Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes det er så trist at mennesker skal forandre på utseende sitt pga små ujevnheter, få fyll i leppene mm. Det er med på å underbygge det eneste rette skjønnhetsidealet som mange unge føler seg presset til. Kan man ikke heller være fornøyd med seg selv? Og om man ikke er, bør man ikke være et godt forbilde å ikke ta sånne inngrep? Jo flere som viser at de ikke behøver "sminke", jo flere vil selv være fornøyd. 

Hvorfor er det om å gjøre at du vil være så "pen", "penest"? Hvorfor kan du ikke være fornøyd med at din venninne (eksempel) er penere (hvis du tror det)?

Jeg synes det er trist at det er så mye snakk om å se ung ut. Hvorfor skal man glatte rynker, hvorfor skal man ikke ha rynker?

Det er godt for en selv å ta vare på kroppen, være i form. Men hvorfor er det om å gjøre å se yngre ut enn man er? Mange vil ikke en gang si hvor gammel de er, hvorfor?

Jeg har så lyst til å høre hvorfor du gjør det?

Endret av exictence
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om biologi i bunn og grunn, gjør det ikke? For kvinner er det om å gjøre være penest - det betyr at hun er fruktbar. For menn handler det om sosial status - det betyr at han kan få vakre sterke barn. Er det ikke slik? 

Og for min del handler det om at jeg har ødelagt huden min pga solarium:( Så vurderer facelift selv om jeg bare er 34. Jeg vet at for å få en mann som både tiltrekkes av meg og omvendt så må utseende mitt endres. Og ja, jeg bryr meg om mer enn bare utseende. Er litt lei av denne dømmingen - man er overfladisk, dum, enkel osv osv hvis man bryr seg FOR mye om utseende. Newsflash. Det går faktisk an å mer enn én tanke om gangen. Selv om man er blond som meg;) 

Anonymkode: fb5b5...3ca

Skrevet

Jeg syns det er trist at andre har så lite å finne på at de må legge seg opp i andres liv, prioriteringer og avgjørelser. 

• Liker 4
Skrevet

Det er greit å være et forbilde for å ikke ta inngrep om man ser "normal" ut. Men om du har store komplekser for noe og merker at andre reagerer negativt på utseendet ditt, skjønner jeg ikke at man skal måtte "ofre seg" når det er noe man kan gjøre noe med og faktisk få et bedre liv. Det er trist at verden skal være slik, men jeg skjønner at folk velger å gjøre det som er best for dem selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort noen kosmetiske inngrep enda, men skal operere puppene. Bruker mye tid på utseende (klær, planlegging av frisyre, sminke osv.). For min del tror jeg ikke det handler så mye om at ANDRE skal synes at jeg er pen. Hvis jeg føler meg ekstra flott en dag, blir jeg automatisk mer selvsikker/mindre klønete/smiler mer, og får dermed en annen slags tilbakemelding fra andre. Ikke pga. utseendet, men sannsynligvis fordi jeg utstråler noe mer... appellerende. Er også svært interessert i estetikk/kunst/fargeanalyse/osv, og ser på det som en hobby mer enn et strevsomt "jag".😊 

Anonymkode: 891ca...1d1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg syns det er trist at andre har så lite å finne på at de må legge seg opp i andres liv, prioriteringer og avgjørelser. 

Det er jo nettopp det du gjør her mot TS. 

Anonymkode: 25b63...727

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det du gjør her mot TS. 

Anonymkode: 25b63...727

Jeg er den som legger meg opp i andres liv med mine 3 små linjer? Ikke TS som har skrevet et passe langt innlegg om andres valg....? Jaha. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om biologi i bunn og grunn, gjør det ikke? For kvinner er det om å gjøre være penest - det betyr at hun er fruktbar. For menn handler det om sosial status - det betyr at han kan få vakre sterke barn. Er det ikke slik? 

Samtidig kort og greit, og så riktig sagt. Sånn er det, og det er naturlig at mennesker vil være tiltrekkende. Det kan vi se på dyr også, hvordan de kan gjøre seg til for hverandre.

Men det er selve spørsmålet om hva som egentlig er pent? 

At man skal ha lange dådyrvipper, beiset ansikt, fyldige lepper, strutte pupper og sprett rompe, som ingen er født med, hvorfor er det det som er skjønnhetsidealet? 

Mye er en smaksak, og det er bra vi er forskjellige. Men er vi forskjellige hvis angrepene egentlig gjør oss lik de andre som har gjort inngrep? 

Hvis man ser før det fantes inngrep. Motebilde var annerledes. Det vil det alltid være. Men man var og mer forskjellige i utseende. Man brukte sminke, og var sikkert like opptatt av å være pen, men var ikke skjønnhetsidealet mer variert, da vi jo er født ulik.

Nå virker det for mange at man skal være lik . Hva med sin egen karakter? 

Sitat

Og for min del handler det om at jeg har ødelagt huden min pga solarium:( Så vurderer facelift selv om jeg bare er 34. Jeg vet at for å få en mann som både tiltrekkes av meg og omvendt så må utseende mitt endres. Og ja, jeg bryr meg om mer enn bare utseende.

Jeg forstår deg. Du endrer ikke da på deg selv. Du retter opp igjen noe du har ødelagt tidligere.

Jeg bryr meg om utseende. Jeg bryr meg kanskje like mye som en som tar kosmetisk operasjon på små ting. Det er vel bare det at jeg ser annerledes på det å være pen.

Sitat

Er litt lei av denne dømmingen - man er overfladisk, dum, enkel osv osv hvis man bryr seg FOR mye om utseende. Newsflash. Det går faktisk an å mer enn én tanke om gangen. Selv om man er blond som meg;) 

Anonymkode: fb5b5...3ca

Enig. Håper ikke du tenkte at jeg dømmer. Det gjør jeg ikke. Jeg skjønner bare ikke i hvert tilfelle at det å operere seg er definisjonen på å være pen. Med unntak av spesielle komplekser.

12 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg synes det er interessant med mennesker, hvordan og hvorfor vi tenker og handler som vi gjør. 

Men jeg mener ikke å blande meg med å dømme, eller be andre ta andre avgjørelser. Men lurer ofte på, og vil gjerne kunne forstå hvorfor andre reagerer og handler som de gjør. Det er interessant at vi er så forskjellige.

Ellers er jeg nå egentlig enig med deg at det er trist å legge seg opp i hva andre gjør, blande seg med negative kommentarer og lignende. Har en sånn nabo, ha, ha. Verst for ham selv.

12 timer siden, Thyra skrev:

Det er greit å være et forbilde for å ikke ta inngrep om man ser "normal" ut. Men om du har store komplekser for noe og merker at andre reagerer negativt på utseendet ditt, skjønner jeg ikke at man skal måtte "ofre seg" når det er noe man kan gjøre noe med og faktisk få et bedre liv. Det er trist at verden skal være slik, men jeg skjønner at folk velger å gjøre det som er best for dem selv. 

Enig. Jeg skjønner det da, men samtidig, jo flere som endrer seg totalt, jo flere gjør det. Jeg forstår mer små endringer/rettelser av direkte skavanker som er store komplekser.

For å endre skjønnhetsidealet, gjøre mer plass til flere ulike skjønnheter, må man kunne vise at andre ting er skjønnheter uten at man må trenge å operere seg.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gjort noen kosmetiske inngrep enda, men skal operere puppene. Bruker mye tid på utseende (klær, planlegging av frisyre, sminke osv.). For min del tror jeg ikke det handler så mye om at ANDRE skal synes at jeg er pen. Hvis jeg føler meg ekstra flott en dag, blir jeg automatisk mer selvsikker/mindre klønete/smiler mer, og får dermed en annen slags tilbakemelding fra andre. Ikke pga. utseendet, men sannsynligvis fordi jeg utstråler noe mer... appellerende. Er også svært interessert i estetikk/kunst/fargeanalyse/osv, og ser på det som en hobby mer enn et strevsomt "jag".😊 

Anonymkode: 891ca...1d1

Jeg vil også føle å være ekstra flott. Tror bare at jeg tenker at å være flott er noe annet enn de som tydelig har operert seg. 

Og hvis man føler seg flott, som du sier, så er man mer selvsikker, smiler og får tilbakemeldinger, ikke nødvendigvis på utseende, men fordi man utstråler glede/tilfredshet.

Jeg tenker at den tilfredsheten med utseende skulle vi hatt uten å føle at en må være skjønnhetsidealet. En skjønnhet, ja. Skjønnhetsidealet nei.

Endret av exictence
Skrevet
8 timer siden, exictence skrev:

Samtidig kort og greit, og så riktig sagt. Sånn er det, og det er naturlig at mennesker vil være tiltrekkende. Det kan vi se på dyr også, hvordan de kan gjøre seg til for hverandre.

Men det er selve spørsmålet om hva som egentlig er pent? 

At man skal ha lange dådyrvipper, beiset ansikt, fyldige lepper, strutte pupper og sprett rompe, som ingen er født med, hvorfor er det det som er skjønnhetsidealet? 

Mye er en smaksak, og det er bra vi er forskjellige. Men er vi forskjellige hvis angrepene egentlig gjør oss lik de andre som har gjort inngrep? 

Hvis man ser før det fantes inngrep. Motebilde var annerledes. Det vil det alltid være. Men man var og mer forskjellige i utseende. Man brukte sminke, og var sikkert like opptatt av å være pen, men var ikke skjønnhetsidealet mer variert, da vi jo er født ulik.

Nå virker det for mange at man skal være lik . Hva med sin egen karakter? 

Jeg forstår deg. Du endrer ikke da på deg selv. Du retter opp igjen noe du har ødelagt tidligere.

Jeg bryr meg om utseende. Jeg bryr meg kanskje like mye som en som tar kosmetisk operasjon på små ting. Det er vel bare det at jeg ser annerledes på det å være pen.

Enig. Håper ikke du tenkte at jeg dømmer. Det gjør jeg ikke. Jeg skjønner bare ikke i hvert tilfelle at det å operere seg er definisjonen på å være pen. Med unntak av spesielle komplekser.

Jeg synes det er interessant med mennesker, hvordan og hvorfor vi tenker og handler som vi gjør. 

Men jeg mener ikke å blande meg med å dømme, eller be andre ta andre avgjørelser. Men lurer ofte på, og vil gjerne kunne forstå hvorfor andre reagerer og handler som de gjør. Det er interessant at vi er så forskjellige.

Ellers er jeg nå egentlig enig med deg at det er trist å legge seg opp i hva andre gjør, blande seg med negative kommentarer og lignende. Har en sånn nabo, ha, ha. Verst for ham selv.

Enig. Jeg skjønner det da, men samtidig, jo flere som endrer seg totalt, jo flere gjør det. Jeg forstår mer små endringer/rettelser av direkte skavanker som er store komplekser.

For å endre skjønnhetsidealet, gjøre mer plass til flere ulike skjønnheter, må man kunne vise at andre ting er skjønnheter uten at man må trenge å operere seg.

Jeg vil også føle å være ekstra flott. Tror bare at jeg tenker at å være flott er noe annet enn de som tydelig har operert seg. 

Og hvis man føler seg flott, som du sier, så er man mer selvsikker, smiler og får tilbakemeldinger, ikke nødvendigvis på utseende, men fordi man utstråler glede/tilfredshet.

Jeg tenker at den tilfredsheten med utseende skulle vi hatt uten å føle at en må være skjønnhetsidealet. En skjønnhet, ja. Skjønnhetsidealet nei.

Folk er forskjellige. Noen liker pizza, andre ikke. Noen liker fotball, andre ikke. Det er faktisk ikke mer komplisert enn ar vi har ulike interesser og preferanser. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Nerine_ skrev:

Folk er forskjellige. Noen liker pizza, andre ikke. Noen liker fotball, andre ikke. Det er faktisk ikke mer komplisert enn ar vi har ulike interesser og preferanser. 

På en måte enkelt, på en måte komplisert.

Vi blir påvirket av reklame og media. Jo mer vi reflekterer over det, jo mer sannsynlig for at man reflekterer over sine synspunkt, og når man endrer tankene, så hender det at man endrer syn og meninger.

Derfor er det fint og reflektere g da diskutere ting.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstørret brystene etter å ha hatt lyst til det i 8-9 år. Var misunnelig på den lille oppmerksomheten som pupper alltid får, at mange kjoler og topper ser litt mer "formfull" ut i overkroppen.

Dessverre må jeg si at jeg føler meg dødsfin med litt større bryster, jeg har ikke digre silikonpupper men det står i stil med kroppen. Jeg har alltid likt de naturlige brystene mine selv om de ikke var store, og aldri vært redd for å være naken med lyset på. Men det fulgte en godfølelse med å gå opp to størrelser i skål, det gjorde det. Så får jeg ha dem i 10-12 år og nyte det, håpe på ingen komplikasjoner, og så leve med det når de må ut igjen :) . Jeg skulle ønske at størrelsen hadde noe å si og at jeg klarte å legge vekk tanken om at jeg ønsket meg mer. Men en kombinasjon av samfunnets idealer, et par ekskjærester som elsket store pupper og ikke hadde problemer med å si det til meg, samt at jeg syns det kan være fint... da ble det sånn. Jeg gikk mange runder med meg selv!
Er 31 år og syns det burde vært MYE høyere aldersgrense på det enn 18. Tror ikke man skjønner hva man begir seg ut på i den alderen. Og jeg tror at for mange så senker det nok terskelen for å gjøre andre ting også, absolutt. 

Anonymkode: 0b9f9...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...