AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #21 Skrevet 6. april 2019 2 timer siden, Thyra skrev: Om du har sex med en kvinne du har spandert drinker eller middag på, så hadde hun likevel forhåpentligvis sex med deg fordi hun hadde lyst til det, og ikke fordi hun følte hun skyldte deg det? Det er da ikke slik at man skal definere det som sexkjøp hver gang man spanderer noe på noen man har en seksuell relasjon til. Om man blir med noen på en jobbreise og det ligger i kortene at det vil bli sex, så blir man vel ikke med om man ikke har lyst på vedkommende. Dette er en gråsone. Mange kvinner har en tilnærming at menn må spandere for de for å vinne deres gunst. Dette er like mye prostutusjon i mine øyne som å gå rett på sak. Anonymkode: 549d9...bb9 4
Thyra Skrevet 6. april 2019 #22 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en gråsone. Mange kvinner har en tilnærming at menn må spandere for de for å vinne deres gunst. Dette er like mye prostutusjon i mine øyne som å gå rett på sak. Anonymkode: 549d9...bb9 Det er ikke så sjarmerende å være gnien, nei. Men jeg tror ikke jeg kjenner noen som mener at mannen automatisk skal betale fordi han er mann. Det er likevel ikke noen automatikk i at påspandert middag og drinker skal bety sex. Skjønner det er best å insistere på å betale selv, så man slipper denslags forventninger. Sex skal man ha fordi man har lyst, det er ikke noe man skylder noen. 4
Gjest hind Skrevet 6. april 2019 #23 Skrevet 6. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er det mest vanslige i verden. Eneste som varigerer er valutaen. Har aldri hørt om en mann som får seg sex uten å kjøpe det på den ene eller andre måten, enten det er gjennom drinker, kurtisering eller, cash. Vi betaler for det på den ene eller andre måten uansett. Skjønner godt at det for mange er like greit å betale ærlige penger for det Anonymkode: 77b7f...726 Anser du at du selger sex når en kvinne sjarmerer deg i senk med komplimenter eller bruker tid og krefter på å lage en god middag håp om å få deg?
Thyra Skrevet 6. april 2019 #24 Skrevet 6. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det mest vanslige i verden. Eneste som varigerer er valutaen. Har aldri hørt om en mann som får seg sex uten å kjøpe det på den ene eller andre måten, enten det er gjennom drinker, kurtisering eller, cash. Vi betaler for det på den ene eller andre måten uansett. Skjønner godt at det for mange er like greit å betale ærlige penger for det Anonymkode: 77b7f...726 Skal man se slik på det, så betaler vel også kvinner på den ene eller andre måten for å få sex/forhold. Man må gjerne gi og ta og anstrenge seg litt for at den andre parten skal bli interessert/fornøyd. Enten man er ute etter tilfeldig sex eller forhold. Hva med kvinner som bruker penger på sminke/hår/klær/diverse for å tiltrekke seg en mann/holde på hans interesse? Hva med kvinner som blir med mannen på ting de personlig ikke er veldig interessert i for å glede han? Kvinner som tjener mest og derfor betaler mest på fellesutgifter? Betaler disse da for sex eller kjærlighet? 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #25 Skrevet 6. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket med en kompis på fest i går, og han påstod at de var ganske vanlig å ha brukt eskorte eller prostituerte, i hvert fall en eller annen gang i livet. Han, og flere han kjente hadde gjort det. Dette sjokkerte meg så spurte samboer i dag. Han sa at det overhodet ikke var vanlig, det hadde han aldri tenkt tanken på en gang, og ingen han kjente hadde gjort det. Vet ikke hva jeg skal tro. Begge er i begynnelsen av 30-årene, vanlige "streite" familiemenn med god jobb, og tilhører samme miljøet. Så hvorfor mener den ene at dette er vanlig og den andre at nei, det er absolutt ikke vanlig. Eller pynter kjæresten min på det? På en måte har jeg ikke lyst å vite, men jeg synes sex-kjøp er så tarvelig og nasty at jeg mistet helt respekten for kompisen min. Noen menn som har lyst å svare - er det vanlig å ha kjøpt sex? Anonymkode: 38222...a6e Det er nok ganske vanlig. Med tanke på hvor lett det er å finne slik annonser, og at de som annonserer faktisk har en del kunder, så sier det seg selv at det er vanlig. Jeg sier ikke at samboeren din har kjøpt sex. Men tror du han kunne svart noe annet enn det han gjorde da du spurte uansett? Anonymkode: 9eb91...91c 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #26 Skrevet 6. april 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ganske vanlig. Med tanke på hvor lett det er å finne slik annonser, og at de som annonserer faktisk har en del kunder, så sier det seg selv at det er vanlig. Jeg sier ikke at samboeren din har kjøpt sex. Men tror du han kunne svart noe annet enn det han gjorde da du spurte uansett? Anonymkode: 9eb91...91c Jeg tror ikke han lyver, nei. Det er heller ikke det som er problemet her, at jeg ikke tror på han. For meg har sex-kjøp alltid vært forbundet med noe snuskete og fremmed. Jeg har aldri tenkt tanken på at "vanlige" menn har tydd til prostituerte. Er vel det jeg er blitt nysgjerrig på. Fått litt forskjellige svar her, og det er gjerne mer utbredt enn jeg har forestilt meg. Anonymkode: 38222...a6e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #27 Skrevet 6. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket med en kompis på fest i går, og han påstod at de var ganske vanlig å ha brukt eskorte eller prostituerte, i hvert fall en eller annen gang i livet. Han, og flere han kjente hadde gjort det. Dette sjokkerte meg så spurte samboer i dag. Han sa at det overhodet ikke var vanlig, det hadde han aldri tenkt tanken på en gang, og ingen han kjente hadde gjort det. Vet ikke hva jeg skal tro. Begge er i begynnelsen av 30-årene, vanlige "streite" familiemenn med god jobb, og tilhører samme miljøet. Så hvorfor mener den ene at dette er vanlig og den andre at nei, det er absolutt ikke vanlig. Eller pynter kjæresten min på det? På en måte har jeg ikke lyst å vite, men jeg synes sex-kjøp er så tarvelig og nasty at jeg mistet helt respekten for kompisen min. Noen menn som har lyst å svare - er det vanlig å ha kjøpt sex? Anonymkode: 38222...a6e Jeg har aldri vurdert å kjøpe sex. Jeg kjenner ikke til at menn som jeg kjenner har kjøpt sex heller. Det betyr ikke nødvendigvis at det ikke forekommer - kanskje bare at det ikke snakkes om? Uansett, jeg kjenner ikke til det hos venner og kjente. (Er mann i 40 årene) Anonymkode: 5639f...c54 1
Gjest Monsieur Beau Skrevet 6. april 2019 #28 Skrevet 6. april 2019 7 timer siden, jane.b skrev: Med tanke på hvor mange ganger menn har spurt meg om de kan få ha sex med meg mot penger så tror jeg det er ganske vanlig. Om de bare kan gå bort til ei ukjent dame å spørre om det eller sende melding om det så tror jeg det er veldig sannsynlig at de også kjøper det av prostituerte. Hvilke type menn er det du omgåes med? Jeg er mann og kjenner ikke sånne menn (eller kvinner for den del)
Klossmajor Skrevet 6. april 2019 #29 Skrevet 6. april 2019 Det er i hvert fall veldig vanlig blant menn (og mange kvinner) å kose seg med å se filmopptak av seksuelle handlinger der en eller flere av deltakerne har fått betalt for å ha sex.
jane.b Skrevet 6. april 2019 #30 Skrevet 6. april 2019 6 minutter siden, Monsieur Beau skrev: Hvilke type menn er det du omgåes med? Jeg er mann og kjenner ikke sånne menn (eller kvinner for den del) De er helt vanlige skulle jeg tro. Ingen av de du kjenner som har spurt deg om sex? Det kan være fordi du er mann og ikke har opplevd det.
FactsOverFeelings Skrevet 6. april 2019 #31 Skrevet 6. april 2019 Alle menn "betaler" for sex på en eller annen måte, men å faktisk gå til en "profesjonell", hvor dette er en "yrkesmessig" transaksjon, det blir noe annet. Kan godt se for meg at svært mange menn fra alle sosiale "rangeringer" kan ty til dette en gang iblant, det er billigere både rent pengemessig, men hovedsaklig emosjonelt sett. Har aldri gjort det selv, har vært på tanken, men det har aldri blitt. Kjenner vel en 4-5 stykker som har gjort det, ene av dem kan man se på norsk TV forholdsvis ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #32 Skrevet 6. april 2019 Jeg drar mye utenlands med jobben, ofte i grupper på 20–50 stk og med nesten bare menn. Har merket meg at ofte ender 10-20% av de med å kjøpe sex av utenlandske prostituerte. (Og det er jo de jeg enten ser gjør det eller som «skryter» av det, eller blir «mobbet» for det etterpå). Anonymkode: 37489...082
Mann1979 Skrevet 6. april 2019 #33 Skrevet 6. april 2019 Jeg tror det er «vanlig» i den forstand at en del gjør det, men langt fra flertallet. Da jeg jobbet utenlands hadde jeg noen kolleger som betalte rundt 400k i året for en klubb som hadde filialer i alle europeiske byer av betydning. For min del ville det ikke vært aktuelt, men jeg har en viss forståelse hvorfor noen synes det er praktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #34 Skrevet 7. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: eDa lurer jeg jammen på alderen din. Anonymkode: a21f3...bcb Det er godt mulig jeg ikke var helt oppdatert på alle begrepene, og at det eksisterte, men begrepet var ikke dagligtale eller fremhevet i media for å si det slik. Dette var på slutten av nittitallet og frem til 2005 hvor jeg reiste som mest. Anonymkode: 7e157...6f7 2
Thyra Skrevet 7. april 2019 #35 Skrevet 7. april 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke han lyver, nei. Det er heller ikke det som er problemet her, at jeg ikke tror på han. For meg har sex-kjøp alltid vært forbundet med noe snuskete og fremmed. Jeg har aldri tenkt tanken på at "vanlige" menn har tydd til prostituerte. Er vel det jeg er blitt nysgjerrig på. Fått litt forskjellige svar her, og det er gjerne mer utbredt enn jeg har forestilt meg. Anonymkode: 38222...a6e De fleste menn kjøper ikke sex. Men de som kjøper er vel stort sett "vanlige menn". De skiller seg gjerne ikke ut på måter som er åpenbare for andre, ihvertfall. Men det sier jo noe om deres holdninger. Endret 7. april 2019 av Thyra 4
Gjest ServiceManagerFrue Skrevet 7. april 2019 #36 Skrevet 7. april 2019 Jeg ser mange mener at påspandering av drinker for å få seg et ligg på byen også er en måte å kjøpe sex på. Da synes jeg det er viktig å presisere at det er stor forskjell på å i den forstand betale for sex som begge ønsker seg der og da, og som sikkert hadde skjedd uansett, mot det å kjøpe ei utenlandsk jente som av ulike grunner er tvunget til prostitusjon.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #37 Skrevet 7. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som eskorte i perioder, og jeg tenker det er mange naive her. Jeg har hatt kunder i alle samfunnslag og alle mulige yrkesgrupper. Kompiser tipser ofte hverandre om de gode, og erfaringen fra å drive med det her er at det er mer utbredt enn men ofte tror. Anonymkode: ff137...b71 Samme her. Det var alt fra menn med kjæreste, gifte og single. Møtte aldri noen jeg ikke ville møtt gratis, så alle var normale og oppegående. Flere nevnte at det er fordi de kun ønsker sex og ikke et forhold på si. Noen hadde jobber som gjorde at de ikke hadde tid til å finne en jente og varte henne opp lenge nok til at det skulle føre til sex. Så ja, det er vanligere enn man tror. Det gjør jo litt at man tenker sitt om menn da 90% av de allerede hadde dame og var gift. Dette var menn fra 30-45 år. Anonymkode: 75e22...a23
Thyra Skrevet 7. april 2019 #38 Skrevet 7. april 2019 17 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev: Jeg ser mange mener at påspandering av drinker for å få seg et ligg på byen også er en måte å kjøpe sex på. Da synes jeg det er viktig å presisere at det er stor forskjell på å i den forstand betale for sex som begge ønsker seg der og da, og som sikkert hadde skjedd uansett, mot det å kjøpe ei utenlandsk jente som av ulike grunner er tvunget til prostitusjon. Dette er vel egentlig bare noe de sier for å rettferdiggjøre sexkjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #39 Skrevet 7. april 2019 17 timer siden, jane.b skrev: Med tanke på hvor mange ganger menn har spurt meg om de kan få ha sex med meg mot penger så tror jeg det er ganske vanlig. Om de bare kan gå bort til ei ukjent dame å spørre om det eller sende melding om det så tror jeg det er veldig sannsynlig at de også kjøper det av prostituerte. Hvordan gikk du kledd da de spurte deg om det? Det er jo veldig spesielt at de spør så direkte? Anonymkode: 45461...2db 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #40 Skrevet 7. april 2019 16 timer siden, herzeleid skrev: Vet om en god del som har gjort det. De fleste av disse har ikke en gang vanskelig for å få seg noe, og det virker mest som det handler om å kunne ha en hyggelig tur med kompiser, og få seg sex med en attraktiv kvinne, uten å måtte kaste bort så mye tid på sistnevnte. Min tanke er at endel av de som drar ofte på gutteturer er mer tilbøyelige for å gjøre det. Anonymkode: 45461...2db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå