Smiltema Skrevet 6. april 2019 #1 Del Skrevet 6. april 2019 Jeg har fått et utslett på flere steder på kroppen. Det minner mest om brennkopper slik jeg husker det fra tiden med småbarn. Symptomene minner, men det er f.eks. ingenting i ansikt. Siden jeg forlengst er voksen må jeg bare spørre om det er noen som har fått stillet sikker diagnose på brennkopper her og som kan beskrive disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. april 2019 #2 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) 1 time siden, Smiltema skrev: Jeg har fått et utslett på flere steder på kroppen. Det minner mest om brennkopper slik jeg husker det fra tiden med småbarn. Symptomene minner, men det er f.eks. ingenting i ansikt. Siden jeg forlengst er voksen må jeg bare spørre om det er noen som har fått stillet sikker diagnose på brennkopper her og som kan beskrive disse? Jeg hadde det når jeg var atten cirka. Fikk feber og utslett under brystet som et belte rundt rygg og øverst på magen. Legen ga smertestillende og noe kløstillende. Har hørt at man må ha dårlig immunforsvar for å få det, men tviler på at det var grunnen. Det er lenge siden så husker ikke alle detaljer, men lå til sengs i par, tre dager eller mer. Ikke for å uroe deg, men det kan være herpes. Vet om en som fikk det på blant annet korsryggen. Kontakt legen. Er det herpes får du en salve som minsker utbruddet. Endret 6. april 2019 av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 6. april 2019 #3 Del Skrevet 6. april 2019 Jeg fikk det i fjor høst, men jeg hadde streptokokker i nesa så jeg smitta meg selv med det om og om igjen til jeg fant ut hva det var å fikk antibiotika krem av legen. Hadde kun i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiltema Skrevet 6. april 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 6. april 2019 8 timer siden, Jytte skrev: Jeg hadde det når jeg var atten cirka. Fikk feber og utslett under brystet som et belte rundt rygg og øverst på magen. Legen ga smertestillende og noe kløstillende. Har hørt at man må ha dårlig immunforsvar for å få det, men tviler på at det var grunnen. Det er lenge siden så husker ikke alle detaljer, men lå til sengs i par, tre dager eller mer. Ikke for å uroe deg, men det kan være herpes. Vet om en som fikk det på blant annet korsryggen. Kontakt legen. Er det herpes får du en salve som minsker utbruddet. Går til lege etter ei uke om det ikke er stor bedring. Det er overenstemmelse med dårlig eller nedkjørt immunforsvar. Sleit hart med en luftveisinfeksjon i tiden forut. Har ikke hatt fravær eller vært sengeliggende. Men det er plundrete med utslettet. Særlig på hendene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiltema Skrevet 6. april 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 6. april 2019 7 timer siden, Anjatapinjata skrev: Jeg fikk det i fjor høst, men jeg hadde streptokokker i nesa så jeg smitta meg selv med det om og om igjen til jeg fant ut hva det var å fikk antibiotika krem av legen. Hadde kun i ansiktet. Barna mine hadde spesielt i ansikt, men jeg har på hendene, albuer og på tynnhudet områder. Går til lege over helga og det ikke er bedre. Allmentilstanden er ikke så verst da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 6. april 2019 #6 Del Skrevet 6. april 2019 52 minutter siden, Smiltema skrev: Går til lege etter ei uke om det ikke er stor bedring. Det er overenstemmelse med dårlig eller nedkjørt immunforsvar. Sleit hart med en luftveisinfeksjon i tiden forut. Har ikke hatt fravær eller vært sengeliggende. Men det er plundrete med utslettet. Særlig på hendene. Gjør hva du vil men ikke send barna i barnehagen. Legekontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiltema Skrevet 7. april 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 7. april 2019 12 timer siden, Jytte skrev: Gjør hva du vil men ikke send barna i barnehagen. Legekontakt. Nå er minstemann 16 år og de øvrige i familien er symptomfrie. Jeg er også på bedring nå😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå