Erin84 Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Jeg har planer om å reise en tur i november, 3-4 dager alene. Var i Berlin i fjor og storkoste meg, og jeg har så lyst til å reise tilbake i år for å få oppleve julemarkedene. Men hvor vil folk anbefale meg å dra? Jeg vil aller helst ha med meg julemarked der jeg skal. Har tenkt litt på Tallinn, Praha, Budapest og. Men å reise alene som jente er jo litt risky, så jeg forhøre meg litt før jeg evt bare velger å reise tilbake til Berlin. London er ikke aktuelt, der er det altfor mye mas og stress. Ellers er jeg åpen for forslag ☺️ Vet det er lenge til november også, men jeg ble inspirert av skattemeldingen til å kikke litt på turer 😂
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Det er jo fint mulig å tar uten til Helsinki, der har de et fint julemarked. Samtidig kan du ta fergen over til Tallinn slik at du får en dag der også ( to fluer i en smekk) Anonymkode: b39b8...b7b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 München, Wien eller Salzburg. Fantastiske julemarkeder og flotte byer. Anonymkode: c196b...198
Erin84 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: München, Wien eller Salzburg. Fantastiske julemarkeder og flotte byer. Anonymkode: c196b...198 Jeg var faktisk og kikket litt på mulighetene for Wien eller Munchen! Fine med Wien er også at det går an å dra over til Slovakia. Skal sjekke ut Salzburg! 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fint mulig å tar uten til Helsinki, der har de et fint julemarked. Samtidig kan du ta fergen over til Tallinn slik at du får en dag der også ( to fluer i en smekk) Anonymkode: b39b8...b7b Absolutt noe å vurdere!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 Wien av de du nevner. Men Berlin er nok førstevalget, mange julemarkeder å velge i der! Kort flytur. Blir aldri ferdig med den byen. vært der over 100 ganger. Har besøkt alle land i europa. London kan være litt pes ja, kaotisk. Tuben er ikke noe særlig heller. Anonymkode: 6e73e...bdb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 På 6.4.2019 den 17.33, Erin84 skrev: Jeg har planer om å reise en tur i november, 3-4 dager alene. Var i Berlin i fjor og storkoste meg, og jeg har så lyst til å reise tilbake i år for å få oppleve julemarkedene. Men hvor vil folk anbefale meg å dra? Jeg vil aller helst ha med meg julemarked der jeg skal. Har tenkt litt på Tallinn, Praha, Budapest og. Men å reise alene som jente er jo litt risky, så jeg forhøre meg litt før jeg evt bare velger å reise tilbake til Berlin. London er ikke aktuelt, der er det altfor mye mas og stress. Ellers er jeg åpen for forslag ☺️ Vet det er lenge til november også, men jeg ble inspirert av skattemeldingen til å kikke litt på turer 😂 Tallinn er lite og oversiktlig, Berlin har store avstander mellom julemarkedene. Riga er dårlig. Satse på Tallinn eller Praha du 👍👍👍 Anonymkode: 7a9c7...012
Erin84 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wien av de du nevner. Men Berlin er nok førstevalget, mange julemarkeder å velge i der! Kort flytur. Blir aldri ferdig med den byen. vært der over 100 ganger. Har besøkt alle land i europa. London kan være litt pes ja, kaotisk. Tuben er ikke noe særlig heller. Anonymkode: 6e73e...bdb Jeg forelsket meg i Berlin ja, og jeg tipper jeg ender opp der igjen 🙈 Ville bare høre hva andre har erfart. Jeg sjekket ut Wien også, men jeg reiser på budsjett, da blir Berlin billigere. Jeg synes det er koselig å kjøre trege busser der og, masse å se på! Vil jo gjerne oppleve nye steder, men når du sier du har vært der 100 ganger så skjønner jeg jo at det er en god grunn for det ☺️ Undergrunnen i London er det verste jeg har opplevd, tipper de som jobber der har KOLS eller er tvunget til å gå med oksygentanker.. 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tallinn er lite og oversiktlig, Berlin har store avstander mellom julemarkedene. Riga er dårlig. Satse på Tallinn eller Praha du 👍👍👍 Anonymkode: 7a9c7...012 Øst-Europa er absolutt interessant, men er det trygt å reise dit alene? Jeg er en ung jente som ser enda yngre ut enn jeg er, og kan se ganske så virrete ut..
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 1 hour ago, Erin84 said: Jeg forelsket meg i Berlin ja, og jeg tipper jeg ender opp der igjen 🙈 Ville bare høre hva andre har erfart. Jeg sjekket ut Wien også, men jeg reiser på budsjett, da blir Berlin billigere. Jeg synes det er koselig å kjøre trege busser der og, masse å se på! Vil jo gjerne oppleve nye steder, men når du sier du har vært der 100 ganger så skjønner jeg jo at det er en god grunn for det ☺️ Undergrunnen i London er det verste jeg har opplevd, tipper de som jobber der har KOLS eller er tvunget til å gå med oksygentanker.. Øst-Europa er absolutt interessant, men er det trygt å reise dit alene? Jeg er en ung jente som ser enda yngre ut enn jeg er, og kan se ganske så virrete ut.. Tallinn er vel noe av det tryggeste du kan besøke, vært der mange ganger med båten fra Helsinki og aldri opplevd noe annet enn hyggelige mennesker. Koselig fin liten by. Anonymkode: b39b8...b7b 1
Wera1 Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 Budapest eller Praha er skikkelig fine byer. Aldri følt meg utrygg der, og jeg er en lys jente i 20-årene. Skikkelig flotte byer! Og billige.
Erin84 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tallinn er vel noe av det tryggeste du kan besøke, vært der mange ganger med båten fra Helsinki og aldri opplevd noe annet enn hyggelige mennesker. Koselig fin liten by. Anonymkode: b39b8...b7b 3 minutter siden, Wera1 skrev: Budapest eller Praha er skikkelig fine byer. Aldri følt meg utrygg der, og jeg er en lys jente i 20-årene. Skikkelig flotte byer! Og billige. Betryggende, takk for at dere tar dere tid tid til å svare ❤️
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 De byene du nevner er ikke mindre trygge enn Oslo/Norge. Vi tror alltid at det trygt der vi kommer fra selv. Praha er også billig, rimelig mat. Samme med budapest. Aldri vær redd for å reise alene, uansett hvor du drar. Det er ikke farlig, frykten skaper du selv i hodet ditt. Bruk sunn fornuft, kom deg i seng før midnatt. Start dagen tidlig å få med deg opplevelser, alkohol bør du heller ikke bruke tid på. Ang tuben i london; ta bussen uten om rushen. Bruker den mest selv, eller så går jeg i sidegatene uten trafikk. Anonymkode: 6e73e...bdb
Gjest Linaria Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 I Tallinn, Praha og Budapest har jeg følt meg helt trygg alene som jente i hvert fall. Greit å lese seg opp på hva man bør passe på, ikke drikke seg full alene, ikke gå alene på kvelden med mindre det er fullt av folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå