Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som mål og komme meg ned i vekt. Jeg har begynt å drikke et vann før jeg spiser noe som helst om det er til frokosost, formiddag, middag og kvelds. Pga dette så blir magen enda fort met, men jeg vil gå ned en del kg.Spørsmålet er da hva skal spise? For den vekta jeg har når ikke og jeg må ned i vekt.

Ønsker meg mange gode tips og gode råd. Jeg har som mål at jeg skal ha gått ned noen kg før 1 mai 2019. 

Er det forresten flere som blir med på dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du må gjøre er å spise næringsrikt, så kroppen ikke craver kjappe løsninger/usunne ting. Og så stopper du å spise før du pleier,. hvis du venter litt merker du nemlig oftest at du faktisk er mett, men hvis du er veldig sulten og du spiser fort, så overspiser man lett. Innse at du trenger mindre mat enn du tror, man skal ikke føre seg METT mett, bare ikke sulten lenger. Men du trenger næring. Så å slutte å spise er ikke lurt, det blir sprekk. 

Dette er logisk ifht hvordan vi naturlig burde spise, og en bra måte å holde venkta på hele livet. Du kan spise hva som helst innimellom, bare ikke en haug med drit ofte.

Anonymkode: b6279...965

AnonymBruker
Skrevet

Du bør begynne å telle kalorier, det fins mange fine apper til det. Det er kaloriinnholdet som teller hvis du skal slanke deg. Det går utmerket godt an å spise sunt og gå opp i vekt hvis man spiser for mye. Motsatt kan man gå ned i vekt på en diett av fastfood og sjokolade, hvis det er lite nok til å gå i kaloriunderskudd (anbefaler selvfølgelig ikke det, da). Få oversikt over antall kalorier du spiser, så ser du hva du må kutte ned på. 

Anonymkode: e1400...630

AnonymBruker
Skrevet

Hør episodene treningspodden har med andreas Stokkeland

Anonymkode: fdf80...e05

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, sigrid106 skrev:

Jeg har som mål og komme meg ned i vekt. Jeg har begynt å drikke et vann før jeg spiser noe som helst om det er til frokosost, formiddag, middag og kvelds. Pga dette så blir magen enda fort met, men jeg vil gå ned en del kg.Spørsmålet er da hva skal spise? For den vekta jeg har når ikke og jeg må ned i vekt.

Ønsker meg mange gode tips og gode råd. Jeg har som mål at jeg skal ha gått ned noen kg før 1 mai 2019. 

Du kan også bli med her :) :hoppe: 

Anonymkode: 0a200...b6c

Skrevet

Frukt, grønnsaker, og masse mager fisk og kjøtt. Mao, kalorifattig mat som gir stor metthetsfølelse. 

Skrevet

Jeg har gått ned 80 kg ved å spise helt normal mat. Jeg har ikke nektet meg noe som helst. Det som har telt er aktivitet og mengdene jeg har spist. I stedet for å stappe i meg 200 gram Melkesjokolade, begrenser jeg meg heller til 25 gram. Men jeg nektet meg selv absolutt ingenting. ;) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo, heilt klart! 

Anonymkode: 30bef...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg har gått ned 80 kg ved å spise helt normal mat. Jeg har ikke nektet meg noe som helst. Det som har telt er aktivitet og mengdene jeg har spist. I stedet for å stappe i meg 200 gram Melkesjokolade, begrenser jeg meg heller til 25 gram. Men jeg nektet meg selv absolutt ingenting. ;) 

80 kg!?! Har du klart det uten slankeoperasjon? 

Anonymkode: f972c...40f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

80 kg!?! Har du klart det uten slankeoperasjon? 

Anonymkode: f972c...40f

Ja. Uten slankeoperasjon. :) 

• Liker 9
Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Jeg har gått ned en del (15kg på 5 måneder) i vekt bare ved å ikke spise meg helt mett. Jeg har en forbrenning som gjør at hvis jeg skal holde vekta så må jeg rett og slett være småsulten det meste av dagen. Dette har vært forbausende enkelt og jeg har prøvd det meste tidligere (inkludert trening og nøye planlegging av måltider)

• Frokost: to knekkebrød med mager ost+reddik, melk 
  • Lunsj: salat med magert kjøtt, vann 
  • Middag: fisk/hvitt kjøtt med grønnsaker, vann eller juice
  • Kveldsmat: knekkebrød med mager ost+reddik, melk

Jeg merker at magen har krympet over de siste 4 månedene, og jeg blir ikke ihjelsulten lenger. Faktisk så er ikke det å være småsulten problematisk overhodet. Jeg tror det at tidligere så overbeviste jeg meg selv om at det å være sulten er mer ubehagelig enn det det egentlig er og jeg har derfor alltid vært mett siden jeg har spist bort sultfølelsen. 

Når det kommer til søtsaker så har jeg en helg i måneden hvor jeg spiser pizza og drikker øl, og det holder i massevis. Jg merker at når den helgen er over så er det faktisk godt å komme tilbake til et mer beskjedent spisemønster. 

Spiser ellers aldri kjeks, kaker, sjokolade eller lignende. Søtsaker gjør deg bare mer sulten. 

Skrevet
10 timer siden, SPOCA skrev:

Ja. Uten slankeoperasjon. :) 

Du er rå!!! Så bra jobba!! 

Slankeoperasjoner er for de late!! 

Skrevet
13 minutter siden, Wonka skrev:

Du er rå!!! Så bra jobba!! 

Slankeoperasjoner er for de late!! 

Takk! :)

Det har tatt meg snart 5 år, så det er ingen lett quick fix altså. Det har vært en livsstilsendring og ingen enkel slankekur. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, sigrid106 skrev:

Trenger du alle de måltidene?

Noe av kluet med å gå ned i vekt, er å kutte inntaket av kalorier. Dersom du kutter frokost eller kvelds, vil det hjelpe mye. Da trenger du ikke å tenke så mye å telle osv. Mellommåltider er selvsagt helt unødvendig.

Anonymkode: d1b72...28a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hva du spiser, men mengdene du spiser som grovt sagt avgjør hvor mye du går ned i vekt.

1. mai er kun tre uker unna så du kan ikke forvente å gå ned «...noen kg før 1 mai 2019...». I beste fall et par kilogram.

Anonymkode: e117b...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...