Gå til innhold

"Innafor" med klippan-sofa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2019 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Når man er godt voksen? Eller er dette bare for studenter og ungdommer? 

Ville du ha stusset om du kom på besøk til noen og de hadde klippan-sofa i stua? 

Synes den i svart kunstskinn ser ganske fin ut:

https://www.ikea.com/no/no/p/klippan-2-seters-sofa-bomstad-svart-40399314/

Anonymkode: ef944...0c2

Hvorfor er det viktig med andre sin mening om dette? 

Kjøper du sofa basert på hva andre synes?

Anonymkode: ef572...f51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Zienna skrev:

Jeg hadde ikke stusset i det hele tatt.  God smak har ingenting med pris å gjøre. 

Klippan er en sånn type sofa som aldri blir umoderne.  Vi hadde 2 stk Klippan i lys, karamellbrunt skinn/lær (ekte).  De fikk en nydelig patina med årene, og vi elsket sofaene.  Dessverre ble slitasjen til slutt for stor, og det viste seg at trekkene ikke lenger var å få tak i.  Synd, for jeg ville aldri kvittet meg med sofaene om samme skinntrekk fortsatt var å oppdrive. 

IKEA selger vel ikke ekte 100% skinn? Da ville prisene vært en helt annen. De har sånn skinn med poliestertrekk som igjen gjør den klam. Typ sånn her: https://www.ikea.com/no/no/p/stockholm-3-seters-sofa-seglora-natur-80245051/

Anonymkode: 37697...b24

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Thyra skrev:

Hvorfor? 

Ford det er en sofa jeg forbinder med studentkollektiv kanskje, og instutisjoner (som en over her påpekte). Men om du selv liker den er vel det viktigste? Ikke gidd å kjøp møbler for å imponere andre...

Skrevet

Jeg hadde tenkt at den sofaen/stilen overhodet ikke er min stil. Hadde ikke tenkt noe personlig om deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forbinder den sofaen veldig med egen studenttid, så jeg får automatisk studentvibber av den :lol:  Men sånn ellers ser jeg ikke noe galt i å ha den, ville ikke tenkt noe spesielt om jeg så den i stua til noen andre.

Synes de fleste sofaer som selges nå (og de siste 5-10 årene, den litt lange, flate typen) er ræva å sitte i uansett prislapp, inkludert min egen som kostet det hvite ut av øyet. Så komforten i Klippan er vel ikke verre enn i veldig mange andre sofaer.

Anonymkode: e457b...e00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke stusset over folks sofa og kommer neppe til å gjøre det heller. Gå for den sofaen du liker selv! 

Anonymkode: d5089...f11

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Stygg som faen.

Utdatert, men populær fordi nordmenn flest ikke bryr seg så mye om interiør, selv om det sies at vi er blant verdenstoppen i oppussing. Svart "skinn" er det mange som liker, av en grunn jeg ikke klarer å begripe.

Hadde tenkt sofaen var midlertidig frem til du kjøpte en skikkelig sofa, kjøpt på loppis eller arvet den.

Endret av loveli
Skrevet
43 minutter siden, loveli skrev:

Stygg som faen.

Utdatert, men populær fordi nordmenn flest ikke bryr seg så mye om interiør, selv om det sies at vi er blant verdenstoppen i oppussing. Svært "skinn" er det mange som liker, av en grunn jeg ikke klarer å begripe.

Hadde tenkt sofaen var midlertidig frem til du kjøpte en skikkelig sofa, kjøpt på loppis eller arvet den.

Jeg synes faktisk den er penere enn veldig mange andre sofaer, så lenge den har fint trekk. Svart skinn/kunstskinn er fint i mine øyne. Vet det er mange som misliker det, av en grunn jeg ikke klarer å begripe. Heller det enn sofaer i grelle farger eller lyse stoffsofaer med trekk som ikke kan tas av, ihvertfall. 

Gjest loveli
Skrevet
35 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg synes faktisk den er penere enn veldig mange andre sofaer, så lenge den har fint trekk. Svart skinn/kunstskinn er fint i mine øyne. Vet det er mange som misliker det, av en grunn jeg ikke klarer å begripe. Heller det enn sofaer i grelle farger eller lyse stoffsofaer med trekk som ikke kan tas av, ihvertfall. 

🤣 👍

Det er lov å være uenig. 😊

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Thyra skrev:

Den er jo veldig populær. 

Ja mulig det,  men ikke «ekte skinn», det sier seg selv med den prisen. Mange tror de får en «ekte skinnsofa», for de lurer jo informasjonen langt ned og og snakker om det som et «bittelite lag», sannheten er jo at denne vil være like klam som enhver plastsofa, fordi den har et trekk med poliester over seg. Dette gjør at de ikke trenger å bruke ett stort skinn ( som er dyrt) men heller biter av skinn som trekkes med poliester. 

• Liker 2
Gjest LaptopPute
Skrevet

Ikea har mange fine sofaer som er skikkelig fine. Gå og prøvesitt og prøveligg, og kjøp det du liker. Ikke bry deg om hva andre sier. 

Jeg synes disse er fine, men har ikke prøvd dem.

https://www.ikea.com/no/no/p/karlstad-3-seters-sofa-knisa-lys-gra-s39132698/

https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-2-seters-sofa-hillared-antrasitt-s49193667/

https://www.ikea.com/no/no/p/sandbacken-3-seters-sofa-frillestad-lys-gra-s69217790/

https://www.ikea.com/no/no/p/norsborg-2-seters-sofa-finnsta-mork-gra-mork-gra-bjork-s39124844/

Vi trenger en sofa med sjeselong, og har sett på Norsborg.

Utrolig god å både sitte og ligge i. Pen og minimalistisk. 

https://www.ikea.com/no/no/p/-s39124976/

AnonymBruker
Skrevet

En utrolig stygg sofa som aldri hadde kommet innenfor døra hos meg. 

Anonymkode: ef897...70a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2019 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Skal ikke sitte naken i den heller, da... 

Anonymkode: ef944...0c2

Heller ikke ligge naken i den

Anonymkode: 51d52...c5d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja mulig det,  men ikke «ekte skinn», det sier seg selv med den prisen. Mange tror de får en «ekte skinnsofa», for de lurer jo informasjonen langt ned og og snakker om det som et «bittelite lag», sannheten er jo at denne vil være like klam som enhver plastsofa, fordi den har et trekk med poliester over seg. Dette gjør at de ikke trenger å bruke ett stort skinn ( som er dyrt) men heller biter av skinn som trekkes med poliester. 

Stockholm er jo en av de dyreste skinnsofaene fra IKEA....

Gjest Fnugg
Skrevet (endret)
På 6.4.2019 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Den er veldig lite god å sitte i, og du kan ikke ligge i den.

Anonymkode: 25162...07a

Jeg kjøpte en (det jeg mener er) dyr Boliasofa for ikke så lenge siden, og den er heller ikke god å sitte i :P 

Men, siden jeg hadde Klippan i studietiden og kjøpte meg ny sofa straks lommeboka tålte det så assosierer jeg den liksom med studentlivet selv. 

Jeg går utfra dette er noe man velger utfra økonomiske årsaker, og det spiller jo virkelig ingen rolle hva slags sofa man har for å kunne trives på besøk hos noen. 

Alle sofaer er innafor, men alle er jo ikke fine eller gode selvsagt. Nå liker jeg ikke nødvendigvis alle sofaer til 90.000 kr av type Eilersen heller, da.

Endret av Fnugg
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Stockholm er jo en av de dyreste skinnsofaene fra IKEA....

Ja, men ikke like dyr som en sofa laget av 100% skinn. Det får du ikke til den prisen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller ikke ligge naken i den

Anonymkode: 51d52...c5d

Det holder å ha på shorts. Selv i bukse blir man bra klam av slikt stoff da...

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da kan man like gjerne kjøpe en sofa i 100 % imitert skinn som en i "ekte" skinn om man kjøper på IKEA? 

Jeg har sittet i mange sofaer, men kan egentlig ikke huske at jeg har følt meg spesielt klam i noen av dem. 

Endret av Thyra
Skrevet

Kjøp det du vil og drit i hva andre måtte mene om det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...