Marih Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Hva gjør jeg når dette skjer? Internettet fungerer ikke, og den meldingen kommer opp når jeg feilsøker. Har prøvd å restarte ruteren
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Jeg kan ikke så mye, men har fått rådet å bytte til google sin - og det har fungert de få gangene jeg har hatt behov. Selv har jeg ikke testet/hatt behov etter at jeg fikk win10. https://developers.google.com/speed/public-dns/ Anonymkode: 1252a...769 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Fra microsoft sin side: Sitat Slik angir du innstillinger for IPv4 manuelt: Under Rediger IP-innstillinger velger du Manuell, og deretter aktiverer du IPv4. Hvis du vil angi en IP-adresse, skriver du inn IP-adresseinnstillingene i boksene IP-adresse, Prefikslengde for delnett og Gateway. Hvis du vil angi en DNS-serveradresse, skriver du inn adressene til de primære og sekundære DNS-serverne i boksene Foretrukket DNS og Alternativ DNS. Anonymkode: 1252a...769
Marih Skrevet 6. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke så mye, men har fått rådet å bytte til google sin - og det har fungert de få gangene jeg har hatt behov. Selv har jeg ikke testet/hatt behov etter at jeg fikk win10. https://developers.google.com/speed/public-dns/ Anonymkode: 1252a...769 Tusen takk! Skal prøve
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Har du altibox? Og befinner du deg på det sentrale østlandet øst for Oslo? Jeg har samme problem. Anonymkode: bb07c...de1
Marih Skrevet 7. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du altibox? Og befinner du deg på det sentrale østlandet øst for Oslo? Jeg har samme problem. Anonymkode: bb07c...de1 Nei...
petterm Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 Funka det å endre dns server? Google sin har adresse 8.8.8.8 Sikker på at du har kontakt med nettet? Prøv følgende: ved Windows10: Trykk på flagget nederst til venstre. Skriv cmd Trykk enter Du skal nå ha en sort boks på skjermen Skriv ping 8.8.8.8 etterfulgt av linjeskift Du skal nå få svar hvis pc har kontakt med internett
Marih Skrevet 7. april 2019 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2019 10 timer siden, petterm skrev: Funka det å endre dns server? Google sin har adresse 8.8.8.8 Sikker på at du har kontakt med nettet? Prøv følgende: ved Windows10: Trykk på flagget nederst til venstre. Skriv cmd Trykk enter Du skal nå ha en sort boks på skjermen Skriv ping 8.8.8.8 etterfulgt av linjeskift Du skal nå få svar hvis pc har kontakt med internett Hvilket svar da? Kom opp destination net unreachable
petterm Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 5 timer siden, Marih skrev: Hvilket svar da? Kom opp destination net unreachable Det ser ut som om pcen ikke har kontakt med nettet. Dvs det er neppe DNS serveren som er problemet. Ping kommandoen sjekner om det er nettforbindelse. Dobbeltsjekk kabler. Slå modem og annet nettutstyr av/på. Slå pc av/på. Hvis dette ikke hjelper bør du kontakte nettleverandøren din. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 veldig ofte hjelper det og bare rense dns. ipconfig /flushdns Anonymkode: bb07c...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå