Gå til innhold

Blokke ut sko hos skomaker

mortilen.

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med å blokke ut sko hos en skomaker? Det jeg lurer på er hvor mye man kan forvente å få de blikket ut. Er det en halv eller en str ca? Det er snakk om lave skinnsko og det er bredden som er uholdbar trang. Veit man kan kjøpe en sånn spray å gjøre selv også men er dette like effektivt? Håper på svar🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Hvor mye skoen kan blokkes ut avhenger av materialet i skoen, blant annet (i ditt tilfelle hvor solid skinnet er - skoen skal jo ikke ødelegges).

Du kan gå ut skoene selv, ved å gå med våte/fuktige, tynne sokker i skoene. Men skoene blir penere med maskinell utblokking.

Anonymkode: b5225...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Jeg kjøpte en slik spray til noen over knee støvletter i skinn. De ble alt for vide, jeg måtte kaste støvlettene. Jeg tror du bør la være å bruke slik spray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Hvor mye skoen kan blokkes ut avhenger av materialet i skoen, blant annet (i ditt tilfelle hvor solid skinnet er - skoen skal jo ikke ødelegges).

Du kan gå ut skoene selv, ved å gå med våte/fuktige, tynne sokker i skoene. Men skoene blir penere med maskinell utblokking.

Anonymkode: b5225...dbf

Det er snakk om disse skoene

611D156C-9720-4E86-9FEA-6874791E20E3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til skomakeren med skoene og snakk med dem der, de kan gi bedre råd enn du får her :) Du kan få blokket litt slik at de ikke blir ubehagelig trange og så gå de ut resten? Skinn former seg utrolig bra under bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
6 minutter siden, mortilen. skrev:

Ok. Men hvor trange var de fra før? Litt eller veldig?

De var litt trange, jeg fikk ikke plass til jeans  i de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...