Gå til innhold

Finnes det en butikkkjede der butikksjefen faktisk bestemmer noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt flere butikksjefjobber  og i samtlige har det vært sagt i annonsen og på intervjuet at man får fullt driftansvar osv, men når alt kommer til alt er det svært lite butikksjefen faktisk styrer. Det er tvert i mot detaljstyring så det holder fra eier/kjede, t o m ned på vareplasseringsnivå. Butikkene skal være like, dette går foran lokal tilpasning. Eier kjøper alt av varer selv, mens butikksjefen får skylda når varene ikke selger. I nåværende stilling får jeg ikke engang bestille påfyll av varer som selger bra. Jobben er kjedelig og lite utfordrende og jeg vet med 100% sikkerhet kunne gjort det bedre dersom jeg styrte mer selv. (Beviset for dette er at jeg tok skjeen i egen hånd en måned, bestilte påfylt av alt som solgte bra og økte omsetningen med nesten 50%. Takken? En advarsel for å gjøre noe jeg ikke hadde lov til.)

Finnes det en kjede hvor butikksjefen faktisk får litt frihet til å drifte butikken mest mulig? Jeg ønsker å bytte jobb. Og trives egentlig godt i butikk og med de varierte oppgavene som følger en butikksjefstilling. Men jeg har dessverre ikke økonomi til å starte egen butikk.

Anonymkode: 6d7a8...228

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må være tøff som leder i dag. Foreslår at du undergraver den du fikk advarselen av, ved å vise de gode resultatene til ledere høyere oppe i kjeden. Deretter starter du en kampanje av mobbing og trakassering av den som ga deg advarsel. Spis eller blir spist gjelder i arbeidslivet anno 2019 og noen ganger må man tråkke på andre får å hevde seg selv. 

Anonymkode: 18615...cad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er butikksjef i en ganske liten kjede som er helt fantastisk. styrer så og si alt selv, til tider føler jeg at jeg ikke engang har noen "sjef", bare folk jeg kan ringe til for å be om råd og bistand.  Har vært butikksjef i større kjeder før og der var det også helt ekstrem detaljstyring, jobben ble vanvittig kjedelig og demotiverende. Anbefaler deg å kanskje se etter jobb i mindre kjeder? De har ofte mye større potensiale også, mye du kan jobbe med og ta tak i.

Anonymkode: 4bd21...d94

AnonymBruker
Skrevet

Enig i tipset om å lete etter jobb i en mindre kjede, evt. en helt kjedeuavhengig butikk. Jeg jobbet et par år som butikksjef i en av de store kjedene og det er den mest frustrerende jobben jeg noensinne har hatt. Detaljstyring av det meste fra hovedkontoret og null fleksibilitet til lokale tilpasninger.

Vi hadde bl.a. mye spørsmål etter en vare som større butikker i samme kjede førte, men den lå ikke i sortimentet hos oss pga at butikken var for liten, både areal- og omsetningsmessig. Jeg spurte om lov til å ta den inn siden det var stor etterspørsel, men svaret var nei. Vi tapte mange tusen i omsetning hver uke pga at vi måtte si nei og henvise kundene til en annen avdeling i stedet for å selge dem det de spurte etter. Utrolig frustrerende!

Anonymkode: cbcba...526

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som butikksjef i en større kjede og ble vanvittig detaljstyrt. Mistrivdes veldig og ble innesluttet. Fikk etterhvert mulighet til å være med på å starte en nisjebutikk, og det har vært en fantastisk opplevelse. Jeg blir sett og hørt, mine meninger betyr noe. Gleder meg til jobb og nyter å være der. Anbefaler deg søke deg til en mindre kjede/nisjebutikk

Anonymkode: b50b4...6d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...