Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg jobber i et stort privateid firma, som ettårs vikar - heltid. Nå fikk jeg vite at jeg ikke får utbetalt lønn for de 3 påskedagene i mars, siden jeg er bære vikar. For meg virker det rart, siden jeg jobbet på andre steder også, og fikk alltid utbetalt lønn for høytidsdager. Kan noen hjelpe meg rundt dette temaet, siden min siftleder er ikke særlig hjelpsom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at du ikke fikk betalt for helligdagene?

Regner med at du er ansatt på timelønn da? Da får du jo betalt for de timene du jobber. Har du fastlønn høres det rart ut... Da er jo slike dager regnet inn i året i forhold til antall dager du jobber.

Skrevet

Takk for svar. Vil bære si at jeg ikke jobber som vikar via vikarbyråer, men har ettårs kontakt, og etter det mulighet for fast annsettelse. Jeg jobber i den firma siden august i fjor.

Timelønn har jeg, men det har også de andre som er fast ansatte, siden vi jobber flere skift og får utbetalt forskjellige tilegger.

Gjest celine
Skrevet

Arbeidsgiver har ingen lovmessig plikt til å utbetale tillegg for bevegelige helligdager. Hadde du vært organisert og dermed underlagt en tariffavtale, hadde saken sett annerledes ut. (Hvis det da ikke sto noe annet i arbeidskontrakten)

Gjest Anonymous
Skrevet

Går du på timelønn, og uten bestemmelser om dette innbakt i kontrakt eller tariffavtale, får du ikke betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...