AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Jeg har lest at zucchini trekker til seg mye smak og er veldig anvendelig til mye, og da er jeg så nysgjerrig på hva jeg kan bruke den til! Hvordan bruker dere den?😄 Anonymkode: 718bb...313
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Skjærer i to på langs, huler ut og fyller med kjøttsaus og ost på toppen. Eller løk/sopp/ost, eller... Anonymkode: 6a36c...384
tånegla Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Her i huset lager vi «pasta» av den. Strimler og steiker lett i olje. Serverer med pastasaus. Ellers bruker vi den mye i røde sauser.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Jeg føler zucchini fungerer som en agurk, så jeg har aldri opplevd at den har trukket til seg mye smak pga. alt vannet den har. Men jeg pleier å lage "spaghetti" av den, så jeg kan bytte ut pasta med den. Anonymkode: 437ad...02f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Tror du får flere svar om du kaller squash, squash. Bruker den mest i wok fordi jeg syns den er en totalt smaksløs og ganske uinteressant grønnsak alene. Anonymkode: 37a7a...c0a 1
_popcorn_ Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 uh, vet ikke hvor jeg skal starte engang 😛 Kuttet i biter i wok og i pastasaus. Skiver den opp og ovnsbaker, steker eller griller med tomat, paprika og alle andre grønnsaker. Revet/kuttet i strimler i coleslaw og andre salater. Spesielt i wok og tomatsaus trekker den til seg mye smak, og blir helt nydelig!
annebanane Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 Bruker den i lasagne i stedet for pastaplatene, eller stekt sammen med andre grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Lager zoodels http://www.eatingwell.com/recipe/266352/simple-vegan-pesto-zoodles/ Anonymkode: 04809...7ec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 Hvis det er den som gjerne kalles squash i norske butikker, så bruker jeg den som pastaerstatning. Enten rå i strimler for f eks raw food "pasta"-salat. Eller stekt i stekepanne, eller som ingrediens i gryterett, skjærer som oftest masse "pastaflak" med ostehøvel. Veldig enkelt og godt. Anonymkode: d25e7...879
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 Vegan bruschetta (zucchini/squash i stedet for brød) Skivet squash med mozzarella på topp, funker fjell på grillen Raw-skål med squash-spaghetti og cashew-kremost (+litt salat, tomater, avocado, hempfrø, osv.)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #13 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, Zeitgeist skrev: Vegan bruschetta (zucchini/squash i stedet for brød) Skivet squash med mozzarella på topp, funker fjell på grillen Raw-skål med squash-spaghetti og cashew-kremost (+litt salat, tomater, avocado, hempfrø, osv.) Åh, hvordan tilbereder du den første, når du bruker squash som brød? Hva pleier du ha oppå? Hørtes ut som en veldig god idé for meg som er veldig glad i brød, men samtidig har et mål om både å spise større andel vegansk og mer grønt. 🙂 Anonymkode: d25e7...879
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, hvordan tilbereder du den første, når du bruker squash som brød? Hva pleier du ha oppå? Hørtes ut som en veldig god idé for meg som er veldig glad i brød, men samtidig har et mål om både å spise større andel vegansk og mer grønt. 🙂 Anonymkode: d25e7...879 Jeg lager bruschetta-en på slump, men her er oppskriften jeg baserer meg på: https://www.seriouseats.com/2016/08/how-to-make-tomato-bruschetta-oven-roasted-italian-toast.html (lang artikkel med masse forklaring på hvorfor ditt og hvorfor datt), kortversjon her: https://www.seriouseats.com/recipes/2016/08/fresh-tomato-bruschetta-recipe.html Av og til bytter jeg også ut tomatene med cherrytomater - spesielt når de "vanlige" tomatene ikke smaker annet enn vann. Siden det er litt vrient å gni hvitløk inn på squash-skivene, hakker jeg heller feddene fint, og har de i selve bruschetta-en. Forøvrig så er det også mulig å grille/steke squash-skivene rakst før du har på tomatblandingen. Det eneste du må passe på, er at skivene er tykke nok (ca. 1/2 cm). Det smaker litt bedre når det er varmt 😄
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #15 Skrevet 8. april 2019 Også kalt squash. Jeg bruker det f.eks i omelett, på pizza, og steker i panna med andre grønnsaker, som tilbehør til kjøtt/fisk. Anonymkode: 12c4b...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå