AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Jeg ser det ofte at de som er pene damer(og gjerne yngre) mottar mye mer medfølelseog empati, og at folk gennerelt er mye snillere mot dem. Jeg er ikke pen, og oppleer aldri dette. Er veilig lei meg og deprimert og har vært dette en god stund, ogopplever at det faktisk ikke er noen so bryr seg i det hele tatt.Jeg er ung, men ser i tillegg gammal ut, så folk antar at jeg er gammal og gamlere mennesker synes folk generelt sett emindre synd på enn de yngre? Jeg er såvidt blitt voksen, allikevel ser jeg ut som en dassrull, jeg overdriver ikke. Når jeg snakke rmed folk jeg ikke kjenner, de antar automatisk at jeg er doble min egen alder, og jeg synes det er så trist. Jeg har jo ikke levd det livet lange, og anner ikke hva jeg skal si jeg. Anonymkode: 47688...bc0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Du har nok dessverre litt rett i dette, og det skal ikke være sånn. Alle er like verdifulle. Anonymkode: ec7d2...056 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Definitivt ikke. Jeg føler empati og sympati med de som fortjener det. Anonymkode: 97392...b57 3
lunalynx Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Nei, utseende og alder er ingen variabel i forhold til hvem jeg har medfølelse med. Trist at du opplever og føler det slik
Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Ubevisst så har nok mange mennesker mer sympati og medfølelse og generelt ønsker mere godt til vakre mennesker. Er vel gjort noen studier på ansettelsesprosesser hvor pene og gjerne høye personer blir foretrukket å ansette. 3
Trøndere1 Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 Jeg innrømmer glatt at jeg er mere sympatisk å hjelpsom til vakre mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det ofte at de som er pene damer(og gjerne yngre) mottar mye mer medfølelseog empati, og at folk gennerelt er mye snillere mot dem. Jeg er ikke pen, og oppleer aldri dette. Er veilig lei meg og deprimert og har vært dette en god stund, ogopplever at det faktisk ikke er noen so bryr seg i det hele tatt.Jeg er ung, men ser i tillegg gammal ut, så folk antar at jeg er gammal og gamlere mennesker synes folk generelt sett emindre synd på enn de yngre? Jeg er såvidt blitt voksen, allikevel ser jeg ut som en dassrull, jeg overdriver ikke. Når jeg snakke rmed folk jeg ikke kjenner, de antar automatisk at jeg er doble min egen alder, og jeg synes det er så trist. Jeg har jo ikke levd det livet lange, og anner ikke hva jeg skal si jeg. Anonymkode: 47688...bc0 Jeg skjønner ikke helt... forventer du sympati fra mennesker som ikke kjenner deg? Fordi de som kjenner det vet jo sikkert alderen din? Anonymkode: aa87e...ab7
Ghostwalker Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 Det er dessverre sånn at pene og søte mennesker får mer empati. Det ser man oftest ved kidnappingssaker/forsvinninger, vi bryr oss ikke om Magnus, eller kvinnen på 40 år, men vi bryr oss alle om lille Victoria som er blondine og 14 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå