Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Jeg er opptatt og ikke interessert i noen andre menn enn godgutten min som jeg allerede har.

Når andre gutter prøver å flørte synes jeg ofte det blir pinlig og vanskelig å avvise uten å bli "bitch"...

Spørsmålet er:

GUTTER: Hvordan synes dere det er "best" å bli avvist? Dvs. hva skal jenta si eller ikke si når du prøver å flørte og hun ikke er interessert?

JENTER: Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest fast bruker i.i.
Skrevet

Forstår at det kan være vanskelig. Er du sikker på at du ikke missforstår selv noen ganger? Eller har du flørtet selv?

Har du noen konkrete eksempler?

Gjest fast bruker i.i.
Skrevet

meg over. jente 25

Gjest SumoBryter
Skrevet

Hvorfor avvise pent? Hva er formålet, de fortsetter bare å prøve seg da.

Jeg er og blir bitch for ellers forstår de jo ingenting.

Skrevet

Det er vel bare å ikke flørte tilbake. Man kan tidsnok bli bitchy hvis han trenger et vink med en vognstang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det bør ikke være noe problem når man er opptatt - bare nevn en eller annen gang i løpet av samtalen at du har kjæreste. Da finner du også ut hvem som flørter og hvem som faktisk er interessert i å snakke med deg.

Skrevet

Ikke tenk så mye på at du hverken skal avvise, eller gjøre det "pent".

Behandle dem som bekjente/venner, og hvis ikke det går: si tydelig ifra at du ikke er interessert/har kjæreste (å si at man har kjæreste fungerer glimrende, både for dem som er opptatt og for dem som er singel).

Enkelte trenger det i klartekst, og dine forsøk på å være snill blir sannsynligvis tatt for å være interesse. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

:o

Oj. Ja det er ikke lett å svære på 'utlogget'. Jeg er jo gutt selv, og vil tro dette er likt for oss begge - tror du ikke?

Var jeg deg ville jeg 'sagt ifra' på samme måte som du selv hadde ønsket å 'blitt sagt ifra til' når du selv var stormende forelsket men det ikke gikk din vei :)

Ingen lett måte uansett tror jeg? Å være 'slem' ville nok ikke jeg velge, men folk får gjøre slik de selv vil.

Forrige kjæresten min hadde til stadig gutter 'etter seg' :ler: Jeg måtte bare le av det, og syntes det var et kompliment for begges del :-)

Nei, nå må jeg pakke sammen og gå!

Kansje du bare er uimotstålig nydelig? Hvem vet :)

Gjest Anonymous
Skrevet
:o

Oj. Ja det er ikke lett å svære på 'utlogget'. Jeg er jo gutt selv, og vil tro dette er likt for oss begge - tror du ikke?

Var jeg deg ville jeg 'sagt ifra' på samme måte som du selv hadde ønsket å 'blitt sagt ifra til' når du selv var stormende forelsket men det ikke gikk din vei :)

Ingen lett måte uansett tror jeg? Å være 'slem' ville nok ikke jeg velge, men folk får gjøre slik de selv vil.

Forrige kjæresten min hadde til stadig gutter 'etter seg' :ler: Jeg måtte bare le av det, og syntes det var et kompliment for begges del :-)

Nei, nå må jeg pakke sammen og gå!

Kansje du bare er uimotstålig nydelig? Hvem vet :)

Typisk!

Sorry - meg som ble logget ut av jobb-computer ovenfor. Hei så lenge :)

Gjest gjest1
Skrevet

Vansklig spørsmål, man vil jo gjerne gjøre det som føles riktig for deg selv og kjæresten, men ikke såre... Hva med og være koslig, og ikke noe mer? (ikke flørte, og være tydlig på at du har kjæreste...)trenger jo ikke stå og snakke med personen noe særlig mer dersom du merker han er litt keen ..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ser en del har går for å være "bitch".

Nå tar jeg høyde for at det er forskjellige måter å bli sjekket opp på. Skjer det klokka halv fire av en fyr med fire i promille skjønner jeg at "bitch" kanskje er rette metode.

Er det derimot en person som forsøker å snakke med deg på en ordentlig måte, så er det ganske kjipt å være "bitch". Tror faktisk det er en del gutter som tar hintet om du nevner at du har type, og er veldig glad i han.

Av og til kan man faktisk være litt hyggelig, også ute på byen.

For å snu det på hodet - hordan hadde det vært for dere om dere hadde forsøkt å snakke med en gutt, og han bare hadde himlet med øynene og bedt dere slanke dere?

Skrevet
og han bare hadde himlet med øynene og bedt dere slanke dere?

:ler: Er dette faktisk en vanlig måte å avvise folk på? Da tror jeg vedkommende kan være glad til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil vel tro at å avvise noen på en "bitchy" måte blir noe tilsvarende...

Skrevet
Vil vel tro at å avvise noen på en "bitchy" måte blir noe tilsvarende...

Kanskje.

Men jeg tror også mange oppfattes bitchy, selv om de bare er enkelt og greit uinteresserte.

Jeg har virkelig ingen interesse av å høre fulle, skvaldrende menn fortelle om hvor lang og tung utdannelse de har - totalt uoppfordret - når jeg prøver å hygge meg.

I slike situasjoner gidder jeg ikke være høflig - det er bare svar på tiltale.

I vanlige situasjoner er jeg selvsagt enig i at man må si ifra på en ordentlig måte.

Skrevet

Hvis du allerede har type så er det jo bare å le det bort og si rett ut at du er opptatt, viss noen skulle prøve seg. Ville i alle fall jeg ha gjort. Er litt verre når man ikke har en type å skylde på :wink:

Gjest seroxata
Skrevet

jeg har problemet med at jeg er for snill! Jeg vil ikke virke ekkel mot den andre parten, og da blir jeg vel litt for medgjørlig.. har gitt noen falske håp opp igjennom...

Men innpåslitne fyrer, som tror de kan få meg med et knips får så det holder, jeg takler ikke mas..

synes det var et fint råd med å være avvisende på den måten du ville likt best å bli avvist på jeg.. Var det kafka som sa det??

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har virkelig ingen interesse av å høre fulle, skvaldrende menn fortelle om hvor lang og tung utdannelse de har - totalt uoppfordret - når jeg prøver å hygge meg.

haha :) Starter de virkelig med det?

De kan være som meg da, som har et nytt yrke hver gang jeg er på byen. Rett og slett for jeg finner det utrolig kjedelig å prate om slikt, og da er det morsommere å dikte litt.

Gjest Trådstarteren
Skrevet

Ok, liten oppdatering da.

Det er vel egentlig ikke noe "problem" å være bitchy på byen når fremmede karer med høy promille snøvler fram at de lurer på om man vil bli med hjem. Da tar jeg ærlig talt ikke fem øre for å slå handa av de.

Derimot hvis det er kjentfolk, folk som vet at jeg har kjæreste? I jobbsammenheng f.eks. der man sitter sammen med sjef og kollegaer osv. og en kollega begynner å flørte? Dødsflaut og vanskelig situasjon å komme ut av synes jeg...

Skrevet

Derimot hvis det er kjentfolk, folk som vet at jeg har kjæreste? I jobbsammenheng f.eks. der man sitter sammen med sjef og kollegaer osv. og en kollega begynner å flørte? Dødsflaut og vanskelig situasjon å komme ut av synes jeg...

Det er jo ikke sikkert de mener det så seriøst, da? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror mye slik flørting skjer uten at noen håper/vil noe annet enn å flørte. I beste fall synes vedkommende du er en søt person, i verste fall kan det nok brukes som hersketeknikk av en sjef etc, eller som en måte å holde samtalen på et personlig og useriøst nivå. Har ikke noe til overs for menn som "må" flørte med meg fordi jeg er kvinne, vi ikke kan snakke fag/jobb (selv om vi ER på jobb), for å unngå andre temaer.

Derfor ville jeg nok i de fleste tilfelle prøvd å forstå hvorfor den andre flørtet. Kanskje DU kan bli flinkere til å styre samtalen inn på et annet nivå, eller om andre ting? Starte samtaler?

Når det gjelder folk, blant annet venner, som faktisk har hatt følelser for meg er jeg enig i at det er vanskeligere å avvise. En kamerat av meg diltet etter meg et år omtrent - og det tok et halvt år før jeg via andre skjønte at han var betatt. Vi hadde det jo hyggelig! Og vi snakket om fag og felles interesser, så det eneste jeg "gjorde" for å ikke oppmuntre han var å ta aktivt initiativ til fysisk kontakt.'

Etter hvert fikk jeg meg en elsker/kjæreste, som ikke kameraten min visste om tror jeg. På en måte burde jeg kanskje vært enda mer tydelig på at jeg ikke var "sånn" interessert, samtidig hadde og har vi jo et godt vennskap, så jeg føler egentlig ikke at jeg gjorde noe feil. Det skal sies at han heller aldri tok initiativ utover å oppsøke meg, gjøre ting sammen med meg og prate; aldri noen utbretting av følelser eller ultimatumer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...