AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Jeg føler meg egentlig urkjip som skriver dette... Saken er at på tomta vår, langs veien, har vi en ganske stor stein hvor vi fjernet mye trær i fjor. Nå har denne blitt et sted unger i gata leker. Forsåvidt null problem med det, men greia er at når det blir grønt kommer robotgressklipperen til å gå mellom steinen og huset vårt, der de leker. I tillegg står det blant annet en gressklipper stablet der. Jeg har lyst til å si til dem at de ikke får leke der. Som sagt ikke prinsippet om at de er på vår tomt egentlig, men vi har ikke planlagt at det skal være lek der nå og har lagt opp deretter (vår yngste går på ungdomsskolen). Er jeg kjip om jeg er den teite naboheksa som ber dem finne andre steder å være? Anonymkode: 841da...042
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg egentlig urkjip som skriver dette... Saken er at på tomta vår, langs veien, har vi en ganske stor stein hvor vi fjernet mye trær i fjor. Nå har denne blitt et sted unger i gata leker. Forsåvidt null problem med det, men greia er at når det blir grønt kommer robotgressklipperen til å gå mellom steinen og huset vårt, der de leker. I tillegg står det blant annet en gressklipper stablet der. Jeg har lyst til å si til dem at de ikke får leke der. Som sagt ikke prinsippet om at de er på vår tomt egentlig, men vi har ikke planlagt at det skal være lek der nå og har lagt opp deretter (vår yngste går på ungdomsskolen). Er jeg kjip om jeg er den teite naboheksa som ber dem finne andre steder å være? Anonymkode: 841da...042 Kommer helt an på hvordan du ordlegger deg. Kan også forklare at du er redd for at robotklipperen enten skal skade dem eller bli skadd av dem. I en hyggelig litt unnskyldende tone 😊 De fleste barn burde respektere det. Anonymkode: 60d7b...7c6 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Syns du skal si i fra, værre om noen av ungene får klipt av tær eller fingre av robot-klipperen 🙈 Anonymkode: 6291a...737 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Nei, jeg synes ikke du er kjip! Det er jo deres eiendom! Anonymkode: d8684...bd6 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Barn er overraskende ålreite til å ta beskjeder, så hva om dere gir beskjed om at de ikke må leke der når robotgressklipperen både fordi de kan skade seg selv og klipperen. Husker jeg kunne leke på andres tomt som barn, men da var regelen at vi måtte "leke pent" og evt. hva det spesifikt innebar om de f.eks. hadde blomster de var redd for. Og da gjorde vi nå det. Kan ikke huske at det var noe problem. Anonymkode: 071b9...36b 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Sett opp et gjerde. Anonymkode: ef091...d1d 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg egentlig urkjip som skriver dette... Saken er at på tomta vår, langs veien, har vi en ganske stor stein hvor vi fjernet mye trær i fjor. Nå har denne blitt et sted unger i gata leker. Forsåvidt null problem med det, men greia er at når det blir grønt kommer robotgressklipperen til å gå mellom steinen og huset vårt, der de leker. I tillegg står det blant annet en gressklipper stablet der. Jeg har lyst til å si til dem at de ikke får leke der. Som sagt ikke prinsippet om at de er på vår tomt egentlig, men vi har ikke planlagt at det skal være lek der nå og har lagt opp deretter (vår yngste går på ungdomsskolen). Er jeg kjip om jeg er den teite naboheksa som ber dem finne andre steder å være? Anonymkode: 841da...042 Ja, du er kjip. Anonymkode: 63900...2bd 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 Si ifra at det er farlig å leke på tomten deres pga robotklipper. Men det er deres ansvar om barn blir skadet av den på deres eiendom. Jeg ville satt opp gjerde.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Si ifra at det er farlig å leke på tomten deres pga robotklipper. Men det er deres ansvar om barn blir skadet av den på deres eiendom. Jeg ville satt opp gjerde. Vi har bodd her i 16 år uten at det noen gang har vært en problemstilling... Må man virkelig gjerde andres unger ute fra egen tomt? Jeg vokste opp med beskjed om å aldri gå inn på andres tomter med mindre jeg var på besøk der, er ikke det vanlig lenger? Jeg hadde jo ingenting der å gjøre... Må man i så fall sette opp gjerde rundt absolutt hele tomta, med port? Eller holder det med et foran der, fram til naturlig avgrensing (postkassestativ). De klarer jo fint å evt gå rundt eller klatre over om de virkelig vil... Mener ikke å være vanskelig, har bare aldri tenkt over saken før. Anonymkode: 841da...042 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bodd her i 16 år uten at det noen gang har vært en problemstilling... Må man virkelig gjerde andres unger ute fra egen tomt? Jeg vokste opp med beskjed om å aldri gå inn på andres tomter med mindre jeg var på besøk der, er ikke det vanlig lenger? Jeg hadde jo ingenting der å gjøre... Må man i så fall sette opp gjerde rundt absolutt hele tomta, med port? Eller holder det med et foran der, fram til naturlig avgrensing (postkassestativ). De klarer jo fint å evt gå rundt eller klatre over om de virkelig vil... Mener ikke å være vanskelig, har bare aldri tenkt over saken før. Anonymkode: 841da...042 Det skal jo ikke være nødvendig, men barn er jo som de er....vi visste jo at epleslang ikke var lov, men vi gjorde det selv om. Jeg bare tenker OM et barn skulle bli skadet av robotklipperen så er jo ikke det ideelt. Men et gjerde setter en mye tydeligere grense og det blir oftere respektert enn om det er helt åpent.
Frostrose Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 (endret) Er det hage, eller typisk "utmark"? Det er det veldig stor forskjell på. Endret 7. april 2019 av Frostrose Autocorrect på avveie 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #12 Skrevet 7. april 2019 På 6.4.2019 den 18.05, AnonymBruker skrev: Vi har bodd her i 16 år uten at det noen gang har vært en problemstilling... Må man virkelig gjerde andres unger ute fra egen tomt? Jeg vokste opp med beskjed om å aldri gå inn på andres tomter med mindre jeg var på besøk der, er ikke det vanlig lenger? Jeg hadde jo ingenting der å gjøre... Må man i så fall sette opp gjerde rundt absolutt hele tomta, med port? Eller holder det med et foran der, fram til naturlig avgrensing (postkassestativ). De klarer jo fint å evt gå rundt eller klatre over om de virkelig vil... Mener ikke å være vanskelig, har bare aldri tenkt over saken før. Anonymkode: 841da...042 Vi har ofte barn som absolutt skal gå rundt huset vårt.... Vi har hunder, og det er et stort problem. Vi har 4 barn selv, men dissr som går rundt her, uten at de er med våre barn, og ikke gir seg, fordi de vil passe hundene.... Foreldrene? Nope - de bryr seg ikke. Hører ofte om lignende ting. Anonymkode: b18ad...f71 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #13 Skrevet 7. april 2019 På 6.4.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev: Ja, du er kjip. Anonymkode: 63900...2bd Hvorfor? Fordi hun må klippe gresset uten at noen skader seg? Anonymkode: b18ad...f71 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #14 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, Frostrose skrev: Er det har, eller typisk "utmark"? Det er det veldig stor forskjell på. Dette er hage. Typisk eneboligstrøk, 30-sone med vei uten fortau. Denne knausen ligger mellom veien og vårt hus, på vår tomt. Er snakk om kanskje 3 meter fra vei til hus. Anonymkode: 841da...042
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #15 Skrevet 7. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ofte barn som absolutt skal gå rundt huset vårt.... Vi har hunder, og det er et stort problem. Vi har 4 barn selv, men dissr som går rundt her, uten at de er med våre barn, og ikke gir seg, fordi de vil passe hundene.... Foreldrene? Nope - de bryr seg ikke. Hører ofte om lignende ting. Anonymkode: b18ad...f71 Jeg vet dessverre ikke hvor disse barna "hører hjemme", ellers hadde jeg nok forklart foreldrene dette med robotklipper osv. Vi har to hunder, men fordi tomta ikke er gjerdet inn er de ikke ute alene, bare på terrassen. Kan se for meg at det du beskriver blir pes, ja... Anonymkode: 841da...042
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #16 Skrevet 7. april 2019 Hvis din eneste bekymring er dette med robotklipperen, hadde jeg heller tatt klippinga manuelt. Sånn hvis du bortsett fra det synes det er hyggelig å se at unger faktisk leker ute og ikke er redd for at de sliter ned knausen din. Hvis problemet ditt er at du uansett ikke vil at de skal leke der, får du si det da. Blir litt søkt å bruke robotgressklipperen som unnskyldning, som om den var et slags ukontrollertbart monster... Anonymkode: fcd56...dce 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #17 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, Frostrose skrev: Er det har, eller typisk "utmark"? Det er det veldig stor forskjell på. Det er har. Anonymkode: 80e40...315
Perle Skrevet 7. april 2019 #18 Skrevet 7. april 2019 Dette er jo et ikke-problem. Be de gå å leke et annet sted. Hvis de ikke hører si til foreldrene deres og sett opp et «privat» slikt. 4
Frostrose Skrevet 7. april 2019 #19 Skrevet 7. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hage. Typisk eneboligstrøk, 30-sone med vei uten fortau. Denne knausen ligger mellom veien og vårt hus, på vår tomt. Er snakk om kanskje 3 meter fra vei til hus. Anonymkode: 841da...042 Da syns jeg ikke du er kjip. De har ikke noe i deres hage å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #20 Skrevet 7. april 2019 Hva er egentlig problemet? Ønsker du ikke at de skal leke der fordi det ødelegger plenen/bedet osv, eller er det fordi du er redd de skal skade seg på robotklipperen? Hvis det er fordi du er rett for skader på barna kan du jo si at de kan leke der så lenge robotklipperen ikke går. Den går jo ikke akkurat hele dagen hver dag, så det kan jo være en grei regel å forholde seg til. Anonymkode: 16e19...f86 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå