AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Når man er godt voksen? Eller er dette bare for studenter og ungdommer? Ville du ha stusset om du kom på besøk til noen og de hadde klippan-sofa i stua? Synes den i svart kunstskinn ser ganske fin ut: https://www.ikea.com/no/no/p/klippan-2-seters-sofa-bomstad-svart-40399314/ Anonymkode: ef944...0c2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 Den er veldig lite god å sitte i, og du kan ikke ligge i den. Anonymkode: 25162...07a 36
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 10 plusser til svaret over. Dessuten er kunstskinn fælt og klamt. Anonymkode: 3cb77...9d6 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er veldig lite god å sitte i, og du kan ikke ligge i den. Anonymkode: 25162...07a Mange av de dyre og moderne sofaene er heller ikke så gode å sitte i. Man kan ligge i den, bare ikke utstrakt. Det kan man jo heller ikke i andre tosetere. Anonymkode: ef944...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10 plusser til svaret over. Dessuten er kunstskinn fælt og klamt. Anonymkode: 3cb77...9d6 Skal ikke sitte naken i den heller, da... Anonymkode: ef944...0c2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Skal det være rimelig, vil jeg heller anbefale å finne noe pent brukt på finn.no , og bruke noen kroner på rensemiddel. Jeg hadde en Klippan-sofa i en leid, møblert leilighet en gang i tiden, så har tilstrekkelig erfaring med modellen til å ikke anbefale den. Anonymkode: 25162...07a 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mange av de dyre og moderne sofaene er heller ikke så gode å sitte i. Man kan ligge i den, bare ikke utstrakt. Det kan man jo heller ikke i andre tosetere. Anonymkode: ef944...0c2 Det er du som bestemmer. Jeg for min del har som hovedkrav at en sofa skal være god å sitte i, noe som jo gjør at det er mange modeller med lav rygg som utgår. Anonymkode: 25162...07a 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 Klippan er helt grei. Kunstskinn er aldri greit. Man trenger ikke sitte naken der for å plages med at det er klamt og guffent. Etter et kvarter i skaimøbler føler jeg meg redd for å gå rundt og stinke underlivssvette resten av dagen. Anonymkode: ea1fc...a40 14
Thyra Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klippan er helt grei. Kunstskinn er aldri greit. Man trenger ikke sitte naken der for å plages med at det er klamt og guffent. Etter et kvarter i skaimøbler føler jeg meg redd for å gå rundt og stinke underlivssvette resten av dagen. Anonymkode: ea1fc...a40 Er det klammere å sitte i en sofa av kunstskinn enn i en plaststol, f.eks? Det er det jo mange som har som utemøbler.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 Den er grusom å sitte i. Har lang erfaring med den, dessverre. Anonymkode: 36a47...eca
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 Hadde Klippan da jeg var student. Vond å sitte i, stygg, stoffet blir fort slitt og den ser veldig billig ut. Anbefaler ikke, spesielt ikke hvis du er eldre enn 24. Anonymkode: 2330d...37d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 4 minutter siden, Thyra skrev: Er det klammere å sitte i en sofa av kunstskinn enn i en plaststol, f.eks? Det er det jo mange som har som utemøbler. Det er like ille med plaststoler. Det er en av grunnene til at man har puter i hagemøbler, ikke bare fordi det skal føles varmere. Møterom, konferanserom o.l. med plaststoler skulle vært forbudt! Anonymkode: ea1fc...a40 10
Muskath Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 Hva er det med folk? Selvsagt kan du ha den sofaen du ønsker/liker/har råd til i din egen stue ! Om den er god å sitte/ligge i er en helt annen sak. 7
Thyra Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 Jeg spurte egentlig ikke om dere anbefaler klippan. Mer om dere ville ha reagert negativt, tenkt at det var fattigslig, dårlig smak, umodent etc om dere kom på besøk til en godt voksen person som hadde slik sofa. Om vedkommende selv er fornøyd, burde hen være "flau" over å få besøk, liksom...
_popcorn_ Skrevet 6. april 2019 #15 Skrevet 6. april 2019 Jeg hadde ikke stusset over det, hver sin smak. Hadde Klippan i studietiden, og beholdt den noen år etterpå også. Den passet fint inn i leiligheten jeg hadde da. Syntes ikke den var ubehagelig sitte i, og det var superenkelt bytte/vaske trekket. Kjøpte meg hjørnesofa/sovesofa når jeg kjøpte egen leilighet, og det med avtagbart/vaskbart trekk var en viktig faktor for meg.
Thyra Skrevet 6. april 2019 #16 Skrevet 6. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er like ille med plaststoler. Det er en av grunnene til at man har puter i hagemøbler, ikke bare fordi det skal føles varmere. Møterom, konferanserom o.l. med plaststoler skulle vært forbudt! Anonymkode: ea1fc...a40 Så da er det heller ikke "innafor" med slike spisestuestoler? https://www.ikea.com/no/no/p/adde-stol-svart-90214285/
Thyra Skrevet 6. april 2019 #17 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Jeg hadde ikke stusset over det, hver sin smak. Hadde Klippan i studietiden, og beholdt den noen år etterpå også. Den passet fint inn i leiligheten jeg hadde da. Syntes ikke den var ubehagelig sitte i, og det var superenkelt bytte/vaske trekket. Kjøpte meg hjørnesofa/sovesofa når jeg kjøpte egen leilighet, og det med avtagbart/vaskbart trekk var en viktig faktor for meg. Man får ikke byttet trekk på kunstskinnvarianten, men praktisk ved søl, bare å tørke av.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #18 Skrevet 6. april 2019 Akkurat nå, Thyra skrev: Så da er det heller ikke "innafor" med slike spisestuestoler? https://www.ikea.com/no/no/p/adde-stol-svart-90214285/ Dette er jo bare kverulering! Når jeg sier at noe er klamt forstår du kanskje at konseptet «lufting» har noe å si? En heltett sofa og en helperforert stol har vesentlige forskjeller. TS sitt innlegg handler om skaisofaen Klippan, ikke hagemøbler og andre plaststoler som du selv har dratt inn i diskusjonen. Anonymkode: ea1fc...a40 9
Thyra Skrevet 6. april 2019 #19 Skrevet 6. april 2019 Hadde en sofa i imitert skinn fra Bohus for noen år siden. Den ble veldig fort stygg og slitt, men kan ikke huske at den var særlig klam...?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #20 Skrevet 6. april 2019 7 minutter siden, Thyra said: Jeg spurte egentlig ikke om dere anbefaler klippan. Mer om dere ville ha reagert negativt, tenkt at det var fattigslig, dårlig smak, umodent etc om dere kom på besøk til en godt voksen person som hadde slik sofa. Om vedkommende selv er fornøyd, burde hen være "flau" over å få besøk, liksom... Jeg har ikke noe imot Klippan utseendemessig, men nettopp fordi jeg har erfaring med den sofaen, ville jeg stusset over det om en godt voksen hadde den. Man setter gjerne mer pris på komfort med årene. Anonymkode: 25162...07a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå