AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Jeg har vært i ett forhold i nesten 5 år, og vi elsker hverandre, selv om det er turbulent til tider. Det siste året har jeg nok klaget mye til denne ene venninna mi, og det har selvfølgelig ført til at hun begynner å pushe på at jeg skal gå fra han. Når jeg og kjæresten begynner å finne tilbake igjen og har gode perioder, er det likevel negativt. Hun henger fast i alt det negative, og kan ikke forstå at man kan komme over det. Hun bebreider kjæresten min for alt jeg gjør, som at jeg ikke er like mye med venner lenger og hun kaller han manipulerende og kontrollerende. Jeg er en voksen dame og finner meg ikke i dritt. Jeg har tilpasset meg en del i dette forholdet, men føler meg ikke tråkket på, selv om hun liker å si at jeg blir det. Jeg prøver å dele minst mulig negativt med henne, men det går ikke. Hvis ikke jeg snakker om forholdet, begynner hun å dra det opp og stille spm som får meg til å snakke. Noen ganger føler jeg at hun aldri vil forstå seg på forhold og at det kan være opp/ned, fordi hun selv elsker å være single. Virker som hun bare vil at alle rundt henne skal være single, så vi kan dra ut, dra på turer, være impulsive og "leve livet". Hvordan skal man forholde seg til slike venninner?? Begynner å stjele energien min. Noen ganger vil man bare tømme seg til venninner uten å bli dømt for det resten av livet.. Anonymkode: bc1cf...9db
wintergirl Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Har du sagt ifra til henne, det som du sier her? Tror det er veldig lett for en som er singel å snakke om andres forhold, men hun hadde garantert sagt noe annet om hun selv møtte en hun ble veldig glad i. Men er det veldig negativt det du sier om han? Prøv og kutt ut å snakke om han i negativ setting. Ellers får du bare kutte ned på besøk til henne hvis du føler at det tar på deg. 1
megda Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Virker som hun bare vil at alle rundt henne skal være single, så vi kan dra ut, dra på turer, være impulsive og "leve livet". Her har du svaret som du leter etter.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Har en venninne som har et veldig av og på forhold til kjæresten. Hun snakker i perioder veldig negativt om han og at han er sjalu og at de ikke stoler på hverandre. Må helt ærlig innrømme at jeg liker han ikke, på bakgrunn av det hun har fortalt. Sa at hun burde kvitte seg med han i starten, for det er umulig sunt. Nå bryr jeg meg faktisk ikke lenger når hun snakker om han, for ser hun det ikke selv får det være. Det jeg mener med dette er at du kanskje bør tenke over hva du har sagt. Har du egentlig et sunt og stabilt forhold? Hvis du ikke gidder å snakke om det mer så bare si at alt er fint om hun spør da. Hun gjør nok det fordi hun bryr seg om deg. Anonymkode: d273b...a64 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Ikke lurt å si alt negativt til en venninne. For hun er glad i deg ikke han. Så når han gjør det godt igjen for deg, så blir det ikke godt igjen for henne. Anonymkode: ba087...7ee 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 Begynn å kun si det positive om kjæresten din. Regner med at det er flere positive enn negative ting ettersom du velger å fortsette med ham, så det burde være en smal sak å nevne hans positive egenskaper i en sånn setting. Jeg har en venninne som forteller meg en del om kranglene hun har med mannen sin og om ting han sier til henne. Flere av disse tingene er så hårreisende for meg at jeg hadde gått på flekken, noe jeg også har sagt til henne. Hun forteller jo imidlertid ikke hver gang han gjør gode ting, noe som gjør at mitt inntrykk av deres forhold blir veldig negativt. Jeg forstår jo selvsagt at de i hovedsak har det fint, noe jeg også har sett flere ganger at de har. Men kjenner det stikker litt i meg noen ganger når jeg får høre de stygge tingene han sier til henne, jeg unner jo min gode venninne så mye bedre enn det! Håper det er det som er saken for din venninne også, og at det hjelper å fokusere litt på det positive en stund. Anonymkode: 39c24...622 4
MissPierce Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Hva er det negative du har sagt om han? Har selv opplevd venninner som har opplevd mye negativt fra partneren, og forteller meg alt Noe som gjør at jeg får ett negativt syn på de, fordi de behandler mine venninner dårlig. Vet at de har gode sier også, men som andre sier her så er det ting som gjør at jeg hadde gått på dagen. At dere har ordnet opp, gjør ikke at din venninne har glemt det negative. Selv om du muligens har det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Jeg har vel for det meste fortalt om krangler, og hvor urimelig han kan være ol. Problemet er at når det ordner seg, og jeg sier noe positivt, føler jeg nesten at jeg må forsvare han og forsvare hvorfor jeg velger å overse det negative som har vært. Hva jeg og han snakker om når vi ordner opp, vet jo ikke vennene mine detaljene om, så de får jo kun ett inntrykk ut fra hva jeg forteller. Mine andre venninner bryr seg ikke på samme måte og oppfører seg mer normalt, men denne ene venninna virker som hun bare venter på at jeg skal bli singel. Om jeg hadde blitt singel, får jeg lyst å bare kutte henne ut, så hun forstår at han ikke var den som holdt meg tilbake, men at jeg bare har forandret meg. Selv når jeg har det bra med han, føler jeg ikke at jeg kan vise glede for det ovenfor henne, fordi hun fortsatt er "sur" for hva jeg og han kranglet om forrige gang og hva han sa den gangen. Skulle ønske jeg kunne få være voksen og få leve og feile som jeg selv vil. TS Anonymkode: bc1cf...9db
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 Hvordan kan du forvente at venninnen din skal digge kjæresten din hvis du stadig sier masse negative ting om han? Man har også veldig lett for å bli blind i et forhold, og venninnen din ser forholdet fra utsiden og ser alle de røde flaggene. At du tror det er fordi hun har en slags agenda mot deg fordi hun er singel sier jo mer om deg enn om henne. Det er faktisk ikke sånn at alle single vil at alle andre skal være single så de har noen å feste meg. Kanskje venninnen din bare vil det beste for deg, og hennes vurdering er at forholdet ditt høres giftig ut. Har du overhode tenkt over det, eller konkluderte du med en gang med at venninnen din er en sjalu bitch som bare vil at alle skal være single? Anonymkode: d5e13...ea8 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du forvente at venninnen din skal digge kjæresten din hvis du stadig sier masse negative ting om han? Man har også veldig lett for å bli blind i et forhold, og venninnen din ser forholdet fra utsiden og ser alle de røde flaggene. At du tror det er fordi hun har en slags agenda mot deg fordi hun er singel sier jo mer om deg enn om henne. Det er faktisk ikke sånn at alle single vil at alle andre skal være single så de har noen å feste meg. Kanskje venninnen din bare vil det beste for deg, og hennes vurdering er at forholdet ditt høres giftig ut. Har du overhode tenkt over det, eller konkluderte du med en gang med at venninnen din er en sjalu bitch som bare vil at alle skal være single? Anonymkode: d5e13...ea8 Jeg konkluderte med at hun vil at alle skal være single, hver gang jeg hørte henne baksnakke forholdene til alle de andre venninne sine også. Hun kommer ikke overens med flere av kjærestene i gjengen her, fordi hun liker å pushe grensene i forholdet deres og dra de med ut, på helgeturer osv, som skaper krangler hjemme, fordi folk har barn, fulltidsjobber og ett familieliv. Når hun begynner å savne venninnene sine, begynner hun å pushe de å spille på dårlig samvittighet for at de skal ta seg tid til henne. Hun snakker med vennene sine om forholdet deres, og er veldig sånn "dump han" når det er noe negativt. Hun har hatt krangler med både min og to andres kjærester, fordi hun i fylla har prøvd å forsvare oss, og det blir selvf ikke godt mottatt, så kjærestene ser henne som en dårlig innflytelse og ønsker selvf ikke at vi skal henge for mye med henne. Hadde hun vært litt mer nøytral, hadde det ikke vært noe problem å ha henne med på felles ting/fester hvor kjæresten er med, men de liker jo ikke hverandre. TS Anonymkode: bc1cf...9db
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 Jeg vil mine venninner skal ha det bra i et forhold. Er det turbulent og mye negativt så sitter ikke jeg å jatter med fordi de ikke vil høre sannheten. Der får de den harde sannheten og jeg sier dump til flere av de fordi er man ikke lykkelig i et forhold så burde man komme seg ut av det. Et forhold skal i være turbulent, det skal ikke inneholde mye negativitet og annet tull. Da er det noe som er feil. Jeg og samboeren min har aldri kranglet og vi prater aldri negativt om hverandre til våres venner. Vi har hvert sammen i ti år. Kanskje du burde høre på din venninne. For det virker mer som du snakker henne ned fordi hun ikke støtter ditt valg. Anonymkode: 1d46d...fc9 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i ett forhold i nesten 5 år, og vi elsker hverandre, selv om det er turbulent til tider. Det siste året har jeg nok klaget mye til denne ene venninna mi, og det har selvfølgelig ført til at hun begynner å pushe på at jeg skal gå fra han. Når jeg og kjæresten begynner å finne tilbake igjen og har gode perioder, er det likevel negativt. Hun henger fast i alt det negative, og kan ikke forstå at man kan komme over det. Hun bebreider kjæresten min for alt jeg gjør, som at jeg ikke er like mye med venner lenger og hun kaller han manipulerende og kontrollerende. Jeg er en voksen dame og finner meg ikke i dritt. Jeg har tilpasset meg en del i dette forholdet, men føler meg ikke tråkket på, selv om hun liker å si at jeg blir det. Jeg prøver å dele minst mulig negativt med henne, men det går ikke. Hvis ikke jeg snakker om forholdet, begynner hun å dra det opp og stille spm som får meg til å snakke. Noen ganger føler jeg at hun aldri vil forstå seg på forhold og at det kan være opp/ned, fordi hun selv elsker å være single. Virker som hun bare vil at alle rundt henne skal være single, så vi kan dra ut, dra på turer, være impulsive og "leve livet". Hvordan skal man forholde seg til slike venninner?? Begynner å stjele energien min. Noen ganger vil man bare tømme seg til venninner uten å bli dømt for det resten av livet.. Anonymkode: bc1cf...9db Jeg hadde ei venninne tidligere, som har vært i et turbulent forhold i 14 år. De er enda sammen. Det er et avhengighetsforhold. Hun klaget mye til meg i perioder, også ble det bra igjen, også ble det verre igjen. De «må» se hverandre hele tiden, og kan aldri finne på noe sørlig uten hverandre uten at den ene ringer, og den andre må dra. Sjalusi kanskje. Jeg orket ikke å være venninne med henne lengre. Har aldri angret på at jeg brøt kontakten, skulle gjort det tidligere. Enkelte har forhold hvor det ikke er plass til venner. Så dette ble litt omvendt situasjon da😊 du kan jo se, hvis det ikke blir bedre, bare bryt ut. Det er ingen vits i å bruke tiden på mennesker som bringer mer dårlig enn godt inn i forholdet. Anonymkode: ee587...196 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 Man bør aldri dele med andre hva slags krangler og uoverensstemmelser man har med kjæresten. Dette er privat, og det kommer overhodet ingenting godt ut av å dele det med venninner. Det er faktisk ikke venninnen din som er problemet her, Ts, det er deg. Du har delt noe du ikke skulle ha delt, og nå slår det tilbake på deg. Anonymkode: 90e05...348 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #15 Skrevet 6. april 2019 Det er utrolig irriterende å høre på klaging fra folk i jojo- forhold. Åhh, enten vær sammen, eller gjør det slutt! Men ikke dump all dritten på venninner! Anonymkode: ee587...196 6
exictence Skrevet 6. april 2019 #16 Skrevet 6. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man bør aldri dele med andre hva slags krangler og uoverensstemmelser man har med kjæresten. Dette er privat, og det kommer overhodet ingenting godt ut av å dele det med venninner. Det er faktisk ikke venninnen din som er problemet her, Ts, det er deg. Du har delt noe du ikke skulle ha delt, og nå slår det tilbake på deg. Anonymkode: 90e05...348 Dette synes jeg er riktig. I hvert fall i det store og det hele. Det er ikke godt for deg selv heller å dele krangler og uoverensstemmelser. Det er det litt av i alle forhold. Jo mer du fokuserer på det og deler, jo vanskeligere og mer problemfylt lyder det kanskje? Man kan lufte seg. Det kan gjøre godt og få dele syn og få søte på vanskelige ting. Men ikke legg bare skylden på andre eller snakke negativt om andre. En dårlig ide som peker tilbake på deg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #17 Skrevet 6. april 2019 Herregud, dump henne. Du fortjener ikke en god venninne som henne, som synes du fortjener et stabilt forhold med en mann som elsker deg, ei venninne som forsvarer deg og som vil tilbringe tid med deg mens du bare vil ha kontakt når han har dumpa deg igjen og du trenger noen å klage til. Anonymkode: dd962...8b6 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #19 Skrevet 6. april 2019 Jeg misliker kjæresten til bestevenninna mi og. Veldig sterkt. Han er manipulerende, sjalu og svært kontrollerende overfor henne. Hun ser ikke hvor uendelig kjip han er. Grunnen til at jeg vet er er fordi hun har fortalt meg om ulike episoder. Jeg er oppriktig bekymret for henne i det forholdet. Hun ser det selvfølgelig ikke selv og mener jeg overdriver når jeg slår hardt ned på historiene hun forteller. Ingen av vennene hennes eller familien hennes liker han. Anonymkode: c57bb...64b 4
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2019 #20 Skrevet 6. april 2019 Du kan vel for det selv at venninnen din ikke liker kjæresten siden du har klaget på ham, men ikke tatt for mye tak i problemene i forholdet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå