Gå til innhold

Kan 14-åring og 9-åring dele rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det litt ugreit?

Anonymkode: 08a7a...e3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En 14 åring og 9 åring lider ikke av å dele rom, jeg antar det er snakk om økonomi.. men, har man muligheten til å prioriterte annerledes vil jeg virkelig anbefale det. Om det er snakk om kjøp av bolig vil jeg si at både å bo lenger unna sentrum, utsikt, hage, peis osv osv bør vike til fordel for at barna får hver sitt rom. 

Anonymkode: 29f5d...bfb

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Synes en tenåring burde ha eget rom. Man trenger mer privatliv når man er på den alderen.

Skrevet

Dersom man er nødt til det av økonomiske grunner, så må man jo bare gjøre det. Det er vokst opp tusenvis av barn, ja millioner av barn, som har delt rom med sine søsken uten å bli "ødelagte" av den grunn når de vokste opp.

Når det er sagt, vil jeg si at det kanskje bør være to av samme kjønn som deler rom. Ikke kult å ha mensen som 14 årig jente og dele rom med en 9 årig bror....

• Liker 3
Skrevet

Kommer helt an på om de er av samme kjønn.. 

Egentlig så er det ugrett uansett fordi 14 åringen spesielt har behov for privatliv noe som er vanskelig med ett søsken på 9 år på samme rom.. 

men har de ett sted å trekke seg tilbake på ellers så kan det jo gå.

Tror heller jeg hadde satt voksen-seng i stuen fremfor å dele rom på den alders forskjellen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Synes en tenåring burde ha eget rom. Man trenger mer privatliv når man er på den alderen.

Jeg er helt enig, men synes det er vanskelig å svare når jeg ikke forstår konteksten. Er det at TS er nabo med to barn som deler rom og lurer på om det er barnevernssak? Eller er det at de vurderer å kjøpe ny bolig selv? 

Anonymkode: 29f5d...bfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om de må, så må de jo det. Men jeg vil tippe at fjortenåringen ikke vil synes at det er greit. En 9åring legger seg jo tidlig, mens 14åringen vil ofte sitte oppe, se på Netflix  eller spille med venner. 

Jeg har en 13åring og en 9åring, og jeg ser jo at 13åringen bruker rommet sitt mer enn han på 9. Han på 9 er helst ute på dagen eller i felles stue, mens han på 13 er på rommet og hører på musikk. Spiller data eller ser film, og de legger seg ikke likt. Min hadde ikke likt å ikke kunne ha muligheten til å være på rommet sitt. Da måtte vi hatt en ekstra stue, for det er lite kult å være med oss. Samme med besøk. Begge liker å ha besøk på rommene sine. 

Anonymkode: 2970a...9e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...