Thyra Skrevet 6. april 2019 #21 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare kverulering! Når jeg sier at noe er klamt forstår du kanskje at konseptet «lufting» har noe å si? En heltett sofa og en helperforert stol har vesentlige forskjeller. TS sitt innlegg handler om skaisofaen Klippan, ikke hagemøbler og andre plaststoler som du selv har dratt inn i diskusjonen. Anonymkode: ea1fc...a40 Tråden handlet jo heller ikke om man vil anbefale klippan og om skai er klamt, men om folk vil reagere negativt på om en voksen person har en så "simpel" sofa...
Thyra Skrevet 6. april 2019 #22 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe imot Klippan utseendemessig, men nettopp fordi jeg har erfaring med den sofaen, ville jeg stusset over det om en godt voksen hadde den. Man setter gjerne mer pris på komfort med årene. Anonymkode: 25162...07a Ikke alke har like god råd, og det er jo heller ikke alle dyre flotte møbler som er så komfortable. Har inntrykk av at mange prioriterer stil foran komfort, både når det gjelder klær og interiør...
Daria Skrevet 6. april 2019 #23 Skrevet 6. april 2019 Klippan er en sofa jeg forbinder med studenthybler og institusjoner - billig og praktisk mer enn pen og komfortabel, og ikke noe jeg ville valgt i mitt hjem (og kunstskinn ville jeg aldri vagt i noen form uansett). Men hva andre velger til sine hjem får være deres sak, jeg har sett mye jeg stusser mer over enn en Klippan-sofa... 4
Thyra Skrevet 6. april 2019 #24 Skrevet 6. april 2019 https://www.trademax.no/møbler/sofaer/2-4-seter-sofaer/salvador-3-seter-sofa-svart-pu-p140600-v110514?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=Cj0KCQjwnKHlBRDLARIsAMtMHDEwGqb-LVN6dORyAc7k7w2pnISf2P1l8J9sBg8oTDB3oNq0krUSHzAaAnk0EALw_wcB Denne modellen er jo ikke akkurat noen fryd for øyet, men ser ut til å være veldig god å sitte i.
Thyra Skrevet 6. april 2019 #25 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, Daria skrev: Klippan er en sofa jeg forbinder med studenthybler og institusjoner - billig og praktisk mer enn pen og komfortabel, og ikke noe jeg ville valgt i mitt hjem (og kunstskinn ville jeg aldri vagt i noen form uansett). Men hva andre velger til sine hjem får være deres sak, jeg har sett mye jeg stusser mer over enn en Klippan-sofa... Jeg synes egentlig den er penere enn mye annet av sofaer, forutsatt at den har et pent trekk. Enkel og stilren i formen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #26 Skrevet 6. april 2019 3 minutter siden, Thyra said: https://www.trademax.no/møbler/sofaer/2-4-seter-sofaer/salvador-3-seter-sofa-svart-pu-p140600-v110514?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=Cj0KCQjwnKHlBRDLARIsAMtMHDEwGqb-LVN6dORyAc7k7w2pnISf2P1l8J9sBg8oTDB3oNq0krUSHzAaAnk0EALw_wcB Denne modellen er jo ikke akkurat noen fryd for øyet, men ser ut til å være veldig god å sitte i. He, he, hvis Klippan og den var alternativene, ville jeg gått for en stol. 😁 Anonymkode: 25162...07a 3
Gjest Kritt Skrevet 6. april 2019 #27 Skrevet 6. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når man er godt voksen? Eller er dette bare for studenter og ungdommer? Ville du ha stusset om du kom på besøk til noen og de hadde klippan-sofa i stua? Synes den i svart kunstskinn ser ganske fin ut: https://www.ikea.com/no/no/p/klippan-2-seters-sofa-bomstad-svart-40399314/ Anonymkode: ef944...0c2 Det ville jeg overhodet ikke tenkt på. Synes det virker mye simplere med vulgære store sofaer som tydeligvis koster flesk, men som røper total mangel på smak.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #28 Skrevet 6. april 2019 Klippan er jo en klassiker å regne, og det er alltid mulig å få tak i et nytt trekk til den. Jeg hadde ikke reagert om noen har den, syns den er fin å se på og ok å sitte i. Tviler på at den er så vond å sitte i siden den har hooldt så lenge i sortimentet og den sjelden er å finne til salg på finn. Istedenfor å lure på om andre ville sett rart på deg om du eier den sofaen burde du heller se rart på de som ser sjevt på deg for å ha en slik sofa. Det er jo mange som har skikkelig stygge enorme klubbsofaer og stoler i stua. Bare grøsser når jeg tenker på kino stolene til det paret i "Sofa" serien på nrk. Anonymkode: 6058a...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #29 Skrevet 7. april 2019 svigers har to Klippan mot hverandre på tv-rommet, de ligger i hver sin og ser på tv hver dag. Må være bra nok å ligge i. Men spesielt pene er de jo ikke. men så sofa i svart skinn.. finnes jo ikke fine. 😛 Anonymkode: f2203...b8c 2
Thyra Skrevet 7. april 2019 #30 Skrevet 7. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: svigers har to Klippan mot hverandre på tv-rommet, de ligger i hver sin og ser på tv hver dag. Må være bra nok å ligge i. Men spesielt pene er de jo ikke. men så sofa i svart skinn.. finnes jo ikke fine. 😛 Anonymkode: f2203...b8c Jeg synes svart skinnsofa kan være fint. Nøytralt, kan kombineres med alle slags farger i øvrig interiør. Praktisk, bare å tørke over med en klut om man søler noe. Hva slags sofaer er fine, da? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #31 Skrevet 7. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: svigers har to Klippan mot hverandre på tv-rommet, de ligger i hver sin og ser på tv hver dag. Må være bra nok å ligge i. Men spesielt pene er de jo ikke. men så sofa i svart skinn.. finnes jo ikke fine. 😛 Anonymkode: f2203...b8c Dobbeltsidig TV? Anonymkode: 25162...07a 1
Zienna Skrevet 7. april 2019 #32 Skrevet 7. april 2019 Jeg hadde ikke stusset i det hele tatt. God smak har ingenting med pris å gjøre. Klippan er en sånn type sofa som aldri blir umoderne. Vi hadde 2 stk Klippan i lys, karamellbrunt skinn/lær (ekte). De fikk en nydelig patina med årene, og vi elsket sofaene. Dessverre ble slitasjen til slutt for stor, og det viste seg at trekkene ikke lenger var å få tak i. Synd, for jeg ville aldri kvittet meg med sofaene om samme skinntrekk fortsatt var å oppdrive. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #33 Skrevet 8. april 2019 Jeg har sånne, riktignok er de ikke i bruk lengre, men de har vært brukt i flere år. Ikke noe problem å ligge i, har holdt seg like fine i 10 år. Så om du liker de, så er det bare å kjøpe! Grunnen til at de ikke er i bruk, er at vi hadde to hus tidligere, men nå har vi bare ett, og i det huset vi flytta til har vi en annen type innredning og sofa. Kan vel nevne at mannen min på nærmere 2 meter, lå i de og så på tv. Han slengte bare beina over armstøttene. Hva andre må mene, spiller jo ingen rolle. Det er ditt hjem. Anonymkode: 9f7d2...537 1
Thyra Skrevet 8. april 2019 #34 Skrevet 8. april 2019 8 timer siden, Zienna skrev: Jeg hadde ikke stusset i det hele tatt. God smak har ingenting med pris å gjøre. Klippan er en sånn type sofa som aldri blir umoderne. Vi hadde 2 stk Klippan i lys, karamellbrunt skinn/lær (ekte). De fikk en nydelig patina med årene, og vi elsket sofaene. Dessverre ble slitasjen til slutt for stor, og det viste seg at trekkene ikke lenger var å få tak i. Synd, for jeg ville aldri kvittet meg med sofaene om samme skinntrekk fortsatt var å oppdrive. De har ingen finte trekk nå, bortsett fra de i svart kunstskinn. Men man kan jo også få kjøpt trekk til klippan fra eksterne leverandører også, men de er en del dyrere. Men IKEA skifter hele tiden ut trekkene i sortimentet.
Thyra Skrevet 8. april 2019 #35 Skrevet 8. april 2019 Sofaene er jo såpass små, at dersom man ikke har veldig liten plass, er det kanskje best å ha to...?
Thyra Skrevet 8. april 2019 #36 Skrevet 8. april 2019 https://www.sofahuset.no/products/barcelona5 Denne var også fin. Til en rimelig penge.
Puny Skrevet 8. april 2019 #37 Skrevet 8. april 2019 På 6.4.2019 den 13.29, Thyra skrev: Jeg spurte egentlig ikke om dere anbefaler klippan. Mer om dere ville ha reagert negativt, tenkt at det var fattigslig, dårlig smak, umodent etc om dere kom på besøk til en godt voksen person som hadde slik sofa. Om vedkommende selv er fornøyd, burde hen være "flau" over å få besøk, liksom... Ville blitt litt overrasket kanskje, om du er godt voksen. Samtidig har jeg masse gode minner fra min tid med Klippan. Tenker på generell basis at man bør kjøpe de møblene man liker selv, det er jo du som skal sitte mest i den. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. april 2019 #38 Skrevet 8. april 2019 Liker du den kjøper du den. Jeg personlig syns den var stygg.
exictence Skrevet 8. april 2019 #39 Skrevet 8. april 2019 Selvsagt kjøper dere den sofaen som dere liker. Jeg ville ikke undret meg over det om jeg kom hjem til noen som hadde den sofaen. 1
Thyra Skrevet 8. april 2019 #40 Skrevet 8. april 2019 5 minutter siden, Puny skrev: Ville blitt litt overrasket kanskje, om du var godt voksen. Samtidig har jeg masse gode minner fra min tid med Klippan. Tenker på generell basis at man bør kjøpe de møblene man liker selv, det er jo du som skal sitte mest i den. Hvorfor?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå