AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Det er Djevelens verk. Anonymkode: 0aed5...899 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Fatter ikke at det går an å tro noe så dumt. Fikk en gjerfortelling av hva de faktisk trodde på av en religionslærer en gang. Anonymkode: 202dc...dd4 1
Gjest hind Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Det tror jeg må være en av de mest koko religionene. Xenu..? Altså, hæ?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Den typen bevegelser har to mål: å få full kontroll over sektmedlemmene, så de kan tappes økonomisk. Det er ikke noe annet enn det. Anonymkode: 0aed5...899 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 86bd8...b0c Nicole Kidman🤣 Anonymkode: ae3a5...841
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 Klin kokos og potensielt farlig. Anonymkode: 2c12e...0f3
SoWhat? Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 Syns jo den er fascinerende bygd på scion fiction. Veldig enkelt sagt. Nå vet jeg ikke hvordan praksisen er i "sekten" annet enn det jeg leser på div sider. Har lyst til å sette meg mer inn i det, men ikke for å bli Scientolog 🙂 bare fordi jeg syns religioner er interessant. Men orker ikke nå om dagen.
Gjest Optimo Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Håper ingen av dere som har svart er religiøse selv. Toppen av ironi er når tilhengere av én religion avfeier en annen religion som tøv. Altså, hallo.
The Kitten Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 Jeg mener det er en helt absurd ideologi. Tok personlighetstesten deres for mange år siden (skoleoppgave). Resultatet mitt ble at jeg hadde store problemer og måtte komme inn til kontoret deres for de kunne selvfølgelig hjelpe meg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 Ser ingen prinsippielle forskjeller på den andre religioner. Om du tror på gud, et spaghettimonster eller xenu er egentlig bare "same shit, different wrapping". Anonymkode: 7d40e...778
Gjest Lily_88 Skrevet 5. april 2019 #16 Skrevet 5. april 2019 Hva jeg synes om scientologi? En mann skreiv en fantasi-bok, tusenvis tror det var sant og følger en leveretning i boka. Som alle andre religioner. Noe forskjell? Neppe.
SPOCA Skrevet 5. april 2019 #17 Skrevet 5. april 2019 Humbug, rett og slett. Mer tøvete "religion" skal man lete lenge etter. I utgangspunktet blåser jeg i hva man tror på, men det er måten denne religionen er lagt opp på som er for meg helt hårreisende. Betale tusenvis av kroner bare for å komme til neste nivå, sensur, utestengelse fra familie og venner hvis man velger å ikke lenger være Scientolog, e-meter-tester der alskens privat info blir avslørt - og brukt mot deg om du velger å ikke lenger være Scientolog, denne evighetskontrakten til Sea Org-medlemmene osv. Jeg har lest ganske mange bøker og sett mange dokumentarer om det jeg vil kalle en gedigen sekt, og det er virkelig, virkelig skremmende. Jeg ville aldri funnet på å rote meg borti Scientologikirken. Forøvrig opprettet for å unngå å betale skatt, i bunn og grunn. Hubbard var jo en stor sci-fi-forfatter, og det går igjen i hele religionen. At folk kan med vilje og viten velge å gå inn i noe slikt er for meg utenfor min fatteevne. Det er liksom én ting å tro på noe "der ute", noe annet er å "gi seg hen" på en slik måte. Jeg hadde aldri gjort det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #18 Skrevet 5. april 2019 7 minutter siden, Lily_88 said: Hva jeg synes om scientologi? En mann skreiv en fantasi-bok, tusenvis tror det var sant og følger en leveretning i boka. Som alle andre religioner. Noe forskjell? Neppe. Scientologene er annerledes enn de fleste offisielle statsreligioner, ved at de prøver å loppe medlemmene sine maksimalt for penger. Det er det det primært dreier seg om. Anonymkode: 0aed5...899
Gjest Lily_88 Skrevet 5. april 2019 #19 Skrevet 5. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Scientologene er annerledes enn de fleste offisielle statsreligioner, ved at de prøver å loppe medlemmene sine maksimalt for penger. Det er det det primært dreier seg om. Anonymkode: 0aed5...899 Sånn som katolikkene? I Filippinene får man ikke statsborgerskap hvis man ikke har penger å betale den katolske kirken får dåp. Tror de fleste religionene vil ha penger.
Pillarguri Skrevet 5. april 2019 #20 Skrevet 5. april 2019 Jeg synes at scientologi er like absurd som alle andre religioner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå