AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Skal få gjort noe arbeid i et rom og har blitt kontaktet av et relativt nyoppstartet firma (1år siden registrering), og det står at de ikke er mva registrert. Hva betyr det egentlig? Anonymkode: 2f3c0...8d7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 At de ikke har lov å legge på mva når de fakturerer. Blant annet. Anonymkode: bb90e...cab
missy_miss Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Det betyr at du ikke skal bruke dem. Et firma skal mva-registreres så fort inntektene passerer 50.000,-
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal få gjort noe arbeid i et rom og har blitt kontaktet av et relativt nyoppstartet firma (1år siden registrering), og det står at de ikke er mva registrert. Hva betyr det egentlig? Anonymkode: 2f3c0...8d7 Det er krav til MVA-registrering når omsetningen overstiger 50 000. Så enten har firmaet omsatt for under 50 000 i løpet av et år, noe som ikke akkurat får dem til å virke som et seriøst drevet firma, eller så har de jukset med/kjenner ikke regelverket, noe som heller ikke er spesielt tillitvekkende. Med mindre de har en veldig god forklaring på hvorfor de ikke er mva-registrert (f.eks. at firmaet ble registrert for et år siden, men at driften ikke har startet opp før nå) hadde jeg holdt meg unna. Uansett hadde jeg bedt om referanser og sjekket dem nøye, før jeg evt. inngikk en avtale med dem. Anonymkode: 642a4...126 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Takk for svar. Da skal jeg spørre om det ved en eventuell befaring, og be om papirer. Og velge et annet firma hvis jeg ikke får gode svar. Anonymkode: 2f3c0...8d7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Da skal jeg spørre om det ved en eventuell befaring, og be om papirer. Og velge et annet firma hvis jeg ikke får gode svar. Anonymkode: 2f3c0...8d7 Husk referansesjekk. Veldig viktig. Og disse referansene må være veldig godt fornøyd med jobben som er utført og alt annet rundt avtalen, de bør være flere (minst to, helst 4-5, en holder ikke) og de bør absolutt ikke dele etternavn eller adresse med firmaeieren. Anonymkode: 642a4...126
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal få gjort noe arbeid i et rom og har blitt kontaktet av et relativt nyoppstartet firma (1år siden registrering), og det står at de ikke er mva registrert. Hva betyr det egentlig? Anonymkode: 2f3c0...8d7 Hvor finner du ut sånt? Jeg trenger også å sjekke opp et firma Anonymkode: d3359...139
Gjest Vil ikke Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner du ut sånt? Jeg trenger også å sjekke opp et firma Anonymkode: d3359...139 Brreg.no og proff.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå