkapital til å kjøpe bolig først. Vi har råd til og ha ett barn og ønsker egentlig ikke fler. Jeg har også mål og videreutdanne meg ,gå høyskole slik at jeg kan tjene litt bedre. Tror ikke man kan få kommunal bolig for å få bedre råd til å spare opp egenkapital. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 Er du gravid nå, burde du fortest mulig finne deg mer jobb. Så du jobber nærmere 100%, og få grei utbetaling under permisjonen. Kommunal bolig her jeg bor, er dyrt. Koster ca 12 000 kr, for en 3 roms. Tror det ikke er lett å få. Har noen venninner som er alene med barn, og på AAP som har fått. Anonymkode: 77037...a3b
Thyra Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 400 000 er mye å spare. Kanskje gjøre det, før du får barn? Ikke så lett å spare etter at barnet er kommet. Anonymkode: c1b47...2e6 Nå er jo ts allerede gravid. Om det var planlagt eller ikke, vet vi ikke. Mener dere hun skal ta abort? Det er da mange som får barn før de kjøper bolig.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #15 Skrevet 6. april 2019 Akkurat nå, Thyra skrev: Tror ikke man kan få kommunal bolig for å få bedre råd til å spare opp egenkapital. Helt riktig. Man får ikke kommunal bolig for å spare og ta utdanning- etter barnet har kommet! Få beina ned på jorden igjen, se på realiteten og det du faktisk kan tilby dette barnet. Anonymkode: c1b47...2e6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #16 Skrevet 6. april 2019 ok, da er jo kommunalt like dyrt som på det private markedet. Blir vel å fortsette å leie privat da Anonymkode: bf7dc...56d 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #17 Skrevet 6. april 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er isåfall grunnen for d? hvor mye betaler du i leie? 2 eller 3- roms? Her i hus blir nemlig 2 til 3 og jeg jobber 60 prosent og min mann er ufør så jeg lurer da på om jeg har kansje rett til kommunal bolig. Anonymkode: bf7dc...56d Har dere prøvd kommunalt startlån til å få kjøpe bolig? Om du har fast inntekt, og mannen din har fast inntekt med sin uføretrygd, og dere venter barn, så vil jeg mene dere kvalifiserer til det. Da trenger dere heller ikke spare opp egenkapital først. Ta kontakt med boligansvarlig i kommunen din! Anonymkode: da5c0...c71 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #18 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, Thyra skrev: Nå er jo ts allerede gravid. Om det var planlagt eller ikke, vet vi ikke. Mener dere hun skal ta abort? Det er da mange som får barn før de kjøper bolig. Jeg synes ihvertfall det er uansvarlig å få barn når man tenker på sosialbolig.. ingen barn vil vokse opp i en sosialbolig, det er ikke så Ok naboer der. Mye rart i de husene.. Det er ikke så greit å være den i klassen som bor i sosialboligen heller. Anonymkode: c1b47...2e6 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #19 Skrevet 6. april 2019 Slapp av her, jeg leier privat og kommer til å fortsette med det. Men herregud så mange fordommer enkelte har hvis man har barn og bor i kommunale boliger. FY SKAM!! Anonymkode: bf7dc...56d 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #20 Skrevet 6. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere prøvd kommunalt startlån til å få kjøpe bolig? Om du har fast inntekt, og mannen din har fast inntekt med sin uføretrygd, og dere venter barn, så vil jeg mene dere kvalifiserer til det. Da trenger dere heller ikke spare opp egenkapital først. Ta kontakt med boligansvarlig i kommunen din! Anonymkode: da5c0...c71 Takk for et fornuftig svar=) Anonymkode: bf7dc...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå